برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه خورشت بادمجان با مرغ بهمراه نکات کليدي

منبع
ستاره
بروزرسانی
طرز تهيه خورشت بادمجان با مرغ بهمراه نکات کليدي

ستاره/ در اين مطلب قصد داريم تا شما را با طرز تهيه خورشت بادمجان با مرغ آشنا کنيم. با ما همراه باشيد.
مواد لازم
سينه مرغ۱ عدد
بادمجان۵ عدد
گوجه فرنگي کوچک۳ عدد
رب گوجه فرنگي۲ قاشق غذاخوري

پياز داغ ۲ قاشق غذاخوري
آبغوره۱ قاشق غذاخوري
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار کافي

دستور تهيه
۱. در ابتدا لازم است تا پياز داغ خود را تهيه کنيد؛ اگر با اين کار آشنايي لازم را نداريد، مي‌توانيد مطلب مربوط به طرز تهيه پياز داغ را مطالعه کنيد. سپس پياز داغ آماده شده را با نمک، فلفل، زرچوبه و مرغ خرد شده به همراه کمي روغن تفت دهيد تا مرغ‌ها کمي سرخ شوند و رنگ آن‌ها تغيير کند.
۲. پس از آنکه مرغ‌ها کمي سرخ شدند و رنگ‌ آن‌ها تغيير کرد، رب گوجه فرنگي را به آن اضافه کنيد و مواد را بخوبي با هم تفت دهيد تا سرخ و يکدست شوند.
۳. سپس يک ليوان آب جوش به داخل ظرف اضافه کنيد تا مرغ‌ها پخته شوند.
۴. در همين حين به سراغ پختن بادمجان‌ها مي‌رويم. در ابتدا بهتر است تلخي بادمجان‌ها را بگيريد. براي اين‌کار پيشنهاد مي‌کنيم مطلب مربوط به رفع تلخي بادمجان به روش کاملا اصولي و مطمئن را مطالعه کنيد. پس از آنکه تلخي بادمجان‌ها را گرفتيد آن‌ها را سرخ کنيد. براي سرخ کردن بادمجان نيز مطلب بسيار مفيدي براي شما آماده کرده‌ايم که مطالعه آن را نيز به شما توصيه مي‌کنيم. (بيشتر بخوانيد: ۴ روش براي سرخ کردن بادمجان با کمترين روغن)
۵. هنگامي که در حال سرخ کردن بادمجان‌ها هستيد سري به قابلمه مرغ بزنيد. زماني که آب خورشت کمتر شد و مرغ‌ها پخته شد، آبغوره را به قابلمه اضافه کنيد.
۶. در مرحله بعدي، پس از آنکه بادمجان‌ها را سرخ کرديد، آن‌ها را داخل ظرف خورشت بريزيد و اجازه دهيد تا براي مدت نيم ساعت با مرغ‌ها پخته شوند. در همين حين حواستان به مقدار آب داخل ظرف باشد و اگر خيلي کم شد، به مقدار مناسب به آن آب جوش اضافه کنيد؛ اما نه خيلي زياد.
۷. در حين پخته شدن خورشت بادمجان با مرغ، گوجه فرنگي‌ها را در کمي روغن يا کره تفت دهيد تا سرخ و نرم شوند و حدود ۱۵ دقيقه قبل از نهايي شدن پخت خورشت، آن را به داخل قابلمه اضافه کنيد. بهتر است خورشت شما آبکي نشود؛ پس در ميزان آبي که به داخل ظرف اضافه مي‌کنيد دقت داشته باشيد تا يک خورشت نسبتا غليظ تهيه کرده باشيد.

خورشت بادمجان با مرغ آماده است؛ مي‌توانيد آن را بهمراه برنج و با تره و سبزيجات ديگر نوش جان کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره