برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جایی برای لباس‌هایتان ندارید؟

منبع
فوت و فن
بروزرسانی
جایی برای لباس‌هایتان ندارید؟

فوت و فن/ با کوچک شدن خانه‌ها و البته زياد شدن وسايل، جايي زيادي براي قرار دادن لباس‌ها نداريم.اگر شما هم جز افرادي هستيد که خانه‌تان هميشه به خاطر لباس‌هاي پخش و پلا نامرتب است، اين چوب لباسي را درست کنيد!
لوله‌هاي مسي اين روزها خيلي باب شده اند. از آنها در ديزاين‌هاي مدرن و ساخت وسايل بسياري استفاده مي‌شود. ما هم مي‌خواهيم روش درست کردن يک چوب لباسي شيک را به وسيله همين لوله‌ها، به شما آموزش دهيم. با ما همراه باشيد تا روش کار را ياد بگيريد.

به چه وسايلي نياز داريم؟
– لوله مسي به ضخامت ۲ سانتي متر و طول ۴٫۵ متر
– کاتر لوله بر (يا هر وسيله ديگري براي بريدن لوله)
– سيمان فوري (ملات خشک)
– يک کاسه بزرگ براي مخلوط کردن سيمان
– دو ظرف پلاستيکي با حجم ۲ ليتر
– تراز
– نوار چسب عريض
– اتصال آرنج ۹۰ درجه مسي با قطر ۲ سانتي متر
– چسب فلز


دست به کار شويم!

مرحله اول

با استفاده از کاتر لوله بر، سه قسمت چوب لباسي را از لوله جدا کنيد. لوله را برداريد و ۲ لوله به درازاي ۱۵۰ سانتي متر از آن جدا کنيد. اين دو، پايه‌هاي چوب لباسي‌تان را مي‌سازند. براي بريدن لوله با کاتر لوله بر، کاتر را روي لوله قرار دهيد و چرخ آن را هم تراز با علامتي که زده ايد تنظيم کنيد تا لوله را درست از روي علامت ببرد. گيره تنظيم کننده را سفت کنيد تا محکم به لوله بچسبد. سپس آن را دور لوله بچرخانيد. بعد از هر چرخش، گيره تنظيم کننده را محکم کنيد تا زماني که لوله کاملا بريده شود. قسمت سوم لوله ( که قسمت افقي است که لباس بر روي آن آويزان مي‌شود) را به اندازه ۱۱۰ سانتي متر ببريد. اگر کار کردن با کارتر لوله بر براي‌تان سخت است، مي‌توانيد لوله را نزد يکي از ابزار فروشي‌ها ببريد و بخواهيد آن را براي‌تان ببرند.


مرحله دوم

بعد از آنکه چارچوب چوب لباسي را درست کرديد، مقداري سيمان براي استحکام چوب لباسي‌تان و ساخت پايه‌هايش، درست کنيد. براي اين کار کاسه‌اي بزرگ فراهم کنيد و سيمان خشک را درون آن بريزيد.

مرحله سوم

به آرامي آب را به سيمان اضافه کنيد. آنقدر آب اضافه کنيد که مخلوط به راحتي هم بخورد. سيمان‌تان بايد حالتي صاف و غليظ داشته باشد پس آب بيش از اندازه اضافه نکنيد.

مرحله چهارم

سيمان خيس را درون ظروف پلاستيکي بريزيد. يک ظرف پلاستيکي بزرگ و مستطيل شکل براي اين کار مناسب است. هر چه ظرف‌تان بزرگ تر باشد، استحکام چوب لباسي‌تان بيشتر است. زماني که ظرف‌تان پر از سيمان شد، يکي از لوله‌هاي ۱۵۰ سانتي متري را بياوريد و آن را در وسط ظرف پر از سيمان فرو کنيد و با استفاده از تراز مطمئن شويد پايه‌تان صاف است.  بايد لوله مسي به همان صورت درون ظرف سيماني بماند تا سيمان خشک شود پس براي اينکه پايه صاف بماند، دور آن نوار چسب بپيچانيد و آن را به ظرف محکم کنيد تا تکان نخورد و کج نشود. سپس آن را در گوشه‌اي از اتاق قرار دهيد تا خشک شود. اين مرحله را براي لوله ۱۵۰ سانتي متري ديگر هم تکرار کنيد و آن را هم در گوشه‌اي قرا دهيد تا خشک شود.

مي‌توانيد براي راحت درآمدن سيمان از درون ظرف، قبل از اينکه سيمان را درون آن بريزيد، مقداري روغن درون ظرف بپاشيد به اين ترتيب سيمان به ظرف نمي‌چسبد و راحت خارج مي‌شود.

مرحله پنجم

اجازه دهيد سيمان براي ۲۴ تا ۴۸ ساعت بماند تا به خوبي خشک شود. بعد از اينکه سيمان‌تان خشک شد، ظرف‌ها را درآوريد. براي در آوردن ظرف‌ها آنها را به يک طرف خم کنيد و با فشار آرام دست ظرف را از سيمان جدا کنيد.

مرحله ششم

مقداري چسب فلز به سر لوله‌هاي ۱۵۰ سانتي متري بزيند و اتصال آرنج ۹۰ درجه را سر لوله وصل کنيد. دو لوله را در مقابل يکيديگر قرار دهيد.

مرحله هفتم

مقداري چسب فلز به دو انتهاي لوله ۱۱۰ سانتي متري بزنيد و آن را از هر دو طرف، درون اتصالات آرنج فرو کنيد. حالا چارچوب چوب لباسي‌تان آماده است!

نکته: لوله مسي بعد از مدتي اکسيده مي‌شود و برق سابقش را از دست مي‌دهد. مي‌توانيد براي براق کردن دوباره لوله، آن را با مقداري سيم ظرف شويي بساييد. کار ساييدن يا تميز کردن چوب لباسي‌تان را با يک تميز کننده مس انجام دهيد تا درخشان تر بماند.

اين چوب لباسي ساده و شيک، فضاي زيادي از اتاق را نمي‌گيرد و لباس‌هاتان را مرتب مي‌کند. به علاوه دکوري مدرن هم هست!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره