برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آموزش دوخت دامن توتو برای شب یلدا

منبع
ستاره
بروزرسانی
آموزش دوخت دامن توتو برای شب یلدا
ستاره/ دامن‌هاي بچگانه انواع مختلفي دارند که توتو (tutu) يکي از آن مدل‌هاي فانتزي و پرطرفدار است. در اين مطلب آموزش دوخت دامن توتو را به روشي آسان و سريع آماده کرده‌ايم. دوخت دامن توتو بيشتر جنبه تزييني داشته و جزء دامن‌هاي مورد علاقه در ست لباس مادر و دختري به حساب مي‌آيد. اين نوع دامن، غالبا براي دختر بچه‌ها در مجالس مهماني شب يلدا و تولدها مورد استقبال قرار مي‌گيرد. شما با وسايلي در دسترس و صرف کردن تنها چند دقيقه، مي‌توانيد يک دامن توتو بدوزيد؛ چراکه تهيه اين دامن لوازم پيچيده‌اي زيادي نياز ندارد و به راحتي و بدون استفاده از نخ و سوزن، قابل اجراست. در اين مطلب با آموزش تصويري و مرحله به مرحله دوخت اين دامن با ما همراه باشيد. دوخت دامن توتو به روشي سريع و ساده لوازم مورد نياز روبان يا کش براي دور کمر قيچي تور به رنگ‌هاي مختلف (براي کودک دوساله: ۳ متر پارچه تور، با عرض ۱/۵) وسيله‌اي که کش يا روبان را روي آن نگه داريد براي دامن توتو، مي‌توان از نوارهاي تور که در بازار به صورت دوک موجود هستند استفاده کرد. همچنين مي‌توان از تورهاي متري بازار خريد کرد. نکته مهم اين است که اگر مي‌خواهيد دامن پف‌دارتري داشته باشيد، از تور خشک و در غير اين صورت، از تور نرم استفاده کنيد تا باعث خارش و حساست نشود.
مرحله ۱ در مرحله اول روبان يا کشي را براي کمر دامن در نظر مي‌گيريم. البته اگر از کش استفاده مي‌کنيد، دور کمر را منهاي عدد ۱۵ کنيد. سپس آن را دور وسيله‌اي محکم کنيد تا بتوانيد بقيه مراحل را به راحتي پيش ببريد. نکته: ما پيشنهاد مي‌کنيم که از روبان براي اين کار استفاده کنيد؛ چراکه با ايجاد گره‌هاي محکم روي کش، کش حالت کشساني خود را از داده، سفت شده و کمر را اذيت خواهد کرد. پس از روبان استفاده کنيد و اضافه آن را دور کمر به صورت پاپيون گره بزنيد. مرحله ۲ نوار‌هايي، به اندازه دو برابر قد دامن، با عرض ۱۰ سانتيمتر برش بزنيد. مثلا اگر قد دامن ۳۰ سانتيمتر است، نوار‌ها بايد طول ۶۰ و عرض ۱۰ سانتيمتر داشته باشند.
مرحله ۳ مانند تصاوير زير، با استفاده از نوارهاي توري، دور تا دور کمر، گره‌هاي به اصطلاح کراواتي بزنيد و آن‌ها را محکم کنيد. دقت کنيد که بايد در ابتدا نوارها را از وسط تا بزنيد و بعد اقدام به گره زدن کنيد؛ تا قد دامن، در همه جاي آن، منظم و يکدست در آيد.
مرحله ۴ به هر ميزاني که مي‌پسنديد، اين گره‌ها را متراکم و فشرده کنار هم شکل دهيد تا دامن شکل نهايي را به خود بگيرد.
نکته: مي‌توانيد پايين تورها را به صورت هفت و هشت برش بزنيد تا دامن فرم زيباتري به خود بگيرد. مرحله ۵ دامن را از وسيله‌اي که روبان يا کش را به آن وصل کرده بوديد جدا کنيد؛ دامن توتوي شما آماده شد!
سخن آخر در اين مطلب آموزش دوخت دامن توتو به روشي سريع و ساده را براي شما ارائه کرديم که اميدواريم مورد استفاده شما قرار گيرد. توجه کنيد که مي‌توانيد با پارچه‌هاي اضافه‌اي که در خانه داريد نيز اين دامن را تهيه کنيد. همچنين در پايان مي‌توانيد با استفاده از نمد، پولک و سنگ، اين دامن را تزئين کرده و آن را جذاب‌تر کنيد.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره