برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تغییر شکل بدن پس از زایمان و جنجال عکس «کیتی پری»

منبع
برترين ها
بروزرسانی
تغییر شکل بدن پس از زایمان و جنجال عکس «کیتی پری»

برترين ها/ منتشر شدن عکس چاقي بعد از زايمان کيتي پري خواننده آمريکايي در فضاي مجازي، از اتفاقات جنجالي اين روزهاست که با واکنش‌هاي زيادي روبه‌رو شده است. عده‌اي درباره‌ي عکس‌هاي کيتي پري نوشته‌اند: اين تصوير، هيکل واقعى يک زن بعد از زايمان است. آن‌چه که گاهى در فضاي مجازي مي‌بينيد و آن‌را با ديگر زنان مقايسه مي‌کنيد، تصوير ساختگى يا محدودى از پست‌پارتوم يا همان روزهاى بعد از حاملگي است.

چاقي کيتي پري بعد از زايمان

بدن زنان پس از زايمان تغييرات بسيار زيادي پيدا مي‌کند و فرقي ندارد که شما بازيگر يا مدل، ورزشکار و يا يک زن خانه‌دار باشيد. اين تغييرات پس از زايمان وجود دارد ولي درجه و شدت آن با توجه به فيزيک زنان متفاوت مي‌باشد. پس تصور اينکه  پس از زايمان هم به همان شکل قبل از بارداري برسيم، تصور احمقانه‌اي است، زمان لازم است تا با تغذيه و ورزش‌هاي مناسب به تناسب اندام مورد نظر برسيم.

ممکن است خانم‌ها پس از زايمان متوجه تغييرات عجيبي که قبلا چيزي درباره آن نشنيده بودند در بدن خود بشوند. همين موضوع بهانه‌اي شد تا امروز در اين مطلب به تغييرات بدن بعد از زايمان بپردازيم. با ما همراه باشيد. در ادامه به شايع‌ترين تغييرات بدن زنان بعد از بارداري و زايمان مي‌پردازيم: 

چاقي کيتي پري بعد از زايمان

بزرگ شدن شکم

بسياري از خانم‌ها اميدوارند که شکم آن‌ها هرچه سريعتر، پس از زايمان به شکل و اندازه قبل از بارداري برگردد. اما حقيقت اين است که شکم اکثر خانم‌ها پس از زايمان تغيير چنداني نکرده و همچنان به نظر مي‌رسد که باردار هستند. بهتر است صبور باشيد. به خاطر داشته باشيد که رحم شما به‌طور کامل کشيده شده است؛ بنابراين عادلانه نيست که از آن انتظار داشته باشيم به سرعت به فرم اوليه خود برگردد. معمولا رحم ۴ تا ۶ هفته زمان لازم دارد تا جمع شده و به اندازه نرمال خود برگردد. شکم نيز احتمال دارد در طول ۹ ماه تا يک سال زمان لازم باشد تا به اندازه موردنظر شما برگردد. به خاطر داشته باشيد مهم نيست که شما درباره ظاهر شکم خود بعد از زايمان چه فکري مي‌کنيد مهم اين است که بدن شما کار شگفت انگيزي را انجام داده است.

ريزش مو

چاقي کيتي پري بعد از زايمان

چند روز پس از زايمان، ممکن است دچار ريزش مو شويد و حجم زيادي از مو‌هاي خود را از دست بدهيد. در حالت عادي براي هر کسي، از دست دادن ۱۰۰ تار مو در هر روز طبيعي است. اما در دوران بارداري به دليل افزايش برخي هورمون ها، اين ميزان کاهش مي‌يابد و موهايتان کمتر از قبل مي‌ريزد. اکنون که دوران بارداري به پايان رسيده است، بدن در صدد جبران است و در شش ماه اول پس از زايمان ريزش موي مفرط خواهيد داشت. اما جاي نگراني نيست. به زودي چرخه ريزش و رشد موهايتان به حالت عادي خود باز مي‌گردد.

جابه‌جايي و تغيير پهناي باسن

يکي ديگر از موارد تغيير شکل بدن پس از زايمان که شايع است تغيير شکل باسن است. باسن در دوره بارداري پهن‌­تر مي­‌شود، اما پس از زايمان به اندازه سابقش باز نخواهد گشت. اين مطلبي است که معمولا کسي به شما نمي‌­گويد. اين يک حقيقت تلخ و ساده است که بايد آن را بپذيريد، اما ناراحت نباشيد، چون شما تنها مادري نيستيد که اين اتفاق برايش مي­‌افتد! البته که ورزش کردن مي‌تواند به بهبودي شما کمک کند.

تغييرات پستان‌ها

يکي دو روز بعد از زايمان، پستان‌ها احتمالا حجيم تر، متورم، دردناک و پر شير خواهد بود. هنگامي که بعد از چهار، پنج روز و يا بعد از قطع شيردهي تورم پستان‌ها کاهش مي‌يابد، به علت کشيده شدن پوست، سينه هايتان کمي شل و آويزان خواهد شد. تا چندين هفته بعد از زايمان نيز چکه کردن شير از نوک پستان وجود دارد، حتي اگر شيردهي نداشته باشيد.

هموروئيد

چاقي کيتي پري بعد از زايمان

در زايمان طبيعي زماني‌که خانم باردار براي خارج شدن نوزاد به خود فشار وارد کرده، مي‌توان رگ‌هاي برجسته روي پيشاني او را که بر اثر فشار ظاهر مي‌شوند مشاهده کرد. وريدي‌هاي هموروئيدي نيز تحت اين فشار‌ها قرار مي‌گيرند البته ناگفته نماند قبل از زايمان وريدي‌هاي هموروئيدي به مدت ۹ ماه تحت فشار‌هاي رحم باردار قرار گرفته است. راه‌هاي زيادي براي رهايي از هموروئيد وجود دارد. کمپرس سرد و-غوطه ور شدن در وان آب يا شستشو در آن و استفاده از دستمال‌هاي مرطوب دارويي پس از اجابت مزاج و همچنين مشورت با مادراني که قبلا اين دوران را تجربه کرده اند. چنانچه هموروئيد پس از يک يا دو هفته بهبود نيافت و همچنين متوجه خونريزي از آن شديد با پزشک متخصص مشورت کنيد.

شل شدن قسمت‌هاي پايين بدن

بعضي از خانم‌ها پس از زايمان احساس ناراحتي در قسمت واژن خود مي‌کنند. رحم، مثانه و مقعد کمي در اثر فشار زايمان پايين مي‌آيند. بعضي از خانم‌ها افتادگي اين قسمت‌ها را به خوبي احساس مي‌کنند. خوشبختانه اين مشکل موقتي بوده و در طول چند هفته برطرف مي‌شود. پيشنهاد مي‌شود براي بهبود سريع ورزش‌هاي کگل انجام شود.

اين ورزش به استقامت ماهيچه‌هاي کف لگن کمک مي‌کند. لازم به ذکر است که بايد از وارد کردن فشار به اين ماهيچه‌ها خودداري کنيد. از بلند کردن اشياي سنگين و همچنين خوردن غذا‌هايي که باعث يبوست مي‌شوند دوري کنيد. چنانچه پس از گذشت ۶ هفته همچنان احساس افتادگي در قسمت پايين بدن را احساس کرديد بهتر است با پزشک خود مشورت کنيد. ورزش درماني و بعضي از ورزش‌هاي مخصوص باعث مي‌شود تا اين قسمت‌ها به مکان اوليه خود برگردند.‌

کمردرد

چاقي کيتي پري بعد از زايمان

از آن‌جا که عضلات شکم در طول بارداري شل شده اند و طي اين مدت بدن شما وزن اضافه‌اي را بر روي عضلات کمرتان تحميل کرده است، ممکن است تا زماني که عضلات شکم دوباره سفت شوند، دچار کمردرد باشيد. همچنين طي بارداري نيز به دليل قرار گرفتن در وضعيت‌هاي نامناسب، ممکن است دچار کمردرد شويد. اين قبيل مشکلات عموما طي ۶ هفته اول بعد از زايمان از بين خواهد رفت. اما اگر بعد از اين دوران نيز همچنان دچار کمردرد بوديد، مي‌توانيد به پزشک مراجعه کنيد.

تغيير رنگ پوست

بعضي از مادران در دوران بارداري و بعد از زايمان، دچار لکه‌هاي تيره‌اي در پوست خود مي‌شوند که مثل يک ماسک، صورت را مي‌پوشاند. به اين عارضه، ماسک حاملگي مي‌گويند. زناني که پوست تيره دارند بيشتر در معرض اين لکه‌ها قرار دارند. اين لکه‌ها بيشتر در نواحي دور لب بالا، بيني، بالاي گونه‌ها و پيشاني ديده مي‌شوند.

افرادي که از آکنه‌هاي شديد در دوران بارداري رنج مي‌برند، ممکن است بعد از زايمان با کمتر شدن فعاليت هورمون‌ها و برطرف شدن جوش ها، پوست صافي داشته باشند. برخي نيز ممکن است بثورات قرمز رنگي در اطراف دهان يا چانه داشته باشند و يا از خشکي بيش از حد پوست رنج ببرند. اما هر دو اين شرايط طي چند هفته از بين خواهد رفت.

بي اختياري ادرار

چاقي کيتي پري بعد از زايمان

بعد از زايمان که جنين ديگر به مثانه شما فشار نمي‌آورد، ممکن است نتوانيد مانند قبل ادرار کنيد. عدم احساس ادرار کردن در اثر کشيدگي بيش از حد اعصاب متصل به عضلات کف لگن در زمان زايمان نوزاد ايجاد مي‌شود، اين حالت براي مدتي عضلات شما را بي حس مي‌کند. بعد از زايمان خروج بدون اراده ادرار در زمان سرفه، عطسه، خنديدن يا ورزش کردن بسيار معمول است.

فشاري که طي زايمان طبيعي بر روي مجاري ادرار وارد مي‌شود، موجب مي‌شود ادرار کردن بعد از زايمان سخت‌تر باشد. همچنين برخي افراد نيز بعد از زايمان از عفونت ادرار رنج مي‌برند که اين مشکل باعث سوزش ادرار نيز مي‌شود.

اگر شما هم تجربه‌ي بارداري و زايمان را داشته‌ايد، تجربيات خود را با ما به اشتراک بگذاريد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar