برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«بازی نقشه گنج»؛ دنیای تخیل کودک تان را وسعت می دهد

منبع
خراسان
بروزرسانی
«بازی نقشه گنج»؛ دنیای تخیل کودک تان را وسعت می دهد
خراسان/ کودکان به دنبال هيجان هستند. اگر والدين اين هيجانات طبيعي را به رسميت بشناسند و براي آزاد کردن بخشي از آن وقت بگذارند، کودک آرام تري تربيت مي کنند. کودک قوه تخيل فوق العاده اي دارد. از اين قوه تخيل خارق العاده بهره بگيريد و از بازي کردن با او لذت ببريد.
بازي نقشه گنج! يک شي مهم کودک (اسباب بازي مورد علاقه، کاردستي يا هر چيز ديگري که دوست دارد يا مجموعه اي از سکه ها و مرواريدهاي بدلي در جعبه اي کوچک يا خوراکي هاي مورد علاقه اش) را انتخاب و دور از چشم او پنهان کنيد. باز هم دور از چشم او کاغذي برداريد و مسيري براي رسيدن به گنج پنهاني روي آن بکشيد. سعي کنيد نقشه فقط با خطوط واضح باشد تا کودک خودش مسير را حدس بزند. روي نقشه نشانه هايي قرار دهيد که در واقعيت آن ها را همان جا قرار داده ايد. مي توانيد از کاغذهاي رنگي، اسباب بازي ها و هر چيز ديگري براي نشانه گذاري مسير استفاده کنيد. کاغذ را مچاله کنيد. بخشي از آن را بسوزانيد تا شبيه کاغذهاي قديمي شود. بعد آن را در جايي جلوي چشم کودک قرار دهيد. از اين به بعد، تخيل و خلاقيت شما مهم است. وقتي کودک پرسيد: «مامان! يا بابا! اين کاغذ چيست؟» مي توانيد بازي را شروع کنيد: «اوه! بده ببينم! فکر کنم اين يک نقشه گنجه...» به او بگوييد مي توانيد دو نفري دنبال گنج بگرديد. براي گروهتان اسم انتخاب کنيد. اجازه دهيد کودک رئيس گروه تان باشد و نقشه را بخواند و شما را هدايت کند. قدم به قدم نقشه را بخوانيد و از هر لحظه، موقعيتي براي بازي بسازيد و لذت ببريد. مثلا روي مبل ها بنشينيد و تخيل کنيد که روي کشتي هستيد و دريا متلاطم است يا در صحرا گم شده ايد و ... بعد از جست و جوي جالب، گنج را پيدا مي کنيد. مي توانيد براي زمان هايي که کودک دوست دارد همراه دوستانش بازي کند هم نقشه گنج زاپاس داشته باشيد. خواهيد ديد نقشه بعدي را خودش به طرز شگفت انگيزي طراحي مي کند و از شما مي خواهد براي جست و جو همراهش باشيد.
مزيت هاي بازي: هيجان او را تخليه و قوه تخيلش را تقويت مي کند. لذت بازي در کنار شما را تجربه مي کند. داشتن يک هدف و حرکت به سوي آن و تلاش براي رسيدن به آن را مي آموزد. صبر و بردباري را تجربه مي کند. لذت و شادي دست يابي به هدف را مي چشد و اعتماد به نفسش تقويت مي شود. ياد مي گيرد در بازي کردن خلاق باشد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد