برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
آشپزی من

5 مدل فينگر فود براي جشن تولد

منبع
ايران کوک
بروزرسانی
5 مدل فينگر فود براي جشن تولد
ايران کوک/ حتما ديده ايد که در عروسي ها يا جشن تولد ها غذاهاي لقمه اي خوش خوراکي هستند که به راحتي مي توانيد آن ها را ميل کنيد. تعدادي از آن ها به صورت لقمه اي و تعدادي ديگر با خلال دندان تزيين شده اند. فينگرفود هاي ساده با ظاهر زيبا و طعم عالي شان ديگر زحمت غذاخوردن را کم کرده اند و تنها لذت خوردن را به جا گذاشته اند. همچنين انواع مختلف فينگرفود ها اين امکان را به شما مي دهند تا چند نوع غذا را مزه کنيد. تهيه فينگر فود براي تولد از بهترين ايده هاي براي تهيه غذاست. با فينگر فود ساده تولد مي توانيد غذاهاي متنوع داشته باشيد و در عين حال از خوردن آن ها لذت ببريد. انواع فينگر فود را مي توان براي تولد انتخاب کرد. فينگر فودها علاوه بر خوشمزه بودن، ظاهر زيبا و رنگي داشته و مي توانند گزينه ي خوبي براي تزيين ميز تولد و جشن شما باشند. فينگر فودها نه تنها براي تولد و عروسي بلکه براي سمينارها و کنفرانس ها که زماني براي درست کردن غذا و يا خوردن آن وجود ندارد، گزينه ي مناسبي است. طرز تهيه فينگر فود هم بسيار آسان است. ايران کوک قصد دارد با آموزش فينگرفود به شما طرز تهيه فينگرفود را ياد دهد. با توجه به ليست کارهايي که براي يک تولد بايد انجام داد، همه ترجيح مي دهند حداقل درست کردن غذا به اين ليست اضافه نشود. درست کردن فينگر فود کار را براي شما آسان مي کند و بهترين گزينه براي پذيرايي از مهمان است. انواع فينگر فود بدون فر با توجه به حجم کوچک اما تنوع انواع آن، در کنار ديگر خوراکي هاي تولد مانند کيک و شيريني بهترين گزينه براي جشن تولد شما مي باشند. اگر به دنبال درست کردن فينگر فود ساده و کم هزينه هستيد با ايران کوک همراه شويد تا انواع فينگر فود براي تولد را به شما آموزش دهيم. 1- فينگر فود سرد با نان تست فينگر فود سرد با نان تست بسيار متنوع است. اگر به دنبال فينگر فود سرد هستيد، انواع فينگر فود با نان تست بهترين گزينه است. شما مي توانيد مواد غذايي متنوعي را روي نان تست گذاشته و به غذاهاي فينگر فودي خود تنوع دهيد. يکي از آسان ترين فينگر فودها با نان تست، کاناپ ژامبون و پنير است. طرز تهيه تست زامبون و پنير به زمان کمي نياز دارد و بسيار ساده است. براي تهيه کاناپ ژامبون و پنير روي نان تست را با يک لايه پنير و يک لايه ورق پنير گودا بپوشانيد و با جعفري خرد شده يا گوجه گيلاسي تزيين کنيد. براي اين که لايه هاي تست روي هم بمانند، از يک خلال دندان استفاده کنيد. 2- اسپرينگ رول فينگر فود تولد اسپرينگ رول بهترين فينگر فود براي تولد است. مواد اصلي براي تهيه اسپرينگ رول بسيار متنوع بوده و مي تواند به ميز شما و غذاهاي فينگرفودي تنوع بخشد. اسپرينگ رول را با توجه به مواد اوليه آن مي توان به سه دسته تقسيم کرد:
– اسپرينگ رول گوشت طرز تهيه اسپرينگ رول گوشت بسيار آسان است. کافي است پياز را تفت دهيد و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنيد. بعد از اضافه کردن ادويه هايي مانند نمک، فلفل و زرد چوبه، کمي رب بزنيد. بعد از آماده شدن آن را در لايه هاي خمير يوفکا بپيچيد و سرخ کنيد.
– اسپرينگ رول مرغ طرز تهيه اسپرينگ رول مرغ بسيار متنوع است زيرا مي توان آن را با مواد غذايي متنوع ديگر مانند قارچ و… درست کرد. براي تهيه اسپرينگ رول مرغ، ابتدا سينه مرغ را به همراه قارچ تفت دهيد و به آن ادويه هاي دلخواهتان را اضافه کنيد. مواد را در خمير يوفکا بريزيد و داخل روغن داغ سرخ کنيد.
– اسپرينگ رول سبزيجات اگر ديگر فينگر فودهاي شما با مرغ و قارچ درست شده، زمان آن است که طرز تهيه اسپرينگ رول سبزيجات را ياد بگيريد و به فينگر فود هاي خود تنوع دهيد. تنوع اسپرينگ رول سبزيجات نيز زياد است و بسته به سليقه مي توانيد از انواع سبزيجات استفاده کنيد. داخل اين نوع اسپرينگ رول پر از سبزيجات بخارپز شده و تفت داده شده با قارچ و پياز است که آن ها را داخل خمير يوفکا مي ريزند و سرخ مي کنند. به طور کلي مواد لازم براي تهيه اسپرينگ رول سبزيجات هويج، سيب زميني و قارچ است. اما مي توانيد سبزي هاي ديگر مانند پيازچه، کلم و… را نيز به آن اضافه کنيد. 3- فينگر فود الويه سالاد الويه از معروف ترين و محبوب ترين سالادهاست که به عنوان غذاي اصلي نيز سرو مي شود. همه با طرز تهيه سالاد الويه آشنا هستيد. اين غذاي خوشمزه مي تواند به شکل هاي گوناگون به عنوان فينگر فود سرو شود. فينگر فود الويه را مي توان در نان تارت نمکي در شکل هاي مختلف ريخت و به ميز جلوه داد. همچنين مي توانيد براي فينگر فود الويه از ميني ساندويچ الويه استفاده کنيد. با استفاده از قالب مي توانيد کاناپ الويه در شکل هاي مختلف به عنوان فينگر فود تولد نيز داشته باشيد. 4- فينگر فود کوکو سبزي شايد تهيه کوکو سبزي براي جشن تولد متداول نباشد اما طرز تهيه کوکو سبزي بسيار آسان است و مي توان به عنوان فينگر فود ساده از آن استفاده کرد. فينگر فود کوکو سبزي در مواقعي که به دنبال فينگر فود غير گوشتي هستيد بهترين گزينه است. همچنين رنگ سبز کوکو سبزي باعث رنگي شدن ميز شما مي شود و به آن زيبايي مي بخشد. مي توانيد کوکو سبزي را به صورت رول کوکو سبزي درست کنيد و داخل رول کوکو سبزي کالباس نيز اضافه کنيد تا علاوه بر طعم بهتر زيباتر شود. کوکو سبزي را مي توانيد به صورت مربع کوچک ببريد و روب نان تست بگذاريد. همچنين با استفاده از قالب هاي سيليکوني طرح دار مي توانيد مايع کوکو سبزي را داخل آن ريخته، داخل فر بگذاريد و کوکو سبزي در شکل هاي مختلف درست کنيد. به همين سادگي مي توانيد با کوکو سبزي فينگر فود تولد درست کنيد. 5- فينگر فود کشک و بادمجان کشک و بادمجان نيز از غذاهايي است که مي توان از آن به عنوان فينگر فود تولد استفاده کرد. مي توانيد کيک و بادمجان را در نان تارت شور بريزيد و سرو کنيد. از محاسن فينگر فود کشک و بادمجان اين است که مي توان آن را به صورت سرد نيز سرو کرد.
به طور کلي براي تهيه فينگر فود خلاقيت بيشتر از هر چيز به شما کمک مي کند و در کنار موارد ذکر شده، مي توانيد با ساده ترين و دم دستي ترين مواد غذايي فينگر فود درست کنيد. – مي توانيد ميوه هاي فصل را خرد کنيد و به سيخ چوبي بزنيد و به عنوان فينگر فود سرو کنيد تا راحت تر خورده شود. فينگر فود ميوه – لقمه هاي کوچک نان و پنير و خيار به عنوان اردو يکي از فينگر فود هاي مناسب براي فصل تابستان است که نياز به گرم کردن ندارد و به ميز شما تنوع مي دهد. – نان تارت آماده بهترين گزينه براي فينگر فودها هستند. مي توانيد داخل نان تارت نمکي را با هر چه مي خواهيد پر کنيد و از آن به عنوان فينگر فود استفاده کنيد. براي اطلاع بيشتر از انواع غذا با نان تارت نمکي به مقاله انواع فينگر فود با نان تارت شور مراجعه کنيد.
– رول هاي کوچک کالباس از فينگر فود هاي خوشمزه و پر طرفدار جشن تولد است که به صورت سرد سرو مي شود. کافي است ورقه هاي کالباس را رول کنيد و گوجه گيلاسي يا زيتون را با يک خلال دندان به آن وصل کنيد تا رول کالباس نيز به همان شکل بماند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره