اطلاعات/ آیا می‌دانید کودک هر روز چقدر شکر مصرف می‌کند؟ شکر عامل اصلی چاقی، دیابت و مشکلات قلب و عروق است و هر فردی را چه کوچک و چه بزرگ در معرض خطر قرار می‌دهد‎.
برای این که مصرف شکر را در خانه محدود کنید و کودکی سالم رشد بدهید به این نکته‌ها توجه کنید:‎ ‎
ـمصرف تنقلات را در خانه محدود کنید. آب‌میوه‌ها، اسنک‌های شیرین حاوی مقدار زیادی قند هستند و شما بدون اینکه متوجه باشید سبک زندگی غلط را ارائه می‌دهید‎.‎
ـ به جز قند و شکر در شیرینی و شکلات و تنقلات، شکر به شکل‌های مختلفی در مواد وجود دارد. انواع پاستا و کراکر‌ها و سس‌ها حاوی قند هستند‎.‎
ـ شکر فقط آن شکری که شما می‌شناسید نیست. ساکروز و فراکتوز نیز شکر هستند و شیرین‌کننده نامیده می‌شوند.
بسیاری از مواد مثل عسل حاوی مقدار زیادی از این نوع قندها هستند‎.‎
ـ الگوی خوبی برای فرزندتان باشید. اگر شما سبک زندگی سالمی را پیروی کنید فرزندتان نیز از شما پیروی می‌کند. در واقع این شما هستید که ذاقه خوراکی فرزندتان را بنا می‌کنید‎.