نماد آخرین خبر

چند بازی فکری ساده و سرگرم‌کننده یاد بگیریم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چند بازی فکری ساده و سرگرم‌کننده یاد بگیریم
ايرنا/ يکي از راه‌هاي سپري کردن اوقات فراغت و زمان‌هاي آزاد، انجام بازي‌هاي فکري است تا هم شما را سرگرم کند و هم از فکر و ذهن‌تان در مسير درست استفاده شده باشد. در اين گزارش چند بازي فکري جذاب معرفي مي‌شود. اتللو؛ سفيد و سياه عليه هم اتللو يک بازي استراتژيک است که بين ۲ بازيکن انجام مي‌شود. بازي با مهره‌هايي انجام مي‌شود که دو روي سفيد و مشکي دارند و بايد آنها را روي صفحه‌اي چيد. هر بازيکن ۳۲ مهره دارد و شروع کننده بازي بازيکن داراي مهره سياه است. هر يک از بازيکنان به نوبت فرصت دارند که مهري‌اي را روي صفحه قرار دهند. هدف از اين بازي تصاحب مهر بيشتر است. يعني هر يک از بازيکنان بايد تلاش کند تا با محاصره کردن مهره‌هاي حريف، با برگرداندن مهره به رنگ ديگر، آن را از آن خود کند. اگر به خوبي حواس‌تان به بازي نباشد و استراتژي درستي براي بازي نچينيد ممکن است به راحتي شکست بخوريد. وقتي تمام صفحه پر شود و يا هيچ کدام از دو طرف حرکتي نداشته باشند، بازي به پايان مي‌رسد و بازيکني که تعداد مهره‌هاي بيشتري روي صفحه بازي داشته باشد برنده مي‌باشد. جنگا؛ سازه‌اي نبايد فرو بريزد جنگا يک بازي هيجان‌انگيز است که بيشتر از هر چيزي به تمرکز نياز دارد. اين بازي به وسيله مکعب مستطيل‌هاي چوبي انجام مي‌شود. تعداد بازيکن مشخصي براي اين بازي وجود ندارد و همه اعضاي خانواده يا دوستان مي‌توانند کنار هم جنگا بازي کنند. در ابتدا به وسيله قطعه‌هاي چوبي، سازي‌اي بلند ساخته مي‌شود. هر رديف از قطعه‌ها بايد بر خلاف رديف قبلي چيده شود تا بتوان به راحتي آنها را از بين سازه بيرون آورد بدون اينکه سازه فرو بريزد. هر يک از مکعب‌ها را بايد از طبقات سازه بيرون کشيد و بر روي سازه قرار داد تا طبقات آن بلند و بلندتر شود. اوايل بازي، کار چندان دشوار به نظر نمي‌آيد اما هرچه منافذ داخل سازه بيشتر مي‌شود، احتمال تخريب نيز بيشتر است. بايد حواس‌تان را حسابي جمع کنيد و تمرکز داشته باشيد چون اگر کمي دست‌تان بلرزد ممکن است سازه فرو بريزد و شما بازنده بازي شويد. فکر بکر؛ مهره‌هاي رنگي رمزآلود فکربکر همانطور که از نامش نيز مشخص است يک بازي فکري است که بر مبناي رمزگذاري و رمزگشايي انجام مي‌شود. اين يک بازي دو نفره است که يک نفر نقش رمزگذار و ديگري نقش رمزگشا را ايفا مي‌کند. بازي بر روي تخته‌اي حفره دار انجام مي‌شود که به وسيله مهره‌هاي رنگي پر مي‌شود. رمزگذار يک رديف ۴ خانه‌اي را با مهره‌هاي رنگي پر مي‌کند و رمزگشا بايد حدس بزند که اين چيدمان به چه صورت است. او ۱۲ رديف خالي دارد و اين يعني ۱۲ فرصت براي پيدا کردن رمز درست. هر بار که رمزگشا رديفي مي‌چيند، رمزگذار به وسيله مهره‌هاي کوچک راهنما، او را در رسيدن به جواب کمک مي‌کند. برنده کسي است که بتواند سريع‌تر رمز را پيدا کند.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره