نماد آخرین خبر

چگونه با شوهر لجباز در دوران قرنطینه کنار بیاییم؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چگونه با شوهر لجباز در دوران قرنطینه کنار بیاییم؟

باشگاه خبرنگاران/ يکي از نگراني‌هايي که شايد در دوران کرونا براي برخي بانوان پيش بيايد موضوع برخورد با شوهران لجباز است.

در دوران قرنطينه غير از توجه به نکات بهداشتي براي حفظ سلامت جسم به راهکار‌هايي براي محافظت از روان خود و همسرمان نيز نيازمنديم. يادگيري مهارت‌هايي که به ما کسب آرامش، افزايش اميد و خوش بيني را بياموزد از ضرورت بالايي برخوردار است. کمي شوخ طبعي، مثبت انديشي، تحمل دوران قرنطينه را براي هردوي شما آسان‌تر کرده و اين فضاي سنگين را به فرصتي طلايي براي تقويت روابط تبديل خواهد کرد.

يکي از نگراني‌هايي که شايد در اين دوران براي برخي بانوان پيش بيايد موضوع برخورد با شوهران لجباز است که کار را تا حدي سخت مي‌کند. دکتر مدحت عبدالهادي کارشناس روابط زناشويي در اين باره مي‌گويد:بدون شک برخي امور بين زن و مرد مشترک است که زير يک سقف به خاطر آن با هم در تعامل هستند، اما اهميت فضاي خصوصي براي هريک را نبايد ناديده گرفت؛ بنابراين زناني که نگران لجبازي‌هاي مردان خود هستند درس‌هاي طلايي در دوران قرنطينه را خوب فرا گيرند تا بعد اين ايام نيز در روند زندگي عادي خود از آن استفاده کنند.

گام اول در برخورد با شوهر لجباز

۱-نحوه رفتار شما با شوهر لجباز قدرت تحمل، هوش و هنرتان را در اين زمينه به نمايش مي‌گذارد، زيرا تعامل با چنين افرادي به خاطر عدم انعطاف پذيري و تغيير در آن‌ها بسيار مشکل است. پس اين نکته را همواره به ياد داشته باشيد تا به افزايش حس صبوري در شما کمک کند.

بحث با همسر لجباز در اين زمان ممنوع

۲-هنگام عصبانيت با شوهر لجباز خود بحث نکنيد، چون اين اصلا به نفع شما نخواهد بود، به خاطر اينکه مسلما به خاطر جو متشنجي که پيرو عدم کنترل شما بر روي کلمات ناشي از عصبانيتتان پيش مي‌آيد او نيز حالت تدافعي به خود گرفته و از هر کلمه شما بر عليه خودتان استفاده خواهد کرد.

فرياد زدن متقابل و برانگيختن حس لجبازي به ضررتان است

۳-احساسات خود را کنترل کرده، ضمن صبور بودن و حفظ خونسردي، اعتماد به نفس داشته باشيد. در اين جور مواقع توصيه ما به شما اين است که راهي غير مستقيم و بدون دامن زدن به شعله لجبازي او براي رسيدن به خواسته خود پيدا کنيد.

هنر انتخاب واژگان در نبرد کلمات با شوهر لجباز

۴- از به کار بردن کلماتي که او را مقصر جلوه دهد يا نشان دهنده اشتباهات وي باشد، مانند (نظر تو درست نيست يا کار صحيح چيزي است که من مي‌گويم) به شدت بپرهيزيد و به طور کل در انتخاب واژه‌ها حين بحث با يک همسر لجباز نهايت دقت را به خرج دهيد.

چهره به چهره با شوهر لجباز خود بحث کنم يا نه؟

۵-رو در رو با همسر لجباز خود صحبت کنيد، زيرا اين کار احتمال بوجود آمدن درک نادرست از کلمات را کاهش مي‌دهد. به عبارتي در مکالمه رو در رو شما بهتر مقصود خود را به قلب او مي‌رسانيد و در اين روش سوء تفاهم کمتري پيش خواهد آمد.

زمان طلايي براي پيروزي در بحث با شوهر لجباز

۶-انتخاب زمان مناسب براي بحث با همسر لجباز کليد نهايي موفقيت در اين زمينه است که بسياري از زنان آن را ناديده مي‌گيرند. حتما از خودتان مي‌پرسيد که چه زماني براي گفتگو‌هايي با احتمال ايجاد تنش مناسب است. پاسخ اين سوال بسيار ساده بوده و حتما بايد آن را آويزه گوش خود کنيد. خانم‌هاي محترم خانه دار توصيه ما به شما اين است که هميشه صبر کنيد آقاي لجباز منزل اول غذايش را سير بخورد و بعد شروع به صحبت کردن درباره مسائل بحث برانگيز کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar