logo

کدام‌یک بهتر است؟ لاک ناخن یا ژلیش

منبع
بروزرسانی
 کدام‌یک بهتر است؟ لاک ناخن یا ژلیش
دينو/شايد براي شما هم پيش آمده باشد که در سالن مانيکور از شما بپرسند: «مي‌خواهيد لاک ناخن بزنيد يا ژليش ؟» براي دادن پاسخ مناسب به اين سئوال، لازم است تفاوت اين دو را به خوبي بدانيد. براي داشتن اطلاعات مختصر و مفيد در اين خصوص، مطلب زير را حتما بخوانيد. مزايا و معايب استفاده از لاک ناخن و يا ژليش: در حدود 3000 سال پيش از ميلاد مسيح، با استفاده از موم و سبزيجات رنگي، لاک ناخن مي‌ساختند که داراي يک سري طيف رنگ کلاسيک بود. امروزه به لطف پيشرفت تکنولوژي، حتي لاک ناخن هم مدرن شده و داراي انواع پايان ناپذيري از رنگ‌ها، جنس‌ها و شکل پاياني نمونه کار است. مقايسه لاک ناخن و ژليش اما ژليش ابداع جديد بشريت محسوب مي‌شود. درواقع نوعي ژل ناخن است که داراي دوام به نسبت طولاني مي‌باشد و همچنين مشکل ورقه ورقه شدن و ريختن از گوشه‌هاي ناخن را ندارد. مزاياي لاک ناخن: هر بار که بخواهيد، مي‌توانيد يک لاک ناخن جديد بزنيد. يعني به راحتي مي‌توانيد با يک لاک پاک کن استاندارد، نمونه قبلي را پاک کرده و رنگ جديدي را امتحان کنيد. زدن لاک ناخن کار بسيار ساده و آساني است، به طوري که شما مي‌توانيد خودتان در خانه اين کار را امتحان کنيد. لاک ناخن امروزه با توجه به طيف وسيع شرکت‌هاي سازنده آن، با مقاومت بالا نيز ساخته شده است. بعضي از اين لاک ناخن‌ها مي‌توانند تا روزها بدون آن‌که خراب شوند روي ناخن باقي بمانند مثل CND Vinylux. نسبتا ارزان هستند.
معايب لاک ناخن: با وجود تمام مطالب ذکر شده در بالا، هنوز هم نمي‌توان منکر اين شد که لاک ناخن‌هاي معمولي، اکثرا دوام بالايي به اندازه ژل يا اکريليک ندارند.
مزاياي استفاده از ژليش: بايد قبول کنيم که ژليش در رابطه با ماندگاري به راحتي لاک ناخن را شکست مي‌دهد. ژليش براي ماندگاري حداقل بالاي دو هفته طراحي شده است که در طول اين مدت بدون خراش برداشتن يا ورقه ورقه شدن باقي مي‌ماند. ژليش در پايان، يک کار صاف، تميز و حرفه‌اي برجا مي‌گذارد. امروزه استفاده از ژليش ديگر محدود به سالن‌هاي آرايشي نيست و مي‌توان در خانه نيز از آن‌ها استفاده کرد. معايب ژليش: برخلاف لاک ناخن، برداشتن ژليش از روي ناخن يک پروسه بسيار دشوار است و نيازمند دقت بسيار بالا براي جلوگيري از آسيب رساندن به خود ناخن است. عوض کردن رنگ و يا مدل آن، با سرعت تغيير رنگ لاک ناخن پيش نخواهد رفت. به دليل بالاتر بودن ماندگاري کار و همينطور ظاهر زيباتري که ايجاد مي‌کنند، داراي قيمت بالاتري هستند. شما چه فکري مي‌کنيد؟ لاک ناخن بهتر است يا ژليش؟ به نظر مي‌رسد اين موضوع به موقعيت استفاده بستگي دارد. اگر شما فردي هستيد که دوست داريد رنگ‌هاي مختلف را در طول يک هفته بر روي ناخن‌هاي خود تجربه کنيد، قطعا لاک ناخن پيشنهاد بهتريست. اما اگر مثلا در طول تعطيلات دوست داريد رنگ روي ناخن‌هايتان ماندگار بماند و خراب نشود، بهتر است حتما ژليش را امتحان کنيد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره