ایران/ آیا تازگی‌ها روزتان را در محل کار با اضطراب شروع می‌کنید؟ زودرنج شده‌اید و حوصله محل کار و همکارانتان را ندارید یا از کار دلزده شده‌اید؟ تبریک که نمی‌توانیم بگوییم ولی می‌توانیم به شما اطلاع دهیم که دچار استرس در محل کار شده اید و اگر زودتر برای آن فکری نکنید، این معضل بیشتر شده و حتی می‌تواند منجر به افسردگی در شما شود. اگر در کنار نشانه‌هایی که شمردیم، گرفتگی عضلات یا سردرد، درد معده، اختلال در خواب، خستگی، عدم تمرکز و انزوای اجتماعی را هم دارید دیگر باید به فکر درمان و بازیابی انرژی و روحیه گذشته تان باشید. اول با چند راه ساده شروع کنید با انجام این کارهای ساده شاید نیازی به دکتر و درمان پیدا نکنید:
شاید با خودتان فکر می‌کنید چندان در کارتان موفق نیستید و همین شما را دچار دلشوره و استرس می‌کند. پس یک تخته کوچک روی دیوار و جایی که چشمتان به آن می‌افتد، نصب کنید و روی آن نامه‌های تشکری که مراجعه‌کنندگان‌تان برایتان نوشته‌اند یا نام طرح‌هایی را که با موفقیت انجام داده‌اید، بنویسید. برای تجدید روحیه هم نوشتن جملات امیدبخش و آرامش بخش کمکتان می‌کند.
راه رفتن معمولاً استرس را کمتر می‌کند. اگر محل کارتان حیاط و محوطه باز دارد این فرصت را از دست ندهید؛ چند نفس عمیق بکشید و در این چند دقیقه به کار فکر نکنید. می‌گویند هر 90 دقیقه یک بار باید استراحت کوتاهی داشته باشید، این استراحت را با قدم زدن می‌توانید همزمان کنید.
شاید غذایتان مناسب نیست یا ساعت دقیقی برای خوردن صبحانه و ناهار ندارید. می‌دانستید با این شیوه انرژی‌تان کم و استرستان زیاد می‌شود؟ پس حتماً صبحانه بخورید و برای خوردن ناهار ساعت مشخصی را مشخص کنید. در طول روز هم میان وعده‌های ساده و سالمی مانند بیسکوییت‌های کم کالری و خشکبار انرژی‌تان را برمی‌گرداند.
چرا کارهایتان را به دقیقه 90 می‌اندازید تا استرس خواب و خوراک را از شما بگیرد؟ برای کارتان برنامه‌ریزی کنید و سر وقت آن را تحویل دهید تا دلشوره زندگی‌تان را بهم نریزد. راستی صبح‌ها نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید تا سر ساعت برسید و در عوض روزتان را با بالا رفتن ضربان قلب و استرس دیر رسیدن شروع نکنید!
چرا فکر می‌کنید همیشه باید کامل باشید و کارهایتان را بدون نقص و اشتباه انجام دهید؟ می‌دانید با این تفکر چقدر به خودتان فشار و استرس بی‌مورد وارد می‌کنید؟ سعی کنید کارتان را به بهترین شکل انجام دهید اما بپذیرید که ممکن است اشتباه کنید. همه کارها را خودتان برعهده نگیرید که از تصور انجامش استرستان بیشتر شود. تقسیم کار کنید و در حد توان‌تان کار بپذیرید. باور کنید شما قهرمان رویین تن نیستید!


ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید