برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چطور پسرم را از ازدواج غلط منصرف کنم؟

منبع
مشاوره 24
بروزرسانی
چطور پسرم را از ازدواج غلط منصرف کنم؟

مشاوره 24/ سوال: سلام من سه تا پسر دارم  مشکل من پسر دوممه که ۲۱ساله هست دانشجو و هنوز سربازي هم نرفته حدود ۸ماهه که اصرار به ازدواج داره اونم با دختري که به گفته خودش ۸ساله با هم دوستن من از خانواده مذهبي هستم ولي اين دختر اون طور که من عکساش رو تو اينستا و جاهاي ديگه ديدم اهل حجاب نيست  کلا من و پدرش مخالف اين ازدواج هستيم لطفا راهنماييم کنين چطور  با پسرم صحبت کنم تا از اين ازدواج منصرف بشه.


مهدي وفانوش ( مشاور و رواندرمانگر دانشگاه علامه طباطبايي )
  با سلام و احترام خدمت شما دوست عزيز به نظر ميرسه که پسر شما آمادگيها و ملزومات اوليه ازدواج همچون استقلال مادي و عاطفي رو برخوردار نيستند و به تطابقهاي فرهنگي بين دو خانواده نيز بي اعتنا هستند. اين موارد باعث ميشه که ريسک ازدواج بالا بره و احتمال موفقيت در اين ازدواج کم باشه. اما با توجه به سن و سالي که دارند نمي توان اجبار به انجام دادن و يا ندادن کاري نمود. اما مي تونيد اعلام بکنيد که در صورتي از اين ازدواج حمايت خواهيد کرد که حتما مشاوره ازدواج انجام بشه و بعد تصميم به ازدواج بگيريد. خود اين مشاوره خيلي حقايق رو براي پسرتون مشخص خواهد کرد و در تصميم گيري درست به ايشان کمک خواهد کرد.
 

دلارام جمعيان ( روانشناس باليني،دانشگاه علامه طباطبايي تهران)
با سلام خدمت شما دوست عزيز اين مسئله‌اي که ميفرماييد، مسئله بنيادين و ريشه‌اي هست اختلاف سني بالا، در اين سن، ناخوداگاه ميتونه نشانه‌اي از جستجو براي کشف يه حامي، يه مراقب و… داشته باشه اما روش صحيح رسيدن به اين موضوع، روش مخالفت و پند و اندرز نيست، بلکه شناساندن نياز پسرتون به خودش هست که اين انتخاب در خدمت کدام نياز ناخودآگاه و نهفته‌ش قرار داره و بتونن به يه خودآگاهي برسن قطعا ايشون در سني قرار دارند که حق خودشون ميدونن انتخاب کردن سبک زندگيشون رو، بنابراين مخالفت باهاشون حتي ميتونه واکنش شديدتري رو به همراه بياره و حتي از خودآگاهي‌شون هم دور بمانند بهتون پيشنهاد ميکنم که در حد وجود يه گزينه‌اي باهاشون درميون بگذاريد که براي روشکن شدن اين مسير به روانشناس مراجعه کنن تا خودشون به سبک زندگيشون و نيازهاي ناخوداگاهشون و سپس تصميم گيري برسند موفق باشيد

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar