logo

ميز اردور/ 2 روش تهيه براي پنير سوخاري

منبع
ايران کوک
بروزرسانی
ميز اردور/ 2 روش تهيه براي پنير سوخاري

ايران کوک/ پنيرها بسيار متنوع هستن و ميشه گفت هر کشوري حداقل چند پنير مخصوص به خودش رو داره. بعضي از اون ها به عنوان پنير صبحانه و بعضي ديگه در غذاها استفاده ميشن. يکي از مواد اوليه اي که طعم بسياري از فست فودها رو لذيذ مي کنه، پنير پيتزاست. به طور کلي از انواع مختلف پنير در اغلب فست فودها از انواع پيتزا گرفته تا چيز برگر و تست ها، استفاده ميشه. در بين انواع مختلف پنير، پنير موزارلا يکي از رايج ترين و پرطرفدارترين پنيرها در فست فودهاست که به شکل رنده شده يا ورقه اي از اون استفاده ميشه. پنير موزارلا رو هم به شکل آماده از فروشگاه ها مي تونيد تهيه کنيد و هم طرز تهيه پنير موزارلاي خانگي رو ياد بگيريد و اون رو خودتون درست کنيد. اما آيا تا به حال به اين فکر کرديد که ميشه پنير رو به تنهايي به روشي خاص درست و سرو کرد؟ در اين مطلب طرز تهيه يه نوع پنير لذيذ و خوشمزه رو بهتون آموزش مي ديم که مي تونيد اون رو به تنهايي به عنوان پيش غذا و يا در کنار غذاهاي ديگه مثل مرغ سوخاري، پيتزا و يا حتي سيب زميني سرخ کرده سرو کنيد. اسم اين پنير، پنير سوخاريه که طرز تهيه ي اون متفاوته و هر کس اون رو به روشي خاصي درست مي کنه. در ادامه ي اين مطلب ما دو روش مختلف رو براي درست کردن پنير سوخاري بهتون پيشنهاد مي کنيم. در روش اول از پنير موزارلا به همراه آرد سوخاري و ساير مواد ديگه براي درست کردن پنير سوخاري استفاده ميشه. در روش دوم، پنير سوخاري با پنير کممبر، خرده‌ هاي نان و شير و ساير مواد به شکل مثلث‌ هاي کوچک درست ميشه. شما مي تونيد پنير سوخاري رو به شکل هاي دلخواه تون از جمله لوله اي، مثلثي با مکعبي درست کنيد. با ما تا انتهاي مطلب همراه بشيد و نکات کليدي رو از دست نديد.
روش اول: پنير با آرد سوخاري

چي لازم دارم:

مواد لازم براي پنير سوخاري
پنير خامه‌اي 100 گرم
پنير موزارلا 130 گرم
گشنيز، جعفري يا شويد به ميزان لازم
پودر سوخاري دانه درشت و آرد به ميزان لازم
تخم مرغ 2 عدد
ادويه ها: آويشن، پودر تخم‌ گشنيز، پودر سير، نمک، فلفل، پاپريکا به ميزان لازم

چطور بپزم:
۱- ابتدا پنير خامه‌اي، پنير پيتزا، پودر آويشن و گشنيز (جعفري يا شويد) را با هم مخلوط کنيد.
۲- مواد را با دستت به صورت رول هاي هم اندازه شکل داده و ۳۰ دقيقه داخل فريزر قرار دهيد.
۳- در اين فاصله ۳ تا کاسه برداريد: داخل يکي از کاسه ها تخم مرغ ها را به همراه نمک و فلفل و پاپريکا هم بزنيد. در کاسه ي دوم آرد بريزيد و کاسه ي سوم رو با مخلوط پودر سوخاري، پودر تخم گشنير و پودر سير پر کنيد (مي توانيد مجددا کمي نمک اضافه کن
۴- حالا رول ها را از فريزر در بيارويد.
۵- رول ها را ابتدا در آرد، سپس در مخلوط تخم ‌مرغ و در آخر در پودر سوخاري بغلتانيد.
۶- حالا دوباره در تخم‌مرغ و باز در پودر سوخاري بغلتانيد تا لايه ي روي رول پنير ضخيم ‌تر شده و در حين پخت مواد داخل آن بيرون نزن

۷- داخل تابه مقدار مناسبي روغن بريزيد و آن را روي حرارت متوسط قرار دهيد تا کاملا داغ شود. رول هاي پني سوخاري را داخل روغن داغ سرخ کنيد تا طلايي رنگ شوند.
۸-  پنير سوخاري آماده است. مي توانيد آن را در کنار مرغ گريل شده يا سالاد ميل کنيد.


روش دوم: پنير سوخاري با شير

چي لازم داريم:
 پنير کممبر  ۵۰۰ گرم
 آرد سفيد  ۲ قاشق سوپخوري
 پودر خردل  ۲ قاشق چايخوري
 شير  ۲ قاشق سوپخوري
 تخم مرغ  ۱ عدد
خرده نان ۱/۲ پيمانه
پودر فلفل قرمز ۱//۴ قاشق چايخوري
پودر فلفل سياه ۱/۴ قاشق چايخوري
سبزيجات معطر تازه براي تزيين

چطور بپزيم:
۱- پنير کمببر را به قطعات مثلثي يک اندازه تقسيم کنيد. (حدودا ۸ عدد)
۲- داخل کاسه اي آرد و خردل را دو مرتبه الک کنيد.
۳- در يک کاسه ي کوچک ديگر، شير و تخم مرغ و در کاسه ي ديگري، خرده هاي نان و پودرهاي فلفل را با هم مخلوط کنيد.
۴- هر قطعه از پنير را ابتدا داخل مخلوط آرد، سپس در مخلوط تخم مرغ و در نهايت در خرده نان ها بغلتانيد. دو مرحله ي آخر را مجددا تکرار کنيد.
۵- داخل تابه اي گود روغن ريخته و آن را روي حرارت متوسط قرار دهيد تا داغ شود. سپس پنيرها را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانيه داخل روغن داغ قرار دهيد تا طلايي رنگ شوند.
۶- براي گرفتن روغن اضافه ي پنير سوخاري، آن ها را روي يک دستمال حوله اي کاغذي قرار دهيد، سپس با سبزيجات معطر تازه تزيين کرده و با سس تند يا سس مورد علاقه تان سرو کنيد.
نکات کليدي طرز تهيه پنير سوخاري
– پنير سوخاري را مي‌ توانيد به شکل چوبي نيز درست کنيد. کافي است آن ها را به سيخ چوبي بکشيد. براي اين کار بهتر است از پنيرهاي تکه اي استفاده کنيد

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره