برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه‌ اوتميل فوري در شيشه

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه‌ اوتميل فوري در شيشه

مجله قرمز/ بسته‌هاي اوتميل فوري براي صبح‌هايي که عجله داريد، هديه‌اي از سمت خدا هستند. اما تاکنون به اين انديشيده‌ايد که خودتان، شيشه‌ي اوتميل فوري براي خود بسازيد؟ تنها کافيست جو دو سر پرک شده، ميوه‌هاي خشک و مغزهاي خوراکي خريداري کنيد تا بتوانيد خودتان، اوتميل فوري به عنوان يک صبحانه‌ زير ۳۰۰ کالري درست کنيد و در پول و زمان خود، صرفه جويي کنيد. مي‌توانيد از شيشه‌اي نيز براي مقياس بندي و نگهداري اوتميل (Oatmeal) استفاده نمائيد. البته زيپ کيپ‌ها نيز براي اين کار مناسب هستند. با مجله قرمز همراه باشيد تا طرز تهيه‌ي اوتميل فوري را بياموزيد.
مواد لازم براي تهيه‌ي اوتميل فوري
½ فنجان (۴۰ گرم) جو دو سر فوري پخته نشده
۱ سر انگشت نمک
يک‌هشتم قاشق چاي خوري دارچين
۱ قاشق غذا خوري زغال اخته خشک (يا هر ميوه‌ي خشکي که دوست داريد)

۱ قاشق غذا خوري بادام پرک شده (يا هر مغز خوراکي که دوست داريد)
۱ فنجان آب (يا شير)
طرز تهيه اوتميل فوري
براي آنکه اوتميل سريع خود را از پيش آماده کنيد، تنها کافي است محتوياتي که در بالا ذکر شد، طبق ترتيبي که در ادامه بيان مي‌کنيم، در شيشه بريزيد تا در زماني که نياز داريد، از آن استفاده کنيد.

ابتدا جو دو سر پرک شده، سپس نمک، بر روي آن دارچين و پس از آن زغال اخته‌ها و در نهايت، بادام‌هاي پرک شده را در شيشه بريزيد. شيشه‌ها، مقياس سرو خواهند بود و مي‌توانيد هر تعداد شيشه که مايليد، تهيه کنيد. فراموش نکنيد تاريخ تهيه را بر روي شيشه‌ها بنويسيد تا تازگي آن‌ها را زير نظر داشته باشيد. 
 
حال، هر زمان که عجله داشتيد مي‌توانيد از يک يا چند شيشه استفاده کرده و اوتميل فوري را به عنوان صبحانه تهيه کنيد.

براي پختن اوتميل با آب جوش، تنها کافي است ۱ فنجان آب را به جوش بياوريد و در درون شيشه‌اي که از پيش با محتويات مورد نظر تهيه کرده بوديد، بريزيد و هم بزنيد! سپس بگذاريد به مدت ۴ الي ۵ دقيقه ساکن بماند تا نرم شود. پس از آن مي‌توانيد آن را دوباره هم بزنيد و نوش جان کنيد.

البته براي طعم بهتر، مي‌توانيد به جاي آب جوش، از شير جوشيده نيز استفاده کنيد. استفاده از شير نيز دقيقاً به همان شيوه‌اي صورت مي‌گيرد که براي آب ذکر شد. روش ديگر نيز اين است که محتويات را در شير سرد بريزيد و سپس، ترکيب را به مرز جوش برسانيد.


براي پختن اوتميل فوري در مايکروويو، تنها کافي است مواد درون شيشه را در ظرفي که مناسب مايکروويو باشد، بريزيد. دقت کنيد که اين ظرف به اندازه‌اي بزرگ باشد که در حين جوشيدن، سرريز نشود. پس از آن، ۱ فنجان آب (يا شير) اضافه کنيد. اکنون مايکروويو را با قدرت ۷، به مدت ۲ دقيقه روشن کنيد. پس از آن، اوتميل فوري شما آماده‌ي سرو است.
حقايق تغذيه‌اي اوتميل فوري
(اطلاعات براي هر ۱ شيشه است)
کالري: ۲۲۹ کالري
چربي کل: ۶ گرم
چربي اشباع شده: ۱ گرم
چربي اشباع نشده مونو: ۲ گرم
کلسترول: ۰ ميلي گرم

سديوم: ۱۵۲ ميلي گرم
کربوهيدرات: ۳۸ گرم
فيبر رژيمي: ۵ گرم
قند: ۷ گرم
پروتئين: ۶ گرم
پتاسيوم: ۱۷۰ ميلي گرم
آهن: ۱۲%
ويتامين A: 0%
ويتامين C: 1%
کلسيوم: ۴%
منبع: myfitnesspal

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره