آرمان امروز/ زندگی هر یک از ما سرشار از فراز و نشیب‌های متعددی است که برخی از آنها با کمی‌تلاش حل می‌شود و برخی نیاز به وقت و انرژی بیشتری دارد. هنگام عبور از گردنه‌های دشوار زندگی لازم است به خودمان انرژی و امید بدهیم. وجود و همراهی دوستان، آشنایان، خانواده و همسر بسیار خوب و ضروری است اما حقیقت این است که بهترین راهنما و کسی که در این مسیر می‌تواند به ما کمک کند خودمان هستیم. در این مطلب به برخی راهکارها که خودتان می‌توانید به کار ببندید اشاره می‌کنیم:
امید را خلق کنید
منظور ما از امیدآفرین کسی که امید را می‌آفریند ممکن است در درون خودش امید را خلق کند، یا برای کسانی دیگر امیدوار‌کننده باشد. منظور از امیدآفرینی یک حالت روانی هیجانی و شناختی است که فرد حالت پیش‌بینی و انتظار وقوع رویداد خوب را دارد و ضمن احساس کارآیی و ثمر بخشی، فرد به این باور می‌رسد که می‌تواند بهتر از قبل به کارهایش رسیدگی کند و گرایشات رفتاری سازگار با حالات مثبت فوق را از خود بروز می‌دهد.
احساسات‌تان را منطقی تنظیم کنید
اگر فکر می‌کنید زمان زیادی از دست داده‌اید و حالا دیگر وقت آن نیست که تصمیم مورد علاقه تان را انجام دهید یا برای مشکل و نیازتان کاری کنید، شما دچار ناامیدی شده‌اید. امید در روزهای شاد و غمناک می‌تواند به تنظیم منطقی احساسات و توان حرکت و اصلاح زندگی‌ها کمک کند.
یک هدف تعیین کنید
اگر می‌خواهید توان دوباره شروع کردن و از سرگیری کارهای به زمین مانده را درخودتان ایجاد کنید؛ ۱- یک خواسته منطقی خودتان را که خیلی مشتاق آن هستید انتخاب کنید. ۲- به آن فکر کنید. ۳- بارها در طول روز درباره آن با خودتان زمزمه کنید. ۴- به این فکر کنید که چه نیازی به آن دارید؟ اگر به آن برسید یا نرسید چه می‌شود؟
تکیه‌گاه داشته باشید
به چه باید امید داشت؟ فردی که پول ندارد و در مخمصه افتاده، فردی که کنکور قبول نشده است، فردی که ازدواج ناموفقی داشته و... وقتی که احساس کند پشتوانه‌ای برای بیرون آمدن از چالش ندارد توان تغییر کمتری پیدا می‌کند. برای کمک به خودتان یک تکیه گاه داشته باشید.
به برنامه تان عمل کنید
تمرین‌های زیر برای پایدار ماندن امیدتان انجام دهید: ۱- مراقب برنامه‌ریزی تان باشید تا افراط و تفریط نداشته باشد که دلسردتان کند. ۲-در شرایط نا امیدی می‌توان توصیه کرد که به افرادی که دچار سختی شرایط شما هستند فکر کنید۳-موفقیت‌های زندگی خودتان و ارزش‌هایتان را مرور کنید تا بیشتر به خودتان افتخار کنید. ۴- شروع کنید و برنامه‌های تان را اجرا کنید و در زمان‌های کوتاه‌مدت، روند پیشرفت تان را بررسی کنید.
قانع باشید
معمولا افرادی که در زندگی خود قانع هستند، دچار ناامیدی نمی‌شود. قناعت به این معنی نیست که فرد به قدری قانع باشد که دست از کار و کوشش برداشته و بگوید من از زندگی خود راضی هستم. به این معناست که اگر فردی به حداکثر نرسد ناامید نشود و قدر همانی که هست را بداند.



همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:
آخرین خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرین خبر در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرین خبر در آی گپ
https://igap.net/akharinkhabar
آخرین خبر در ویسپی
http://wispi.me/channel/akharinkhabar
آخرین خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرین خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar