آی بانو/ برای غالب آدم‌ها نداشتن نظم و انضباط بزرگ‌ترین مانع در راه رسیدن به سطح موفقیتی است که مد نظر دارند. لحظه‌ای به این موضوع فکر کنید که اگر نظم و انضباط لازم را برای همه‌ی کارهایی که باید انجام می‌دادید، داشتید، حتی زمانی که چندان میلی برای انجام آن کارها نداشتید، چه‌قدر می‌توانستید در رسیدن به اهداف شخصی و حرفه‌ای‌تان موفق باشید. نظم چالش‌برانگیزترین عادت برای انجام پیگیرانه‌ی کارها است، به همین دلیل است که کارفرماها برای آن بیش ‌از هر چیز دیگری ارزش قائل هستند.

۱. متعهد باشید
اگر واقعا می‌خواهید به اهداف‌تان برسید، پس باید نظم و انضباط داشته باشید. به همین سادگی! منظم بودن چیزی نیست که داشته باشید، بلکه فرآیندی است که باید انجام بدهید. تمام عادت‌های‌تان را باید نظم و ترتیب بدهید. در مورد سلامت جسمانی و برنامه‌ی غذایی‌تان نظم و ترتیب داشته باشید، قبل از استراحت کار کنید، احساسات واکنشی خود را کنترل کنید، مراقب گفتارتان باشید و طرز فکر خود را همیشه مثبت نگه دارید.

۲. متمرکز باشید
هر روز صبح قبل از آن‌که روزتان را شروع کنید، اهداف خود را مرور کنید، یا قبل از این‌که به خواب بروید، اهداف روز بعد را تعیین و مرور کنید. زمان یا مکان ساکتی را انتخاب کنید تا بتوانید روی آن‌چه قرار است در بلند-مدت یا کوتاه-مدت به‌دست آورید تمرکز داشته باشید و آن را در ذهن خود تجسم کنید. به این شکل می‌توانید مهم‌ترین اهداف‌ روز آینده را در فهرست خود بیاورید. زمانی که تجسم می‌کنید، خودتان را در زمان دستیابی به اهداف‌تان ببینید و آن احساس موفقیت را که همراه با آن می‌آید، مزه‌مزه کنید. به این ترتیب روزتان را با طرز فکری کارآمد و مثبت شروع می‌کنید.

۳. وظایف‌تان را اولویت‌بندی کنید
زمانی که روزتان را برنامه‌ریزی می‌کنید، خود را ملزم به انجام کارهایی کنید که بیش‌ترین تلاش و نظم را ایجاب می‌کنند. ابتدا کارهایی را انجام دهید که استرس زیادی برای‌تان ایجاد می‌کنند. وقتی کارهای پراسترس را ابتدا انجام دهید، نه تنها در انجام آنها ثبات بیش‌تری خواهید داشت، بلکه در باقی روز استرس کم‌تری را تجربه خواهید کرد و همین باعث می‌شود که در انجام کارهای دیگر که از اهمیت کم‌تری برخوردار هستند، کارآمدتر باشید. به این ترتیب یاد می‌گیرید یک چیز درهم و برهم را با بهترین نتیجه به پایان برسانید.

۴. به اندازه‌ی کافی استراحت کنید
یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت این است که اجازه بدهید ذهن و بدن‌تان هر روز آماده باشد. برای داشتن تمرکز بیش‌تر و صبور بودن، هیچ چیز بیش‌تر از استراحت کافی تاثیرگذار نیست. زمان خواب خود را تنظیم کنید تا آرامش بیابید و روز را به پایان برسانید. با خودتان عهد ببندید که همه‌ی عوامل استرس‌زا را هنگام خواب فراموش‌کنید. هر چه که باعث استرس شما می‌شود، روز آینده دوباره به عنوان اولویت شماره‌ یک شما قابل رسیدگی است.
یکی از کارهای فوق‌العاده نوشتن اتفاقات و موضوعات در دفتر وقایع روزانه، قبل از خواب است، زمانی که به لحاظ ذهنی روزتان را تمام می‌کنید. نوشتن همچنین به شما کمک می‌کند راه‌حل‌هایی پیدا کنید که قبل از خواب استرس شما را کم می‌کنند. این نوع نوشتن روش فوق‌العاده‌ای است برای آزاد شدن از شر انرژی منفی که در طی روز بر دوش‌تان بوده‌است.

۵. برای کسب انرژی غذا بخورید
تغذیه‌ی خوب یعنی داشتن هوش بالاتر و انرژی بیش‌تر. روز خود را با صبحانه‌ای سرشار از پروتئین و کربوهیدارت کم آغاز کنید. غذاهایی بخورید که کامل و زنده هستند. برای کربوهیدرات سبزیجات بخورید و برای جذب پروتئین یک تکه گوشت بدون چربی، و حواس‌تان باشد که به اندازه‌ی کافی آب بنوشید.
از قندهای ساده، کافئین زیاد و نیکوتین دوری کنید. این کمک می‌کند در تمام طول روز انرژی داشته باشید. می‌توانید بسته‌های کوچک میان‌وعده مثل خوراکی‌های حاوی پروتئین یا بادام نیز همراه داشته باشید تا سطح قند خون‌تان را در حد مطلوب نگه دارید.

۶. از کارهای کوچک شروع کنید
یک راه عالی برای ایجاد عادت نظم و انضباط، تمرکز روی انجام کارهای کوچکی است که می‌‌دانید باید انجام بدهید، مثلا مرتب کردن تخت‌خواب قبل از خروج از منزل، تمیز نگه داشتن محل زندگی، تمیز نگه داشتن ماشین، جمع کردن زباله و بیرون بردن آن از منزل. وقتی خود را ملزم به انجام کارهای کوچک بکنید، در انجام کارهای بزرگ‌تر و مهم‌تر نیز منظم‌تر خواهید بود.

ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید