منودلیار/ امروز می خواهیم با هم راجع به ترفند هایی برای طولانی تر پوشیدن کفش های پاشنه بلند صحبت کنیم. به هر حال تقریبا همه ما می دانیم که طولانی مدت پوشیدن کفش های پاشنه بلند به خصوص آن هایی که غیر استاندارد هم هستند و طراحی صحیحی رویشان صورت نگرفته باشد، برای سلامتی بدن خانم ها خوب نیستند و می توانند در طولانی مدت اثرات جسمانی جدی و بدی روی کمر، زانو و ستون فقرات وارد کنند. اما با این حال گاهی در مراسم های به خصوص دلمان می خواهد بعد از مدت ها بتوانیم چند ساعت این کفش های زیبا را بپوشیم. با وجود اینکه انتخاب یک کفش استاندار نکته مهمی محسوب می شود اما با این حال باز هم گاهی برخی موارد هستند که می توانند ما را اذیت کنند. ما امروز سعی می کنیم با هم چند مشکل عمده را بررسی کنیم و ببینیم که راه حل طولانی تر پوشیدن این کفش ها بدون ایجاد دردسر چیست؟
اولین نکته اینکه تا جای ممکن بهتر است از کفش هایی با لژ یکسره استفاده کنی. این کفش ها به مراتب راحت تر از نوع پاشنه جدای آن هستند و می توانی با خیال راحت مدت زمان بیشتری آن ها را بپوشی.
مورد بعدی این است که حتما حواست به کفش های نو باشد و پوشیدن آن را موکول نکن به روز مراسم؛ چون هم احتمال دارد به دلیل نرم نبودن و خشکی کفش پایت را بزند، هم اینکه ممکن است بر اثر هوای سرد و نبودن قالب داخل آن، کمی جمع شود و روز مراسم ناگهان ببینی که ای دل غافل پای من که داخل این کفش جا نمی شود. پس سعی کن چند روز قبل حتی در خانه کفشت را بپوشی و با آن راه بروی. استفاده از حرارت متوسط سشوار یا گذاشتن روزنامه نم دار داخل کفش هم می تواند آن را باز تر کند.
اگر کفشت نو نبود اما بعد از مدتی به دلیل همین انقباض ها به سختی پایت داخل آن جا می شد، باید از یک کرم مرطوب کننده ای که زود جذب پوست می شود و چربی زیادی ندارد برای پا هایت استفاده کنی که به راحتی داخل کفش سر بخورد و بعد هم که کرم جذب شد دیگر پایت داخل کفش لیز نخورد.
یکی از ترفند های جدید که اخیرا خیلی آن را می بینیم توصیه کردن به بستن انگشت وسط پا به انگشت کناری آن است که باعث می شود فشار کم تری به پا وارد شود و بتوانی مدت طولانی تری کفش پاشنه بلندت را بپوشی.
بهتر است در انتخاب کفش های پاشنه بلند آن هایی را انتخاب کنی که پاشنه پهن تری دارند زیرا فشار روی سطح بیشتری پخش می شود و تو می توانی طولانی تر آن را تحمل کنی.
حتما به این نکته توجه کن که کفش هایی با پاشنه های بلند تر از ۸ سانت باید به ازای هر دو سانتی متری که به طول پاشنه اضافه می شود، ۲ سانتی متر هم به لژ جلوی کفش اضافه شود تا پوشیدن آن راحت تر شده و آسیب به بدن نرساند.
یکی دیگر از نکته های مهم در حین پوشیدن کفش های پاشنه بلند این است که اگر احساس فشار کردی به جای اینکه کفش را برای چند دقیقه از پایت در بیاوری و دوباره آن را بپوشی این است که چند دقیقه بنشینی، پا هایت را روی سطح بالا تری قرار بدهی و استراحت کنی. این کار کمک بیشتری به رفع خستگی پا می کند و اگر کفش را از پایت دربیاوری ممکن است پا ها ورم کند و موقع پوشیدن دوباره فشار بیشتری وارد کند.
از کفی های طبی ژله ای و نرم برای کفشت استفاده کن که چه برای پاشنه، چه زیر پنجه ها استفاده کن زیرا زمانی که پایت روی سطح نرم باشد احساس راحتی بیشتری دارد.
آخرین نکته که خیلی واضح و بدیهی هم است اما گاهی به آن توجه نمی کنیم، این است که هنگام خرید کفش سایز درست و مناسب خودت را امتحان کن و خودت را با کفی یا این جمله که “می پوشم جا باز می کند” گول نزن و سعی کن زمانی که برای خرید کفش می روی پا هایت خسته و ورم کرده نباشند.


ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید