برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ترفند تهيه ترشي لوبيا سبز ساده

منبع
بروزرسانی
ترفند تهيه ترشي لوبيا سبز ساده

کتاب کاله/ در خانه اغلب ما چند نوع شور و ترشي‌هاي رايجي مثل ليته و بندري پيدا مي‌شود؛ اما کم پيش مي‌آيد ترشي لوبيا سبز با وجود طعم فوق‌العاده و تردي دلپذيرش، مهمان خانه‌هاي ما باشد. آماده کردن ترشي لوبيا سبز ساده‌تر از چيزي است که تصوير مي‌کنيد و آن را مي‌توانيد هم به صورت ساده و هم با پوره گوجه فرنگي و گل کلم درست کنيد. در اين مقاله دو روش را براي تهيه اين ترشي با شما درميان گذاشته‌ايم.

مواد لازم براي تهيه ترشي لوبيا سبز با گوجه فرنگي و گل کلم
لوبيا سبز500 گرم
نمکپنج قاشق غذاخوري
سير خرد شده سه حبه

فلفل سياهدو قاشق غذاخوري
فلفل قرمز خرد شدهيک‌چهارم قاشق غذاخوري
سرکهيک‌ونيم پيمانه
شويديک پيمانه
شکرسه قاشق غذاخوري
آبيک‌ونيم پيمانه
طرز تهيه ترشي لوبيا سبز با گوجه فرنگي و گل کلم
مرحله اول
لوبيا سبز‌ها را بشوييد و داخل يک آبکش بريزيد تا کاملا خشک شوند. سپس سر و ته آن را گرفته و پاک کنيد.
مرحله دوم
براي شروع يک قاشق غذاخوري نمک و سه ليتر آب را داخل يک قابلمه ريخته و روي حرارت قرار دهيد تا بجوشد. حالا لوبياها را به آب جوش اضافه کنيد و اجازه دهيد تا به مدت يک دقيقه لوبياها جوش بخورند. سپس آن‌ها را آبکش کرده و داخل آب سرد بريزيد تا خنک شوند. مجددا آن‌ها را آبکش کنيد.
مرحله سوم

دوباره داخل همان قابلمه چهار قاشق غذاخوري نمک، آب، سرکه و شکر را روي حرارت قرار دهيد. شويد را داخل يک دستمال تميز بپيچيد و داخل قابلمه قرار دهيد. بعد از 10 دقيقه جوش خوردن، دستمال را از قابلمه خارج کنيد و اجازه دهيد تا مواد پنج دقيقه ديگر هم بجوشند. سپس کنار قرار دهيد تا خنک شوند.
مرحله چهارم
لوبيا‌ها را به طور عمودي داخل ظرف مناسب بچينيد. بعد از اين که محتواي داخل قابلمه خنک شد، فلفل سياه و فلفل قرمز و سير را داخل آن حل کرده و روي لوبياها بريزيد. در ظرف را محکم ببنديد. بعد از يک هفته ترشي آماده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره