logo

رازهای زیبایی مربوط به یونانی ها

منبع
زيبامون
بروزرسانی
رازهای زیبایی مربوط به یونانی ها
زيبامون/ ياد گرفتن روش ها و نکات زيبايي که در گذشته مورد استفاده قرار مي گرفته، هميشه جذاب بوده و گاهي اين نکات و رازهاي زيبايي رو ميشه در زندگي امروز نيز استفاده کرد! در زمان هاي گذشته هيچ کارخانه اي براي توليد محصولات آرايشي و بهداشتي و هيچ فروشگاهي براي فروش اين محصولات وجود نداشته و معمولا از مواد طبيعي و سالم براي حفظ زيبايي استفاده مي کردند! با ما در اين بخش همراه باشيد و با چند نکته و راز زيبايي مخصوص به يوناني ها آشنا شويد! عسل عسل به همان اندازه که امروزه محبوب و پرطرفدار هست، در درمان هاي زيبايي مربوط به يونان باستان نيز بسيار پرکابرد بوده است. عسل يک آبرسان طبيعي هست و خاصيت ضدباکتري و ضدقارچي داره. يوناني ها عسل رو با روغن زيتون يا شير مخلوط مي کردند و از اين ترکيب براي شست و شوي بدن استفاده مي کردند. خانم هاي يوناني دوست داشتند پوستي شفاف و روشن داشته باشند و به همين دليل عسل يکي از اصلي ترين عناصر براي درمان هاي پوستي آنان بوده است.
حمام گياهي حمام گياهي مورد علاقه تمام خانم هاي يونان و ورزشکاران يوناني بوده و از اين حمام براي شل شدن عضلات و مفاصل استفاده مي کرده اند. اين حمام هاي گياهي حاوي مقادير زيادي از گياهان و گلهاي طبيعي و خشک شده بوده که در آب حمام خيس مي کردند و عصاره آن براي شست و شوي بدن مورد استفاده قرار مي گرفته است. روغن زيتون در يونان باستان از روغن زيتون به عنوان طلاي مايع ياد مي کردند و امورزه نيز اين روغن کاربردي زيادي هم در توليد محصولات آرايشي و بهداشتي داره! روغن زيتون به دليل اسيدهاي چرب و آنتي اکسيدان بسيار بالايي که داره باعث رطوبت رساني، تغذيه و محافظت از پوست و مو ميشه و به همين دليل از گذشته تا به امروز محبوبيت و کاربرد زيادي در حفظ زيبايي و سلامتي پوست و مو داره. نمک دريا نمک دريايي در ميان يونانيان بسيار با ارزش بوده و براي اولين بار بقراط فوايد نمک دريايي رو ثبت کره است! يوناني ها با ترکيب آب و نمک دريايي استحمام ميکردند و همچنين از ترکيب روغن زيتون و نمک دريايي به عنوان اسکراب بدن استفاده مي کردند. نمک دريايي حاوي مواد معدني بسيار زيادي هست که باعث تغذيه پوست، نرم و انعطاف پذيري پوست ميشه و همچنين خاصيت درماني و ضدپيري نيز براي پوست داره.
روغن بادام روغن بادام يکي ديگه از روغن هاي طبيعي هست که توسط يونايان براي حفظ زيبايي و سلامت پوست و مو استفاده ميشده و در اساطير يوناني روغن بادام سمبل صبر و اميد بوده است. اين روغن يک منبع غني از ويتامين هاي E و K هست و همچنين داراي مقادير خوبي از اسيدهاي اولئيک، لينولئيک و پالميتيک هست که تاثير خوبي در هيدراتاسيون عميق پوست و مو داره و با تقويت مو باعث کاهش ريزش موها ميشه. ليمو و عسل براي روشن شدن پوست ترکيبي از آب ليمو و عسل يکي ديگه از مواد طبيعي و در دسترسي بوده که يوناني ها براي روشن تر شدن رنگ پوستشون استفاده مي کردند. همونطور که قبلا گفته شد عسل باعث نرم شدن پوست ميشه و آب ليمو هم خاصيت سفيد کنندگي داره و ترکيب اين دو ماده طبيعي ميتونه پوستي روشن و شفاف رو براتون ايجاد کنه. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره