خراسان/ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانم‌ها در ورزش کردن، رها کردن آن است. خیلی از خانم‌ها فعالیت بدنی را شروع می‌کنند؛ حتی در کلاس‌های ورزشی‌ هم ثبت نام می کنند؛ اما بعد از رفتن یک یا دو جلسه از رفتن به باشگاه سرباز می‌زنند و بهانه می‌آورند.
سخت‌ترین قدم در ورزش، داشتن تداوم در آن است. در ادامه به بررسی چند نکته خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند به صورت مداوم ورزش کردن را شروع کنید.
فکر نکنید، شروع کنید
«از شنبه ورزش کردن را شروع می‌کنم». این جمله معروف را خیلی از ما شنیده‌ایم. اولین نکته برای مداوم ورزش کردن این است که اصلاً آن را به تعویق نیندازید؛ هر روز فکر داشتن فعالیت بدنی به‌ سراغ‌تان آمد، همان روز آن را شروع کنید. به تعویق انداختن ورزش باعث می‌شود ذهن شما به صورت ناخودآگاه برای شروع کردن آن دنبال عذر و بهانه بگردد و دفعه بعد به جای از شنبه شروع کردن بگویید از اول ماه شروع می‌کنم.
تعهد داشته باشید
داشتن تعهد بزرگ‌ترین حرکت در پیشرفت ورزشی شما محسوب می‌شود. بهانه آوردن را کنار بگذارید. امروز مهمان دارم، سرم درد می‌کند، باید خانه را مرتب کنم. هر روزی که باید ورزش کنید، نگذارید چیزی جلوی شما را بگیرد، حتی اگر در سفر باشید.برای داشتن تعهد بیشتر از سیستم پاداش و جریمه استفاده کنید. مثلاً اگر یک روز ورزش نکردید، خود را یک جریمه سنگین کنید تا این کار در برنامه روزمره‌تان قرار بگیرد.
برنامه‌ریزی کنید
داشتن برنامه ریزی در ورزش بدیهی‌ترین نکته‌ای است که هر مربی در اول کار به شما خواهد گفت، اما بدیهی بودن برنامه‌ریزی، دلیل نمی‌شود که آن ‌را غیر مهم تلقی کنید.روزهای ورزش خود را مشخص کنید. روزهایی را انتخاب کنید که فشار کاری کمتری روی شماست. بهتر است این روزها پشت ‌سرهم نباشند، زیرا عضلات برای بازسازی، به استراحت نیاز دارند. اگر در خانه ورزش می‌کنید بهتر است علاوه بر روز، ساعت مشخصی را هم برای آن انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود شما با داشتن تعهد ورزشی بتوانید به صورت مداوم فعالیت بدنی داشته باشید.
ورزش خودت را پیدا کن
صدها مدل مختلف فعالیت بدنی وجود دارد که ضربان قلب شما را بالا می‌برد. اما شما کدام را دوست دارید؟علاقه ورزشی خود را پیدا کنید و شک نکنید اگر از آن لذت ببرید، خودتان برای ساعت ورزش کردن، مشتاق خواهید بود.
نویسنده : مهساکسنوی مترجم