logo

جوجه کباب چيلي غذايي خوشمزه و تند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 جوجه کباب چيلي غذايي خوشمزه و تند

باشگاه خبرنگاران/ کباب‌ها بهترين انتخاب براي زمان‌هايي‌ست که مي‌خواهيم در کمترين زمان ممکن، غذايي لذيذ و سالم آماده کنيم. گوشت مرغ يکي از مناسب‌ترين گوشت‌ها براي وقت‌هايي‌ست که زمان کمي داريم و بايد گوشت را مزه‌دار کنيم. اگر مي‌خواهيد در کوتاه‌ترين زمان يک غذاي رستوراني و مجلسي را تهيه کنيد، جوجه کباب چيلي را به شما پيشنهاد مي‌کنيم.

خيلي از افراد به طعم‌هاي تند علاقه دارند، پس براي آن‌ها جوجه کباب چيلي از گزينه‌هاي مناسب و خوش‌طعم محسوب مي‌شود. ما در ادامه اين مطلب طرز تهيه اين جوجه کباب سريع و لذيذ را آماده کرده‌ايم.

مواد لازم براي تهيه جوجه کباب چيلي
روغن زيتون سه قاشق غذاخوري

سرکه قرمز يک قاشق غذاخوري
ليموترش يک عدد
پودر فلفل قرمز تند يک قاشق چاي‌خوري
پودر پاپريکا يک دوم قاشق چاي‌خوري
پودر پياز يک دوم قاشق چاي‌خوري
پودر سير يک دوم قاشق چاي‌خوري
فلفل کاين يک عدد کبابي يا تست شده
فلفل سياه و نمک به مقدار لازم
سينه مرغ (خرد شده، بدون پوست و بدون استخوان) ۴۵۰ گرم

طرز تهيه جوجه کباب چيلي
در يک کاسه کوچک روغن زيتون، سرکه و آب ليمو را با هم ترکيب کنيد. چاشني کباب را با پودر فلفل قرمز، پاپريکا، پودر پياز، پودر سير، فلفل کاين، نمک و فلفل سياه آماده و با مواد خيس مخلوط کنيد. تکه‌هاي سينه مرغ را در سسي که تهيه کرده‌ايد بخوابانيد و حدود يک ساعت به آن زمان بدهيد که مرينيت شود.

گريل يا فر را روشن کنيد و روي حرارت متوسط قرار دهيد که گرم شود. در همين زمان تکه‌هاي مرغ را از مرينيت جدا کرده و به سيخ بکشيد.
حالا صفحه گريل يا فر را با کمي روغن چرب کنيد و سيخ‌ها را روي حرارت بگذاريد. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه زمان لازم است تا سينه‌ها بپزند، البته اين به ذائقه شما بستگي دارد که بخواهيد جوجه کباب چيلي آبدار باشد که کاملا بپزد.

چند نکته
شما مي‌توانيد گوشت طعم‌دار را تا يک هفته در فريزر نگه‌داري کنيد، البته بدون سرکه و آب‌ليمو، چرا که اثر اسيدي آن‌ها بافت گوشت را از بين مي‌برد.
ميزان تند بودن جوجه کباب چيلي به سليقه خودتان بستگي دارد.
در دفعات بعد مي‌توانيد مرينت ترياکي را هم امتحان کنيد.
مي‌توانيد مقدار کمي عسل را به مرينيت کباب اضافه کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره