خراسان/ 1 ) مواظب تغییر وزنتان باشید
فکر وزن کم کردن سریع را از سرتان بیرون کنید. اگر بدون توجه به نکات دیگر فقط سریع وزن کم کنید ، پوست‌تان شل و آویزان خواهد شد. پس توجه داشته باشید که تنها نیم تا یک کیلو در هفته وزن کم کنید. بیشتر از این مقدار کاهش وزن، باعث خواهد شد تا پوست شما قابلیت ارتجاعی اش را از دست بدهد و شل شود.
2) آب رسانی را فراموش نکنید
نوشیدن مایعات به ویژه آب را در اولویت قرار دهید. نوشیدن مقدار زیادی آب سلول های پوست را هیدراته نگه می دارد و می تواند از تضعیف آن جلوگیری کند. آب رطوبت کافی و لازم را به پوست شما می‌رساند و سموم را از بدن‌تان خارج می‌کند. پس نوشیدن روزی هشت لیوان آب را فراموش نکنید.
3) ماساژ پوست
با استفاده از یک روغن طبیعی مثل روغن زیتون که شامل آنتی اکسیدان مانند ویتامین A و E است ، صورت و گردن‌تان را ماساژ دهید.
4) از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید
برای جلوگیری از شل شدن پوست فقط نوشیدن آب، کافی نیست بلکه باید در کنار نوشیدن آب کافی در روز، هر شب قبل از خواب هم از لوسیون بدن مرطوب کننده استفاده کنید. این کار به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.
5) رژیم غذایی مناسب
مصرف میوه‌ و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. میوه‌ها و سبزی‌های تازه حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و ریز مغذی هایی هستند که برای جوان‌سازی و شاداب شدن پوست مفید است.
6) از لیف استفاده کنید
وقتی حمام می روید، با استفاده از یک لیف زبر، از پوست تان رویه سایی کنید. اگر به طور مداوم از پوست تان لایه برداری کنید، پوست قدیمی را کنار می زنید و به رشد سلول های پوستی جدید فضا می دهید.
7) محافظت پوست از نور آفتاب
هر روز قبل از بیرون رفتن از منزل حتما از ضد آفتاب استفاده کنید تا از آسیب به لایه‌های سطحی پوست جلوگیری شود. همچنین تابش شدید خورشید چربی طبیعی پوست و رطوبت آن را از بین می‌برد.
8) ورزش را قطع نکنید
هنگامی که به وزن دلخواه خود رسیدید ورزش را قطع نکنید . فقط سعی کنید در ورزش کردن تنوع ایجاد کنید. به‌عنوان مثال ورزش بدن سازی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد چون با رشد عضلات، پوست بدن‌تان از شل شدن نجات می یابد.
نویسنده : مارال مرادی خبرنگار