برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
آشپزی من

ده غذاي فوري براي خسته‌ها

منبع
پارسينه
بروزرسانی
پارسينه/ فرض کنيد ماده خامي داريد که مي‌خواهيد با آن شام درست کنيد و آن را مقايسه کنيد با وقتي مي‌خواهيد با ماده پخته‌اي غذا درست کنيد. زماني را که براي دومي صرف مي‌کنيد خيلي کمتر از اولي است. اين ده غذاي حاضري براي روزهايي که خسته يا بي‌حوصله هستيد و علاوه ‌بر اين، غذاي مانده‌اي در يخچال داريد که نمي‌خواهيد آن را دور بريزيد، مناسب است. استروگانف اگر گوشت و مرغ پخته يا سرخ شده از غذاي قبل باقي مانده، مي‌توانيد با آن استروگانف درست کنيد. اول مقداري پياز تفت دهيد. بعد قطعه‌هاي مرغ يا گوشت را رشته رشته برش دهيد و به همراه قارچ حلقه شده در پياز تفت دهيد. سپس در ظرف را بگذاريد تا قارچ آب بيندازد. بعد از چند دقيقه مي‌توانيد کمي خامه اضافه کنيد و غذا را سرو کنيد. کوکوي گرد کوکو را با هر چيزي مي‌توان درست کرد. اگر سيب‌زميني پخته، سبزيجات پخته، مرغ، گوشت چرخ شده، تن ماهي يا مواد اين‌چنيني از روزهاي گذشته باقي مانده، مي‌توانيد آنها را خرد کنيد، با کمي تخم‌مرغ، ادويه و به مقدار لازم آرد مخلوط کنيد و در تابه پهن کنيد. مي‌توانيد اين مواد را قلقلي کنيد و به همراه مقداري سس گوجه در قابلمه بگذاريد تا بپزد. سوپ سبزيجات اردورهاي باقي‌مانده از شب بسيار براي پختن سوپ مناسب است؛ نخودفرنگي، ذرت، کدو يا هويج پخته. کافي است مقداري پياز تفت دهيد، اين مواد را به آن اضافه کنيد و آب مرغي که از پختن مرغ شب قبل باقي مانده را روي آن بريزيد. مي‌توانيد با کمي ترديلا و جعفري سوپتان را تزئين کنيد. خوراک‌ها بيشتر وقت‌ها مرغ يا گوشت خوراک يا خورش تمام مي‌شود و فقط کمي از مواد آن باقي مي‌ماند. در اين صورت مي‌توانيد مواد خوراک را در تابه بريزيد تا آبش تمام شود و به شکل يک سس دربيايد. سپس مي‌توانيد يک تکه مرغ را سرخ يا کباب کرده و به همراه اين سس خوشمزه سرو کنيد.
خوراک نان تست اگر نان باگت يا نان تست از شب پيش باقي مانده، مي‌توانيد آنها را حلقه‌حلقه کنيد و در فر يا توستر برشته کنيد. سپس اگر گوشت يا مرغ باقي مانده داريد، مي‌توانيد آن را در رب گوجه‌فرنگي تفت دهيد و روي نان‌ها بريزيد. خورش يا خوراک‌هاي ديگر را هم مي‌توانيد با اين نان‌ها سرو کنيد.
شيربرنج هميشه در مهماني‌ها چلو اضافه مي‌ماند. شما مي‌توانيد با اين چلوها شيربرنج درست کنيد. برنج کته براي اين کار بهتر است اما مي‌توانيد شيربرنج را با برنج دمي هم درست کنيد. براي اينکه شيربرنج خوشمزه‌تر شود از شب قبل تاحدي شير روي آن بريزيد که يک سانتي‌متر بالاي سطح برنج قرار گيرد. سپس برنج را روي گاز بگذاريد. وقتي برنج کاملا باز شد، مقداري شکر و گلاب به آن اضافه کنيد. سالاد مرغ پخته، پنير پيتزا، ذرت، گوجه، خيارشور، سبزيجات پخته، نان، سيب‌زميني و تمام باقي‌مانده‌هاي غذا را مي‌توانيد با کمي سليقه به يک سالاد خوشمزه تبديل کنيد. کافي است مقداري کاهو خرد کنيد، کمي روغن زيتون و آبليمو يا سرکه به آن اضافه و باقي مواد را با آن مخلوط کنيد. ساندويچ حتي اگر خوراک مرغ يا گوشت، مايه ماکاروني يا حتي خورش باقي مانده، شما مي‌توانيد با کمي خلاقيت يک ساندويچ خوشمزه با آن درست کنيد. کافي است گوشت‌ها را جدا کنيد و کمي تفت دهيد. سپس مي‌توانيد به همراه کمي خيارشور، کلم و گوجه فرنگي در نان باگت بگذاريد و ميل کنيد.
سمبوسه تن ماهي، سوسيس، سيب‌زميني پخته يا حتي گوشت چرخ شده براي تبديل شدن به مايه سمبوسه عالي هستند. مي‌توانيد آنها را با کمي تره و جعفري تازه و کمي شيره تمبرهندي تفت دهيد و لاي نان بپيچيد. اگر نان‌ها را در روغن زياد سرخ کنيد، يک سمبوسه عالي خواهيد داشت.
سوسيس و سيب‌زميني اگر فست‌فود داشتيد و چيزي باقي مانده، مي‌توانيد مقداري سوسيس سرخ شده را خرد کنيد و به همراه رب گوجه، فلفل دلمه‌اي و گوجه تفت دهيد. اگر سيب‌زميني سرخ شده هم داشتيد به آن اضافه کنيد و تفت دهيد. اگر کمي جعفري يا ريحان هم به آن اضافه کنيد غذاي بسيار خوشمزه‌اي خواهيد داشت. پاستا به همراه باقي‌مانده غذاها، سس پاستا هم مي‌توان درست کرد. کافي است گوجه، فلفل دلمه‌اي، کدو، مرغ، گوشت قلقلي، گوشت چرخ شده يا مواد غذايي ديگر را خرد و مخلوط کنيد و روي ماکاروني پخته بريزيد. مي‌توانيد از سس گوجه يا سس سفيد براي مزه‌دار کردن آن استفاده کنيد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره