برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

به‌جاي لوبيا پلو خورشت لوبيا سبز درست کنيد!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
به‌جاي لوبيا پلو خورشت لوبيا سبز درست کنيد!

ايرنا/ شايد وقتي اسم خورشت لوبيا سبز را بشنويد ياد لوبياپلو بيفتيد؛ هرچند اين خورشت شباهت‌هاي زيادي به لوبياپلو دارد اما کمي متفاوت است و طعم جالبي هم دارد.
مواد لازم براي تهيه خورشت لوبيا سبز:
گوشت مرغ يا گوسفند: نيم کيلوگرم
پياز ساطوري: دو عدد
لوبيا سبز: يک کيلوگرم
گوجه فرنگي: سه عدد

رب گوجه‌فرنگي: يک قاشق غذاخوري
روغن و نمک: به مقدار لازم
سيب‌زميني: يک عدد
طرز تهيه و دستور پخت خورشت لوبيا سبز:
۱. ۴ قاشق روغن را در قابلمه روي آتش ملايم داغ کنيد و پيازهاي ساطوري شده را در آن تفت دهيد تا کمي رنگ بگيرند.
۲. گوشت يا مرغ را به پياز اضافه کنيد و خوب سرخ کنيد. سپس مرغ گوجه فرنگي و رب را اضافه کنيد و کمي مخلوط را هم بزنيد. شش پيمانه آب جوش روي گوشت بريزيد، آتش را کم کنيد و در قابلمه را ببنديد.
۳. اگر براي تهيه اين غذا از گوشت قرمز استفاده مي‌کنيد، بايد حدود سه ساعت براي پخت آن وقت بگذاريد و اگر از مرغ استفاده مي‌کنيد بعد از نيم ساعت مي‌توانيد باقي مراحل پخت را طي کنيد.
۴. در پايان ساعت دوم پخت گوشت لوبيا سبز را اضافه کنيد و به خورش نمک و فلفل بزنيد. سپس شعله را کم کنيد و براي پختن لوبيا سبزها و جا افتادن خورش حدود يک تا يک ساعت و نيم صبر کنيد.
۵. وقتي آب خورش به حدود يک پيمانه رسيد، آن را سرو کنيد. مي‌توانيد اين خورش را با هويج مويي سرخ شده تزيين کنيد و براي طعم بهتر کمي به آن زعفران اضافه کنيد.
۶. در صورت تمايل مي‌توانيد نيم ساعت قبل از سرو خورش، سيب زميني معکبي تفت داده شده را به آن اضافه کنيد. ولي بهتر است اين سيب‌زميني‌ها را نسبتا درشت خرد کنيد. اضافه کردن سيب‌زميني، لعاب و قوام خورش را بيشتر مي‌کند.
۷. خورش لوبيا سبز يکي از غذاهاي محبوب ترکيه‌اي‌ها به شمار مي‌رود و بهتر است آن را با گوشت گوسفندي آماده کنيد. اين خورش را مي‌توانيد با برنج يا به شکل خوراک سرو کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره