برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

منت کشی بعد قهر با همسر چطوری باشه بهتره ؟

منبع
نمناک
بروزرسانی
 منت کشی بعد قهر با همسر چطوری باشه بهتره ؟

نمناک/ منت کشي بعد از قهر با همسر چجوري بايد باشه
براي دلجويي پيشقدم شويد
براي نشان دادن مهارت لازم براي ترميم آسيب احساسي ايجاد شده در زندگي مشترکتان قبل از همسرتان براي دلجويي پيشقدم شويد. دلجويي نکردن همسران بعد از دعوا به مرور زمان، باعث کمرنگ شدن علاقهآنها مي شود.

قبول کنيد که اشتباه کرده ايد
اگر مقصر دعوا و بحث شما بوده ايد و مرتکب اشتباه شده ايد ، گناه خود را بپذيريـد اما هيچ گاه براي جبران خرابکاريتان متوسل به دروغ نشويد، چون اگر او احساس کند بـا او صـادق نـيستـيد، جر و بحث شما بيشتر مي شود و گاهي تا طلاق نيز پيش مي رود.پس رو راست و يک دل باشيد و تمام تلاش خود را براي پاک کردن ذهـن او بکار ببنديد.


ريشه را پيدا کنيد
آيا بعد از دعوا و بحث هايتان به فکر ريشه اشتباهات و مشکلات خود هستيد؟ در بيشتر موارد زن و شوهر به علت به وجود آمدن دعوا روي مشکلات سرپوش مي گذارند و هيچ وقت سعي نمي کنند ريشه اشتباهات و مشکلات شان را پيدا کنند بنابراين گاهي مشکلات حل نشده باقي مي ماند و دوباره خود را نشان مي دهد.
بهتر است احساسات تان را با همسر تان مطرح کنيد، به احساسات او گوش دهيد و سعي کنيد همديگررا بفهميد.

سعي کنيد ديگه گذشته را ياد آوري نکنيد:
گذشته و اشتباهات طرف مقابلتان را دائم باز گو نکنيد و بگذاريد گذشته فراموش شود. توجه کنيد شما با فراموش کردن گذشته زودتر به توافق مي رسيد.

به همسرتان بگوييد که شما دشمن اش نيستيد:
اگر درباره موضوعي با همسرتان آرام صحبت مي کنيد اما او به يکباره از کوره در مي رود و صدايش را بلند مي کند به سمتش برويد، دست خود را به آرامي در دستش قرار دهيد و به او محبت کنيد تا دريابد که بحث بي فايده است.

فضاي اطرافتون رو آراسته و زيبا کنيد:
محيط مي تواند بر روي احساسات ما تاثير گذار باشد. عصبانيت، احساس خشني است که با مراقبت و توجه مي توان آن را کنترل نمود.


نترسيد و مشکل ترين کلمه را به زبان بياوريد:
مشکل ترين کلمه براي برخي از زوجين بعد از دعوا و بحث ، عذر خواهي کردن و بيان کلمه معذرت مي خواهم است. از بيان اين کلمه نترسيد زيرا همه افراد قادر به زبان آوردن اين کلمه بوده و هيچ کس بعد از گفتن آن غش نکرده است.

انتقاد را با گشاده رويي بپذيريد چون هميشه حق با شما نيست:
در همه بحث هاي زن و شوهري، هر دو نفر تصور مي کنند طرف مقابل مقصر است و حق با آنهاست. اگر مي خواهيد بحث هاي مکرر شما زودتر به نتيجه بنشيند انتقاد همسر گوش کنيد و با روي باز آن را بپذيريد.

براي مدت کوتاهي به جاي خلوتي برويد:
در هنگام بحث و دعوا به علت بالا رفتن فشار خون و تپش قلبتان ممکن است چيزهايي بيان کنيد که کاملا بي منظورند اما براي طرف مقابل بسيار ناراحت کننده باشد. پس در اين هنگام براي مدت زمان کوتاهي به جاي خلوتي برويد تا در آنجا بتوانيد به خود و افکارتان مسلط شويد.


حتما به او بگوييد که دوستش داريد:
در هنگام آشتي و صلح هميشه به همسرتان بگوييد که دوستش داريد و او را مطمئن کنيد که اين احساستان در هيچ شرايطي تغيير نمي کند.

شما هم ببخشيد و فراموش کنيد:
عذر خواهي فقط به اين معني نيست که آن را بيان کنيد بلکه بايد براي هميشه اين اتفاق را از ذهنتان پاک کنيد . فراموش کردن اشتباهات قابل بخشش طرف مقابل سبب بازگشت دوباره به رابطه و گرمي آن مي شود.

يک و يا چند جمله اي دل پذير به او بگوييد:
بيان برخي حرف هاي آزار دهنده از طرف همسرمان براي ما بسيار آزار دهنده مي تواند باشد و گاهي نمي توانيم اين حرف ها را فراموش کنيم اما اگر چيزي قابل تعريف را با آن بياموزيد روبه رو شدن با مسائل بسيار آسان تر خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره