برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

11 اشتباه خانم ها در میانسالی

منبع
کدبانو
بروزرسانی
11 اشتباه خانم ها در میانسالی

کدبانو/ نبايد خودمان را گول بزنيم. پير شدن سخت است و رسيدن به ميانسالي با استرس و فشار زيادي همراه است.
آيا پوشيدن لباس هاي زيبا و جذاب قديم الان به نظرتان زشت و اشتباه مي آيد؟ آيا سايه چشم دودي که در 19 سالگي واقعا جذابتان مي کرد الان احمقانه به نظر مي رسد؟
بخشي از اين مشکل اين است که بالا رفتن سن معمولا نيازمند تغيير است اما اکثر زنان دوست ندارند وارد دوران ميانسالي شوند که در آن مجبور مي شوند کفش ها و لباس هاي کسل کننده تن کنند.
در زير به 11 اشتباه متداول خانم هاي ميانسال و چگونگي اجتناب از آنها اشاره مي شود:

1. درک نمي کنند که نياز به تغيير دارند

بزرگترين اشتباهي که خانم ها مرتکب مي شوند اين است که هيچ کاري انجام ندهند. موها، آرايش و لباس پوشيدني که در سالهاي جواني جذابتان مي کرد، وقتي سنتان بالاتر مي رود ديگر مناسب نيستند.
اگر مي خواهيد دوران ميانسالي باعزت و احترام داشته باشيد، لازم است که کمي تغيير کنيد.
باربارا گافرمن، نويسنده کتاب “بهترين چيزها بعد از 50 سالگي” مي گويد: خيلي از خانم ها همان کارهايي که ده ها سال بوده که انجام مي دادند را باز انجام مي دهند. کارهايي که ديگر فايده اي برايشان ندارد و براي زني بالاي 50 سال جذاب نيست. خيلي وقت ها حتي درک نمي کنند که اشتباه مي کنند، به همين علت بايد قبل از اينکه مرتکب اين اشتباهات شوند، بفهمند اين اشتباهات چه هستند.”

2. وقت کافي براي لباس پوشيدن صرف نمي کنند
روزهاي خوب گذشته را به خاطر مي آوريد که مايوي شناي قشنگتان را در کشو بيرون مي آورديد، تن مي کرديد و به يکي از جذاب ترين زنان استخر تبديل مي شديد؟ متاسفانه، آن روزها ديگر تمام شده اند.
بايد لباس هايي خوش دوخت تر و سنگين تر انتخاب کنيد. خيلي سخت است که در هر سني لباسي انتخاب کنيم که در تنمان جذاب به نظر برسد اما در ميانسالي اين خيلي سخت تر است.

3. خودشان را با 20 سالگي شان مقايسه مي کنند
آدم هاي کمي هستند که در ميانسالي هم به اندازه سال هاي جواني خود زيبا و جذاب به نظر برسند. اشکالي ندارد اگر هر از گاهي ياد دوران جواني خود بيفتيد اما نبايد اين مساله موجب افسردگيتان شود.
بايد تا جايي که مي توانيد خوب -و تا جايي که ممکن است سالم- به نظر برسيد.

4. از ورزش کردن غفلت مي کنند
مطمئنا وقتي سنتان بالاتر مي رود، خيلي وسوسه مي شويد که دست از ورزش کردن بکشيد. اما اين درست نيست. بايد عليرغم تمام دردهاي ميانسالي -مثل زانو درد و کمردردهاي رايج- به ورزش کردن ادامه دهيد.
ورزش کردن مي تواند دردهايتان را تسکين دهد و باعث شود هرچه سنتان بالاتر مي رود مشکلات جسمي کمتري پيدا کنيد، مثل اضافه وزن، مشکلات قلبي و ديابت.
بدنسازي، شنا، يوگا يا حتي پياده روي ساده برايتان عالي خواهد بود.

5. به اندازه کافي نمي خوابند
آن وقت هايي که مي توانستيد شب را تا دير وقت بيدار بمانيد و باز با صورتي شاداب صبح از خواب بيدار شويد تمام شده است.
واقعيت اين است که الان حتي با وجود خواب کافي شبانه هم ممکن است باز صبح ها صورتي خسته داشته باشيد.
با اينکه به خاطر مسئوليت هاي خانه ممکن است وسوسه شويد که شب کمي ديرتر به رختخواب برويد اما اين هم يکي ديگر از چيزهايي است که بايد در خود تغيير دهيد.

کم خوابي به جز تاثيري که روي صورتتان خواهد داشت، احتمال ابتلا به ديابت و مشکلات جسمي ديگر را نيز افزايش مي دهد.

6. به دندان هايشان رسيدگي نمي کنند
ممکن است همه حواستان به چين و چروک هاي پوستتان و کم پشت تر شدن موهايتان باشد اما لبخند زدن جلوي آينه به خودتان را فراموش نکنيد. يک چيزي که مي تواند پيرتر نشانتان دهد، بدرنگ شدن دندان هايتان است. اما فقط ظاهر دندان ها نيست که اهميت دارد، سلامت دندان ها با سلامت عمومي بدنتان در ارتباط است و بيماري هاي لثه که با بالا رفتن سن متداول تر مي شود، احتمال بروز بيماري هاي قلبي را بيشتر مي کند. پس مراجعه منظم به دندانپزشک را فراموش نکنيد.

7. بيش از اندازه از راهکارهاي ضدپيري استفاده مي کنند
اين از آن کارهايي است که هم ستاره هاي معروف و هم زنان عادي هر دو مرتکب مي شوند.
هيچکس چين هاي روي صورت را دوست ندارد اما يک چهره يخي بوتاکس خورده و لب هاي پروتز شده هم اصلا ظاهر جذابي ايجاد نمي کند.
محصولات پوستي مناسب مي توانند به شما براي محو کردن چين هاي ريز و چروک ها کمک کنند. اگر احساس کرديد برايتان نتيجه بخش نيستند، انواع ديگري را با کمک پزشک امتحان کنيد اما سعي نکنيد مثل دوران نوجواني تان به نظر برسيد.

8. تصور مي کنند قوانيني براي موها وجود دارد
آيا وقتي به 50 سالگي رسيديد بايد موهايتان را کوتاه و بالاي سرشانه بزنيد. نه، چون هيچ قانوني براي مدل موي زنان ميانسال وجود ندارد. همه چيز به قد، شکل صورت، سبک زندگي و وضعيت موهاي شما بستگي دارد.
واقعيت اين است که وقتي سنتان بالاتر مي رود، موهاي تان سفيد شده و کم پشت تر مي شود، بافت موهاي تان هم ممکن است زبرتر شود.
مدل مويي را انتخاب کنيد که به صورت شما بيايد، فقط به خاطر داشته باشيد که مدل و رنگ موهايي که در 20 تا 30 سالگي داشتيد شايد براي الان مناسب نباشند.

9. درست آرايش نمي کنند
رنگ ها و ترکيباتي که سالها براي آرايش استفاده مي کرديد ديگر به درد پوستتان نمي خورند.
با وسوسه استفاده بيش از اندازه از پودر و کرم و پوشاننده هاي قوي براي پوشاندن چين و چروک ها و لک هاي صورتتان هم مقابله کنيد چون آرايش غليظ حتي ممکن است پيرتر نشانتان دهد. براي اينکه صورتي طبيعي تر داشته باشيد از آينه بزرگ نما استفاده کنيد و مواد آرايشي را سبک تر روي صورتتان بزنيد.
کيف لوازم آرايشتان را به روز نگه داريد. کرم پودرها و کانسيلر ها را هر شش ماه تا يک سال يک بار تعويض کنيد و مدل آرايش هاي قديمي را هم فراموش کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره