روزیاتو/ اگر غبغب، گونه های چاق یا دور چشم هایتان چین و چروک دارید، نیازی به جراحی زیبایی نیست. یوگای صورت می تواند به شما کمک کند بدون تحمل درد و به طور طبیعی، جوان تر شوید. برخلاف جراحی ها و تزریقاتی که برای زیبایی انجام می شوند، تمریناتی که برای ورزش دادن صورت هستند مانند یک ماده ی پاک کننده ی ملایم اما مؤثر عمل می کنند و گردش خون در صورت را افزایش می دهند، ماهیچه های آن را تقویت می کنند و تغییرات طولانی مدتی به وجود می آورند. در ادامه به ۹ تمرین ساده می پردازیم که به شما کمک می کنند صورت خود را لاغر کنید و چین و چروک های آن را از بین ببرید.

۱- زاویه دادن به فک
کف دست هایتان روی دو طرف چانه، به موازات فک قرار دهید.
سرتان را صاف نگه دارید، با کف دست هایتان، چانه ی خود را به سمت بالا بکشید تا جایی که عضلات گردن مقاومت کنند و جلوی کشش بیشتر را بگیرند.
چند ثانیه ای در همان حالت بمانید و سپس دست هایتان را بردارید.
این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.

۲- بهبود گردش خون
کف دست هایتان را روی شقیقه هایتان قرار دهید و چشم هایتان را ببندید.
پوست پیشانی تان را به آرامی به دو طرف بکشید.
زبان خود را تا جایی که ممکن است بیرون بیاورید.
به آرامی نفس بکشید. هوا را از بینی تو دهید و از دهان خارج کنید.
این کار را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۳- سفت کردن گونه ها
سه انگشت میانی دست راست تان را روی دهان تان قرار دهید.
کف دست چپ تان را روی گونه ی چپ تان بگذارید.
از طریق بینی یک نفس عمیق بکشید و در حالی که دهان تان بسته است گونه های خود را باد کنید.
با استفاده از دست چپ تان به آرامی به گونه ی چپ تان فشار وارد کنید.
چند ثانیه ای در همان حالت بمانید و بعد دست هایتان را بردارید.
این حرکت را برای هر دو طرف صورت، ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

۴- استراحت دادن به ماهیچه های چشم
انگشتان خود را به شکل V ، بالا و پایین چشم هایتان قرار دهید.
چشم های شما باید بین انگشتان وسط و حلقه قرار بگیرند. انگشتان وسط باید دقیقاً روی ابروها و انگشتان شست باید روی موهای سر، پشت گوش ها باشند.
پوست دور چشم هایتان را با استفاده از انگشتان تان، با بالا کشیدن ابروها و پایین کشیدن استخوان فک، به آرامی، به سمت بالا و پایین بکشید.
این کار را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۵- باریک کردن بینی
دست هایتان را مشت کنید و با استفاده از آن ها، لب بالایی خود را بگیرید، طوری که انگشتان اشاره ی شما درست زیر سوراخ های بینی تان قرار گیرند.
پوست زیر بینی تان را به آرامی بکشید.
این کار را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۶- رفع چین و چروک های دور دهان
کف دست هایتان را روی گونه هایتان قرار دهید، به گونه ای که جهت انگشتان به سمت پشت سرتان باشد.
دهان تان را باز کنید و نوک زبان تان را روی سقف دهان تان بگذارید.
پوست دور بینی تان را به آرامی به دو طرف بکشید و در همین حین، زبان تان را به سقف دهان تان فشار دهید.
این کار را به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه انجام دهید.

۷- سفت کردن چانه
انگشتان اشاره و میانی خود را روی استخوان گونه هایتان قرار دهید.
دهان خود را به آرامی باز کنید و لب پایین خود را به طرف دندان هایتان تو بکشید.
بدون اینکه حالت لب پایین تان تغییر کند، سعی کنید تا حد ممکن لب هایتان را به دو طرف بکشید و لبخند بزنید.
لب پایین را کمی بیشتر تو بکشید، تا جایی که در چانه ی خود احساس کشیدگی کنید.
این کار را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۸- کاهش چین و چروک های پیشانی
کف دست هایتان را روی شقیقه هایتان قرار دهید.
دست هایتان را به آرامی به سمت خط رویش موها بکشید تا جایی که در پیشانی و زیر چشم های خود احساس کشیدگی کنید.
این کار را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه انجام دهید.

۹- جلوگیری از افتادگی پلک
نوک سه انگشت میانی خود را روی ابروهایتان قرار دهید و چشم هایتان را ببندید.
ابروهایتان را آنقدر بکشید که در بالای پلک هایتان احساس کشیدگی کنید.
این حرکت را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه انجام دهید.

توصیه هایی برای نتیجه گیری بهتر از یوگای صورت
پیش از شروع تمرینات، صورت و دست های خود را به خوبی بشویید. سپس از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا حرکات را راحت تر انجام دهید.
بهترین زمان برای انجام یوگای صورت، صبح ها است. این کار به بیدار شدن و سرحال شدن شما کمک می کند، ماهیچه های صورت تان را تقویت و پف آن را کم می کند.
هنگام انجام تمرینات، به آرامی و از طریق بینی، نفس خود را تو دهید، مگر اینکه دستور العمل انجام تمرین به شکل دیگری باشد.
برای جلوگیری از کبود شدن صورت، همه ی حرکات را به آرامی و بدون وارد کردن هیچ فشار اضافه ای انجام دهید.
برای نتیجه گرفتن از یوگای صورت، باید این تمرینات را هر روز به مدت ۳۰ دقیقه و به مدت حداقل ۲۰ هفته انجام دهید.



ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید