برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

10 ترفند حیرت انگیز برای پاک کردن لکه عطر

منبع
مجله دلگرم
بروزرسانی
10 ترفند حیرت انگیز برای پاک کردن لکه عطر

مجله دلگرم/ از آنجايي که عطر داراي روغن است، براي از بين بردن لکه عطر مي ‎توانيد از الکل استفاده کنيد.
کافيست يک تکه پنبه را به مقداري الکل آغشته کنيد و آن را بر روي لکه ايجاد شده روي لباس بماليد و اين کار را تا جايي که لکه به طور کامل از بين برود ادامه دهيد و در مرحله بعد، با ماليدن مقداري صابون بر روي نقطه مورد نظر آثار لکه به طور کامل از بين خواهد رفت و در نهايت لباس را شسته و اجازه دهيد خشک شود .
لازم به ذکر است که براي از بين بردن لکه عطر نبايد از آب گرم استفاده کنيد زيرا گرما باعث تشديد اثر عطر بر روي لباس مي ‎شود .

1. پاک کردن لکه عطر با کمک آب
براي پاک کردن لکه عطر از روي لباس، ملحفه و پارچه‌هاي پنبه‌اي، نايلون، پلي‌استر، اسپندکس، تري‌استات، ابريشم يا پشم، ابتدا تکه‌اي اسفنج يا پارچه را با آب مرطوب کنيد و سپس به آرامي با کمک حرکات ضربه‌اي دست، از داخل لکه به سمت بيرون حرکت دهيد.

اين حرکت را چندين بار تکرار نماييد تا از پاک کردن لکه از روي لباس، پارچه يا ملحفه بصورت کامل اطمينان حاصل کنيد.
اين روش براي لکه‌هاي تازه و پخش نشده مناسب است که به علت تازگي و رطوبت عطر، آب به راحتي از عهده جذب و حذف لکه عطر از روي لباس بر مي‌آيد.
براي پاک کردن لکه‌هاي قديمي نيز لازم است، ابتدا لکه عطر روي لباس را به آب آغشته کنيد و سپس ساير روش‌ها را به کار بگيريد. زيرا آب به سست شدن لکه عطر کمک مي‌کند.
براي پاک کردن لکه عطر از روي لباس چرم يا جير، هرگز از آب استفاده نکنيد و فقط از کاغذ حوله‌اي کمک بگيريد.
 
2. پاک کردن لکه عطر با کمک گليسيرين و مواد شوينده
چنانچه لکه عطر تازه نيست و با کمک آب رفع نمي‌شود،‌ اين روش راهگشا خواهد بود. کافي است يک واحد گليسيرين را با يک واحد مايع ظرف‌شويي يا مواد شوينده صابوني مخلوط کنيد و ۸ واحد آب به آن اضافه نماييد.
زير و روي لکه را با حوله کاغذي بپوشانيد و محلول موردنظر را مخلوط کرده و با کمک آب‌پاش دقيقا روي لکه مورد نظر، اسپري کنيد. ۱۰ دقيقه صبر کنيد و حوله کاغذي را چک کنيد، اگر لکه‌هاي چرب عطر به حوله کاغذي منتقل شده است، شما موفق شده‌ايد.
مجدد يک ورق ديگر از حوله کاغذي را روي باقي مانده لکه، قرار داده و اين مراحل را تا پاک کردن لکه عطر از روي لباس ادامه دهيد. در نهايت لباس خود را بشوييد تا مواد شوينده و گليسيرين از روي لباس رفع شوند.
اگر فقط يک لکه کوچک وجود دارد، کافي است واحد اندازگيري خود را قاشق چاي خوري يا غذاخوري درنظر بگيريد.
اگر متوجه شديد که سطح لکه خشک شده است، محلول شوينده بيشتري را به محل لکه اسپري کنيد.
براي پاک کردن لکه عطر از روي لباس‌هاي ابريشمي و تري‌استات کافي است، فقط چند قطره گليسيرين را روي لکه مورد نظر بريزيد و با انگشت محل لکه را ماساژ دهيد.


3. پاک کردن لکه عطر با کمک الکل
چنانچه با کمک دو روش قبل، لکه عطر از روي لباس شما پاک نشد، از اين روش کمک بگيريد.
پنبه‌اي را به الکل آغشته کنيد و آن را روي محل لکه قرار دهيد يا يک حوله کاغذي را به يک قاشق غذاخوري الکل آغشته نماييد و روي لکه قرار دهيد و ۱۰ دقيقه منتظر بمانيد.
سپس کاغذ حوله يا پنبه را چک کنيد اگر چربي و لکه عطر به آن‌ها منتقل شده باشد، شما موفق شده‌ايد.
اين مراحل را تا پاک شدن کامل لکه عطر از روي لباس ادامه دهيد و در نهايت لباس خود را بشويد تا الکل نيز رفع شود.
اگر پنبه يا حوله کاغذي خشک شد، مجددا آن را به الکل آغشته کنيد.
 
4. پاک کردن لکه عطر با کمک آب و جوش شيرين

يکي ديگر از تکنيک‌هاي پاک کردن لکه عطر، آب و جوش شيرين است. لکه‌هاي مقاوم‌تر را مي‌توان با کمک جوش شيرين رفع کرد.
کافي است يک واحد جوش شيرين را با يک واحد آب مخلوط کنيد و لکه عطر روي لباس را به مدت ۱۰ الي ۱۵ دقيقه داخل محلول قرار دهيد. سپس لباس را شسته و خشک کنيد.
 
5. پاک کردن لکه عطر با کمک سرکه
اگر روش‌هاي قبل براي حذف لکه عطر از روي لباس موفق عمل نکردند، از سرکه کمک بگيريد. يک واحد از سرکه سفيد را با يک واحد آب مخلوط نماييد و محلول مورد نظر را با کمک اسفنج يا پارچه به محل لکه بماليد.
سپس به آرامي با کمک حرکات ضربه‌اي دست، از داخل لکه به سمت بيرون حرکت کنيد. اين حرکت را چندين بار تکرار نماييد تا از پاک شدن کامل لکه عطر از روي لباس، پارچه يا ملحفه اطمينان حاصل کنيد.

6. پاک کردن لکه عطر با کمک کف صابون
براي پاک کردن لکه عطر از روي لباس‌هاي چرم يا جير، علاوه بر حوله کاغذي، آب و صابون يکي از تکنيک‌هاي پاک کردن لکه عطر است.
براي اين کار يک ظرف کوچک آب را با يک سرنگ صابون مايع مخلوط کنيد و سپس با کمک دست مخلوط را هم بزنيد تا کف صابون توليد شود.
با کمک يک اسفنج، کف صابون را از روي آب بر داريد و به محل لکه عطر روي لباس بماليد. پس از خشک شدن کف صابون، قسمت لکه را بسابيد تا پودر صابون از روي آن بريزد.
توجه داشته باشيد که هنگام برداشتن کف، نبايد اسفنج شما خيس شود؛ زيرا آب براي پاک کردن لکه عطر از روي لباس‌هاي چرمي و جير مناسب نيست و لکه را مقاوم مي‌کند.

7. پاک کردن لکه عطر با کمک آرد ذرت
براي پاک کردن لکه عطر از روي لباس‌هاي چرمي و جير،‌ کافي است کمي آرد ذرت را روي لکه بپاشيد و روي لکه را با آرد بپوشانيد.
سپس نيم ساعت زمان بدهيد تا لکه عطر از روي لباس به دانه‌هاي آرد ذرت منتقل شود. روغن موجود در آرد ذرت، قدرت جذب لکه عطر را از روي لباس‌هاي چرم و جير دارد

8. پاک کردن لکه عطر با آب ليمو
شما با کمک آبليمو نيز مي‌توانيد به پاک شدن لکه عطر کمک کنيد زيرا آبليمو داراي اسيد سيتريک و سطح pH است و به اين موضوع کمک شاياني مي‌کند.
براي پاک کردن لکه عطر از روي لباس مي‌توانيد، آب ليمو را روي سطح لکه بريزيد و آن را حدود ۱۰ الي ۱۵ دقيقه زير نور خورشيد قرار دهيد.
حتما متوجه تغييرات آن مي‌شويد. حال مي‌توانيد لباس خود را با آب سرد بشوييد. اگر اتفاقي براي لکه نيفتاد بعد کمي نمک روي محلول ريخته و بشوييد.

9. از جنس نايلون استفاده کنيد
در بين لباس‌هايي که داراي احتمالا، اجناس نايلوني يافت مي‌شود. شما مي‌توانيد اين نوع پارچه‌ها را روي لکه موردنظر بماليد تا پاک شوند. خاصيت عجيبي داشته و واقعا يک تکنيک‌هاي پاک کردن لکه عطر به حساب مي‌آيد.

10. پاک کردن لکه عطر از روي فرش
ابتدا عطر باقي مانده بر روي فرش مورد نظر را پاک کنيد و سپس با استفاده از مخلوطي از ½ قاشق چاي خوري مواد شوينده ، 1 قاشق چاي خوري سرکه سفيد و 1 ليوان آب گرم و يک پارچه تميز و سفيد قادر به از بين بردن لکه مورد نظر خواهيد بود و در نهايت فرش را با آب شستشو دهيد که اين امر بسيار مهم است زيرا در غير اين صورت ممکن است لکه تشديد شود .

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره