خراسان/ دوباره فصل امتحان‌ها رسید. امتحان دادن هم که آنلاین و غیر‌آنلاین نمی‌شناسد و برای این‎که بتوانید از آن سربلند بیرون بیایید، فقط یک راه دارید؛ باید درس بخوانید اما امان از بی‌حوصلگی! امروز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهم به شما چند پیشنهاد بدهم تا بی‌حوصلگی راهش را بکشد برود و تمرکزتان هم حین درس خواندن بالا برود. مهم‌ترین قدم، تغذیه مناسب است. سعی کنید غذاهایی که کربوهیدرات و فیبر بالایی دارند مثل کورن‌فلکس و نان را در وعده صبحانه و ماکارونی و برنج را در وعده ناهار مصرف کنید. اضافه کردن ماهی و غذاهای دریایی به برنامه غذایی‌تان هم باعث می‌شود حافظه‌تان سر جلسه امتحان بهتر کار کند. می‌توانید به میان‎وعده‎تان میوه‌هایی مثل پرتقال، توت‎فرنگی و کیوی که
ویتامین c بالایی دارند اضافه کنید یا با خوردن صدگرم شکلات تلخ میزان یادگیری خود را بالا ببرید. مغزهایی مثل گردو و بادام هم جزو میان‎وعده‌های کم‎حجم و پرانرژی محسوب می‌شوند که خوردن‎شان در روزهای امتحانات توصیه می‌شود. یادتان باشد اصلا ساعات خواب‏تان را کم نکنید چون مغز شما برای بازسازی به خواب کافی احتیاج دارد. همچنین ورزش به‎اندازه، سبک و منظم در این روزها باعث نشاط و انگیزه برای مطالعه باکیفیت بهتر می‌شود.
نویسنده : مهسا کسنوی| خبرنگار