برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

صبحانه/ ۲ دستور تهيه کيک شکلاتي ساده و خيس

منبع
بروزرسانی
روزانه/ کيک شکلاتي يکي از کيک هاي بسيار خوشمزه اي است که اکثرا طعم آن را مي پسندند و به طور کل يکي از کيک هاي پرطرفدار و معروف است. کيک کلاتي را مي توانيد در وعده عصرانه با يک ليوان چاي داغ و يا قهوه ميل کنيد و براي افرادي هم که عاشق طعم شکلات هستند حتما اين کيک بسيار لذيذ خواهد بود. در ادام مطلب دو روش پخت کيک شکلاتي را به شما آموزش مي دهيم. کيک شکلاتي خوشمزه با شکلات تخته اي نخست روش تهيه کيک شکلاتي با شکلات تخته اي را به شما آموزش مي دهيم. بايد يک ساعت قبل از پخت، تمام مواد را از يخچال خارج کنيد تا هم دماي محيط شوند. مواد لازم کيک شکلاتي تخم مرغ ۴ عدد آرد ۲ پيمانه شکر يک و نيم پيمانه شير ۳/۴ پيمانه روغن مايع ۳/۴ پيمانه پودر کاکائو ۲/۳ پيمانه بيکينگ پودر ۱ قاشق مرباخوري جوش شيرين ۱ قاشق چايخوري نمک ۱ پنس وانيل نوک قاشق چايخوري شکلات تخته اي ۱۰۰ گرم طرز تهيه در ابتدا تخم مرغ را با شکر و وانيل با همزن برقي در ظرفي مناسب هم بزنيد و اين کار را ۳ دقيقه انجام بدهيد تا مواد ب هم مخلوط و يکدست شوند و سپس روغن و شير را اضافه کنيد و باز به مدت ۲ دقيقه با همزن هم بزنيد. در ظرفي جداگانه کمي با کره يا روغن چرب مي کنيم و با پودر کاکائو قالب را مي پوشاني مو سپس مايع کيک را به ارامي درون قالب مي ريزيم و در فر با دماي ۱۸۰ درجه سانتي گراد به مدت ۴۵ دقيقه قرار مي دهيم و يا اينکه وقتي چنگال را داخل کيک فرو مي کنيد تميز از کيک خارج شود. پس از اينکه مطمئن شديد کيک شکلاتي خوب پخته شده است آن را از فر بيرون آوريد و به مدت ۵ دقيقه صبر کنيد تا مقداري خنک شود و سپس کيک را از قالب خارج کنيد و بگذاريد تا خنک شود. روش تهيه گاناش شکلاتي ۱۰۰ گرم ت خامه صبحانه را در يک کاسه بريزيد و روي بخار آب قرار دهيد تا گرم و روان شود و بعد ۱۰۰ گرم شکلات خرد شده را با ۱۰ گرم کره (حدود ۱ قاشق مرباخوري) اضافه کنيد و هم بزنيد تا تمام مواد به خوبي مخلوط و يکدست شود و بعد از روي بخار آب آن را بر مي داريم. بعد از اينکه مقداري از داغي افتاد روي کيک مي ريزيم و با سليقه آن را تزيين مي کنيم. پس از تيين کيک با گاناش شکلاتي ان را به مدت ۱ ساعت در يهچال مي گذاريم تا خودش را بگيرد و بعد از يک ساعت مي توانيد آن را سرو کنيد.
نکات پخت کيک شکلاتي شکلاتي که ما براي گاناش استفاده کرديم شکلات دارک هست و طعم تلخي دارد و گاناش را عالي مي کند. در حالت کلي براي اينکه کيک سرشار از طعم شکلات باشد بايد از شکلات تخته اي معمولي يا تلخ استفاده کنيد که هر دو طعم خوبي به کيک مي دهد. البته نگران نباشيد نوع تلخ آن از نوع ۶۰ درصد مي باشد که کيک شما را تلخ نمي کند و فقط طعم کاکائوي بيشتري دارد که بسيار لذيذ است. قالبي که براي کيک شکلاتي ۴ تخم مرغي مناسب است قالب گرد ۲۵ سانتي يا مستطيلي ۲۰*۳۰ سانتي بايد باشد.
طرز تهيه کيک خيس شکلاتي در ادامه روش تهيه کيک خيس شکلاتي را به شما آموزش مي دهيم. کيک خيش بسيار خوشمزه است و کودکان هم طعم آن را مي پسندند. مواد لازم آرد ۱ و ۳/۴ پيمانه شکر ۲ پيمانه کاکائو ۳/۴ پيمانه جوش شيرين ۱ و ۱/۲ قاشق چايخوري بيکينگ پودر ۱و ۱/۲ قاشق چايخوري نمک ۱ قاشق چايخوري تخم مرغ ۲ عدد شير ۱ پيمانه روغن مايع ۱/۲ پيمانه وانيل ۱ قاشق چايخوري آب جوش ۱ پيمانه مواد لازم کرم کاکائو: کره ۱ پيمانه پودر قند ۲ پيمانه پودر کاکائو ۱ و ۱/۲ پيمانه شير ۲/۳ پيمانه وانيل ۱/۲ قاشق چايخوري طرز تهيه دماي فرر را در ابتدا روي ۱۸۰ درجه سانتي گراد قرار دهيد تا فر گرم شود. براي تهيه کردن مايه کيک در ابتدا آرد را درون کاسه اي بزرگ الک کنيد. سپس شکر، کاکائو، جوش شيرين، بکينگ پودر، وانيل و نمک را به آن اضافه کنيد و همه اين مواد خشک را با هم مخلوط کنيد. سپس شير و روغن را هم اضافه کنيد. مواد را با سرعت متوس همزن برقي در حدود ۲ دقيقه بزنيد. در موقع هم زدن ۱ پيمانه آب جوش را به آرامي اضافه کنيد. کف دو قالب گرد متوسز يکسان را با کره چرب کنيد و مقداري آرد هم بپاشيد. مايه کيک آماده شده را به صورت مساوي بين دو قالب تقسيم کنيد. مايه بايد کمتر از نصف هر کدام از قالب ها را پر کند تا جاي پف کردن داشته باشد. قالب ها را نيم ساعت در فر قرار دهيد تا کيک ها پخته شوند. در اين مدت کرم کاکائو را با دستور زير تهيه کنيد. کرم کاکائو براي تهيه کيک شکلاتي خيس کره نرم شده را درون کاسه بريزيد و دو دقيقه با سرعت بالاي همزن بزنيد تا حالتي کرمي پيدا کند. مقداري از پودر قند، پودر کاکائو و شير را اضافه کنيد و ب همزن برقي هم بزنيد. وانيل را اضافه کنيد و مخلوط کنيد. باقيمانده پودرد قندف کاکائو و شير را در دو مرحله ديگر به آرامي اضافه کنيد و هم بزنيد تا کرم کاکائو يکدست شود. وقتي کيک ها آماده شدند آنها را از فر خاج کنيد و ۱۰ دقيقه صبر کنيد تا مقداري خنک شود. سپس آنها را از قالب خارج کنيد. هر کدام از کيک ها را از وسط برش بزنيد تا ۴ لايه کيک داشته باشيد. روي لايه زيري يکي از کيک ها کرم کاکائو بزنيد و يک لايه کيک ديگر بر روي آن بگذاريد. اين کار را تکرار کنيد. در آخر روي سطح و اطراف کيک کرم کاکائو بماليد. سطح کرم ر ليسک صاف کنيد. باقيمانده کرم را درون قيف بريزيد و دور کيک شکوفه ايجاد کنيد. حالا مي توانيد از طعم کيک خيس شکلاتي لذت ببريد.
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره