برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران

منبع
خراسان
بروزرسانی
شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران

خراسان/ گزارشي عجيب درباره برخي عمل‌هاي جراحي زيبايي حيوانات در ايران، با ارقامي باورنکردني، رقم‌ها باورنکردني‌ست اما از ياد نبريم که دارندگيِ عده‌اي لزوما ربطي به نداريِ خيلي‌ها ندارد، اصلا کاش همه داشته باشند.
 البته توصيه مي‌کنيم اگر ناراحتي قلبي داريد، اگر حرص خوردن براي‌تان سم است و اگر اين روز‌ها به سختي پول در مي‌آوريد و مشکل مالي داريد بي‌خيال اين گزارش شويد. شايد آمپرتان بالا بزند، البته آن که پول دارد حق دارد هر جور که مي‌خواهد خرج کند و اگر پاي من و شما در کسب درآمد مي‌لنگد، گناهش بر سر ساختارهاي معيوب است.
شايد باورتان نشود، اما روز گذشته يک دام پزشک و رزيدنت دانشگاه فردوسي در صفحه شخصي اش از آدم‌هايي نوشت که براي زيباتر شدن چشم و گوش حيوانات شان به سراغ کلينيک‌هاي دام پزشکي مي‌روند و حيوانات زبان بسته را به تيغ جراحي مي‌سپارند تا ظاهر و حتي صدايش را تغيير و با همين حيوان هم پيش ديگران خودي نشان بدهند. براي همين امروز سعي کرديم به اين موضوع بپردازيم و از انواع و اقسام عمل‌هاي زيبايي که روي حيوانات انجام مي‌شود و مبالغ آن‌ها گزارشي را تقديم‌تان کنيم


انواع و اقسام عمل‌هاي زيبايي حيوانات
هرچند براي نوشتن اين گزارش وقت نشد که مستقيم سري به کلينيک‌هاي دام پزشکي بزنيم، اما طي تماس با چند کلينيک متوجه شلوغي آن‌ها شديم که به جاي درمان حيوانات اقدام به نوعي حيوان‌آزاري مي‌کنند و با زير تيغ بردن حيوانات به بهانه زيبا‌سازي آن‌ها را زجر مي‌دهند و البته صاحبان اين حيوانات هم که ادعا مي‌کنند به اين حيوانات خيلي علاقه دارند آن‌ها را به اصطلاح زجرکش مي‌کنند و براي اين کار پول‌هاي هنگفتي هم مي‌پردازند، آن هم تنها براي چشم و هم‌چشمي‌هاي خودخواهانه خود.
هرچند بيشتر کلينيک‌ها در ابتدا اعلام مي‌کردند که جراحي زيبايي دارند و تا چند هفته هم وقت شان پر است، اما به محض اين که متوجه مي‌شدند از روزنامه با آن‌ها تماس گرفته ايم تماس را قطع يا ادعا مي‌کردند که منظورشان فقط عمل بوده نه عمل زيبايي تا اين که يک کلينيک که نمي‌خواست نامش فاش شود از عمل‌هاي مختلفي که در اين کلينيک‌ها و بيمارستان‌هاي دام پزشکي انجام مي‌شود براي مان پرده برداشت.
فرم دادن به بيني، بزرگ کردن چشم، صاف کردن و کشيدن پوست، برداشتن چربي، تيز کردن گوش افتاده، بوتاکس، خالکوبي و. از جمله عمل‌هايي است که برخي براي زيباتر شدن حيوانشان انجام مي‌دهند تا بتوانند شايد کمي بيشتر با آن‌ها پز بدهند. اما عده‌اي پا را فراتر هم گذاشته اند و براي تغيير صداي حيوان شان دست به عمل حنجره حيوانات هم مي‌زنند تا صدايشان نازک‌تر شود و حتي برخي مدعي شده اند همسايه هايشان از صداي حيوان شان شکايت کرده اند و براي اين که بتوانند حيوان را نگه دارند مجبورند حنجره حيوان را عمل کنند.

قيمت هر عمل زيبايي

فکر اين که يک سگ يا گربه چسبي روي بيني اش چسبيده باشد آن هم به دليل عمل زيبايي بيني خنده‌دار و غير قابل باور است، اما اين روز‌ها در واقعيت اين اتفاق در حال رخ دادن است. در همين روزهاي پرتورم، عده‌اي براي نگهداري و تامين مايحتاج حيوانات خود هزينه‌هاي چند ده ميليوني مي‌کنند. از غذا‌هاي چند صد هزار توماني براي سگ و گربه بگير تا هزينه‌هاي درماني.
امروزه هزينه شکستگي دست و پاي يک سگ يا گربه حدود پنج ميليون تومان آب مي‌خورد با اين حال عده‌اي پا را فراتر مي‌گذارند و ميليون‌ها تومان هم براي زيبا سازي و خوش صدا کردن اين حيوانات هزينه مي‌کنند. براي به دست آوردن هزينه عمل‌هاي مختلف اين حيوانات از ده‌ها کلينيک پرس و جو کرديم و با ده‌ها دام پزشک تماس گرفتيم تا توانستيم مبلغ عمل‌ها را به دست آوريم که نتيجه آن را در جدول هزينه‌هاي جراحي زيبايي حيوانات مي‌توانيد مشاهده کنيد. البته هزينه ويزيت اوليه و ويزيت‌هاي بعدي را هم به اين مبلغ بايد اضافه کنيد که هر مرحله بيش از ۵۰ هزار تومان هزينه دارد.

نظر دام‌پزشکان و فعالان حقوق حيوانات
دکتر حسين علوي زاده؛ ‏دام‌پزشک و رزيدنت دانشگاه فردوسي درباره عمل‌هاي زيبايي حيوانات مي‌گويد: «عشق به حيوانات عالي است و کساني که حيوانات را دوست ندارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند. اما عشق با حماقت دو مقوله کاملا متفاوت است و کساني که عمل زيبايي حيوانات را توجيه مي‌کنند، تهي مغز و بي سوادند و کاري را که خلاف انسانيت است انجام مي‌دهند.» او همچنين مي‌افزايد: «حيوانات با هر عمل غيرضروري زجر مي‌کشند و به همين دليل به شدت غير انساني است که بايد جلوي آن گرفته شود.»
بسياري از فعالان حيوانات از اين که عده‌اي براي داشتن حيوان خانگي به دنبال حيوانات زيبا مي‌گردند و نژاد براي‌شان اهميت دارد، به اندازه کافي گله‌مند هستند و عمل‌هاي زيبايي را کاري بي رحمانه مي‌دانند. يکي از فعالان حقوق حيوانات در اين باره مي‌گويد: «عمل‌هاي جراحي رفتار آزار‌دهنده‌اي است که بعد از دستکاري ژنتيکي به بازار آمده. تقريبا تمام گونه‌هاي سگ که وجود دارد اصلاح نژادي شده‌اند. در ميان گربه‌ها هم مواردي مي‌بينيم که براي زيبايي و بازار بيشتر برخي به دستکاري‌هاي ژنتيکي دست زده اند.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره