برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آموزش رنگ کردن ساختمان با ۶ فوت کوزه‌گری که حرفه‌ای‌ها می‌دانند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
آموزش رنگ کردن ساختمان با ۶ فوت کوزه‌گری که حرفه‌ای‌ها می‌دانند

باشگاه خبرنگاران/  اگر حتي يک بار هم تجربه نقاشي کردن خانه خود را داشته ايد، حتما درک کرده ايد که اين کار چقدر سخت و طاقت فرساست. به گونه‌اي که تمامي اعضاي يک خانواده، از کوچک تا بزرگ گرفتار آن مي‌شوند و در نهايت به ستوه مي‌آيند. امّا آيا مي‌دانستيد که رعايت کردن چند نکته کليدي در نقاشي و رنگ آميزي باعث مي‌شود که اين کار سرگرمي بخش را در سريع ترين زمان و با تميزترين و بهترين حالت ممکن انجام دهيد؟
 
در ادامه، چند نکته کليدي و راهکار مفيد براي رنگ و نقاشي کردن منزل را ياد بگيريد تا دفعه بعد که قصد انجام اين کار را داشتيد، آن را براحتي هر چه تمام تر انجام دهيد.
 
سرعت نقاشي کردن خود را بالا ببريد
اگر به دنبال اين هستيد که نقاشي و رنگ آميزي خانه خود را به سرعت انجام دهيد، بهتر است يک چهارم رنگ لاتکس نيمه گلاس را با يک گالن رنگ لاتکس ساده، مخلوط کنيد. زيرا اين کار پوشش رنگ را سريع‌تر جلو مي‌برد. امّا دقت کنيد که با اين کار، براق بودني که در اين شيوه درنظر داريد کمتر از رنگ لاتکس ساده است.

 
رنگ کردن پله‌ها
هنگامي که پله‌هاي ساختمان را رنگ مي‌زنيد بايد پله‌ها از بالا به پايين رنگ شوند تا وقتي که به پايين پله‌ها مي‌رسيد پله‌هاي قبلي خشک شده باشند و براي بالا رفتن از پله‌ها راحت باشيد.
 
از تکنيک خود کمتر استفاده کنيد
هنگام رنگ کردن ديوار‌ها و سطوح، به جاي اين که قلم مو را روي سطل پاک کنيد، بايد آن را به دو لبه سطل بزنيد. چون اين کار باعث مي‌شود رنگ اضافي آن، در حالي که هنوز همه قلم مو پوشيده از رنگ است، گرفته شود.
 
صاف کردن رنگ
اگر هنگام رنگ آميزي، با تجمع رنگ مواجه شديد، بايد آن رنگ را صاف کنيد که براي اين کار، تنها لازم است از درب قوطي رنگ به عنوان شابلون استفاده کرده و يک برش دايره‌اي روي صفحه‌اي که در حال انجام هستيد، ايجاد کنيد تا آن دايره به طور کامل، در ظرف قرار بگيرد و بعد از آن، بايد با يک چوب، رنگ را آنقدر هم بزنيد تا رنگ‌هاي تجمع شده به ته ظرف بروند و بتوانيد از بقيه رنگ هم استفاده کنيد.
يک روش متفاوت ديگر براي خلاص شدن از رنگ اضافه، بستن يک نوار عريض به دورِ قوطي رنگ در باز است که اين کار بايد از بالا تا پايين انجام شود تا کار تميزتر باشد.
براي اين کار، لازم است که اين نوار لاستيکي را درست در دهانه قوطي قرار دهيد تا با کمک آن، رنگ اضافه روي قلم موي خود را با آن پاک کنيد تا ديگر، روي زمين، رنگ نپاشد و بعد از تمام شدن نقاشي، نوار را به يک روش ديگر در داخل قوطي رنگ ببنديد تا بدون باز کردن درب قوطي، متوجه ميزان رنگ داخل قوطي شويد.
 

نيمکت همراه
نقاشان را ديده ايد که هنگام رنگ کردن، مدام خم و راست مي‌شوند؟ شما سعي کنيد که اين رويه را از خود دور کرده و اين کار را براي خود آسان‌تر کنيد. براي اين منظور، مي‌توانيد از يک اسکيت برد به عنوان يک نيمکت کاري استفاده کنيد و به راحتي روي آن بنشينيد و هر طرف که مي‌خواهيد حرکت کنيد و به رنگ کردن بپردازيد.
 
شئ را بالا بياوريد 
به جاي اين که خودتان را به شي نزديک کنيد، در اطراف آن، چيز‌هايي را بچسبانيد تا سطح آن از ميز بالاتر بيايد و بتوانيد آن را راحت‌تر رنگ کنيد و هوا هم به راحتي در اطراف شي در حال خشک شدن، گردش کند و در پايان کار نقاشي و رنگ آميزي خود، به آن نگاه کنيد و آن را تحسين کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره