logo

کفش‌های پاشنه بلند چه تاثیری روی بدن دارند؟

منبع
مجله اينترنتي تناسب اندام
بروزرسانی
کفش‌های پاشنه بلند چه تاثیری روی بدن دارند؟

مجله اينترنتي تناسب اندام/ کفش‌هايي با پاشنه تيز، پاشنه بلند بدون بند، لژ يکسره، پاشنه ي بلند دوک شکل و لژهاي بلند چيزهايي هستند که اکثر خانم‌ها را به هيجان مي‌آورند! اين‌ها انواع معمول کفش‌هاي پاشنه بلندي هستند که خانم‌ها مي‌پوشند. خانم‌ها کفش‌هاي پاشنه بلند را بسيار جذاب و کامل کننده‌ي زيباييشان مي‌دانند. دوست دارند که با يک جفت پاشنه‌ي خيره کننده قدشان را بلندتر کنند. اگرچه در مد پاپوش‌ها در طول زمان تغييراتي ايجاد شده، ولي گرايش به پوشيدن کفش‌هاي پاشنه‌دار همچنان بدون تغيير مانده است. يادتان نرود، هميشه اين طور بوده و هست که هرچيز خوبي، بدي‌هايي هم دارد. اين درمورد کفش‌هاي پاشنه بلند هم صدق مي‌کند؛ به عوارض جانبي پوشيدن آن‌ها توجه کنيد.

۱. کمر درد
در زمان راه رفتن با کفش پاشنه بلند تمام فشار بدن روي کمر متمرکز مي‌شود. اين مساله گردش خون را در آن نواحي کاهش مي‌دهد که با درد در کمر و مفاصل ران همراه است.

۲. فشار پا

در کفش پاشنه بلند پايتان در معذب‌ترين وضع ممکن قرار دارد. فشار روي پاشنه‌ي پاها نهايتا درد شديدي در پاهايتان ايجاد خواهد کرد. کفش راحتي تمام وزن بدن شما را حمل مي‌کند، و زماني که کفش پاشنه بلند پايتان باشد، اين وزن روي پاشنه‌ي کفش شديد و غير قابل کنترل مي‌شود.

۳. راه رفتن نامتعادل
حالت بدن خانم‌ها با پوشيدن کفش پاشنه بلند تغيير مي‌کند. بعضي خانم‌ها نمي‌توانند در چنين موقعيتي تعادل خود را حفظ کنند. راه رفتن برايشان به شدت سخت مي‌شود. ممکن است با از دست دادن تعادل و لغزيدن به زمين بيافتند. در چنين شرايطي احتمال پيچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا وجود دارد. همچنين ممکن است عضلات و تاندون‌ها هم دچار کشيدگي و التهاب شوند. پياده روي معمولا يک ورزش خوب تلقي مي‌شود ولي نه با کفش‌هاي پاشنه بلند!

۴. بيماري‌هاي ستون فقرات
تراز طبيعي ستون فقرات با پوشيدن کفش پاشنه بلند به هم مي‌خورد، که باعث درد بسياري خواهد شد. بعلاوه کرختي و سوزش هم محتمل است.

۵. فرورفتگي ناخن‌هاي پا
مطالعات نشان داده که کفش‌هاي پاشنه بلند، علت اصلي فرو رفتن ناخن‌ها در گوشت پا هستند. برداشتن اين ناخن‌ها، زماني که پزشک از ابزار تيزي براي اينکار استفاده مي‌کند، درد بسياري خواهد داشت.
کفش‌هاي پاشنه بلند بدون شک يک نماد فشن هستند، ولي آيا نبايد قبل از به خطر انداختن بدنمان بيشتر فکر کنيم؟

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره