برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرز تهيه پيتزا اسفناج با پنير

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه پيتزا اسفناج با پنير

کتاب کاله/ پيتزا به عنوان يک فست‌فود طرفداران زيادي دارد. پيتزا را مي‌توان با مواد مختلفي مانند مرغ، ميگو، سوسيس و البته سبزيجاتي همچون اسفناج تهيه کرد. همه ما اسفناج را در غذا‌هاي مختلف مانند سوپ و سالاد مصرف کرده‌ايم. اما کمتر کسي پيتزا اسفناج را امتحان کرده است. پيتزا اسفناج نه تنها يک غذاي خوشمزه است، بلکه بسيار مغذي هم خواهد بود. همه ما مي‌دانيم که اسفناج از مفيدترين سبزيجات بوده و حاوي ويتامين C، ويتامين A، منيزيم، آهن، پتاسيم، فيبر و پروتئين است. اسفناج در سلامت و زيبايي پوست، لاغري، پيشگيري از تشکيل سنگ کليه، رفع تشنگي و از بين بردن درد گلو هم مفيد است. براي خوشمزه‌تر کردن پيتزا اسفناج مي‌توانيد به آن پنير شايربلو اضافه کنيد. پنير شايربلو به خوش‌طعم شدن پيتزا کمک مي‌کند. اگر شما هم براي درست کردن اين پيتزا سالم و مفيد وسوسه شديد، در ادامه همراه ما باشيد تا طرز تهيه پيتزا اسفناج با پنير شايربلو را به شما آموزش دهيم.

مواد لازم براي تهيه پيتزا اسفناج با پنير شايربلو

خمير پيتزا دو عدد
اسفناج ۵۰۰ گرم
پياز يک عدد
سير دوحبه
پنير  ۲۰۰ گرم
سس گوجه فرنگي دو قاشق غذاخوري

آويشن يک قاشق چاي‌خوري
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهيه پيتزا اسفناج با پنير شايربلو

اسفناج را خرد کنيد. اسفناج‌هاي خرد شده را در يک قابلمه بريزيد و سپس روي آن‌ها آب بريزيد. بهتر است آب روي اسفناج‌ها را بپوشاند. سپس قابلمه را روي حرارت متوسط گاز گذاشته و اجازه دهيد تا اسفناج‌ها پخته شود.

پياز و سير را خرد کنيد. در يک قابلمه روغن ريخته و پياز و سير خرد شده را با مقداري نمک تفت دهيد تا کمي نرم شود. مقدار نمک دلخواه بوده و به سليقه شما بستگي دارد. سپس اسفناج پخته را به آن اضافه کرده و به مدت يک تا دو دقيقه تفت دهيد.

خمير پيتزا را از فريزر در بياوريد تا از حالت انجماد خارج شود. قالب پيتزا را کمي چرب کنيد و خمير پيتزا را درون آن قرار دهيد. سپس روي خمير پيتزا را با سس گوجه فرنگي بپوشانيد.

مخلوط اسفناج را روي خمير پيتزا بريزيد. پنير شايربلو را رنده کرده و به آن آضافه کنيد. در نهايت روي پيتزا آويشن بريزيد.

پيتزا را داخل فر که از قبل با دماي ۲۰۰ درجه سانتي گراد گرم شده قرار دهيد. اجازه دهيد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقيقه در فر بماند تا رنگ روي آن قهوه‌اي طلايي شود.

نکات

به جاي پنير شاير بلو مي‌توانيد از پنير موزارلا يا پنير پارمسان هم استفاده کنيد.
در صورت تمايل به جاي خمير پيتزا آماده مي‌توانيد با استفاده از طرز تهيه خمير پيتزا، در خانه آن را به سادگي درست کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar