برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

علامت بین‌المللی درخواست کمک را می‌شناسید؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرين خبر/ اگر کسي را ديديد که در شرايطي قرار دارد که امکان حرف زدن يا توان حرف زدن ندارد ولي دست خود را به اين شکل به حرکت در مي‌آورد، در زبان اشاره بين‌المللي به معني درخواست کمک فوري و اورژانس است.

مثل تمامي مهارت هاي زنده ماني ديگر که بايد قبل از قرار گرفتن در شرايط بقا بياموزيد ، علامت دهي براي درخواست کمک نيز مي بايست قبل از اين که به آن نياز پيدا کنيد فرا گرفته شود.
شرايطي وجود دارد که شما براي نجات خود ناگزيريد که از ارسال علامت درخواست کمک استفاده نماييد تا توسط آن بتوانيد فرد يا افرادي را که در دوردست قرار دارند را از وجود خود آگاه سازيد. در صورتي که شما دو روش ارتباطي راديويي (تلفن همراه ، بيسيم ، …) و صوتي(سوت ، …) را در اختيار نداشته باشيد اساسا مجبور به استفاده از سيگنالهاي بصري هستيد. بسته به وضعيت شما و همچنين مواد در دسترس ، شما مي توانيد با استفاده از چراغ قوه يا هدلامپ ، آينه ، آتش ، دود ، منور و روش هاي مشابه اقدام به ارسال سيگنال کمک کنيد.

سيگنال هاي تصويري
براي آماده کردن خود جهت ارسال سيگنال بصري بايد نکاتي را در نظر داشته باشيد.
هميشه در نظر داشته باشيد که محلي در نزديکي پناهگاه خود ، در منطقه اي باز و مرتفع را براي علامت دهي انتخاب کنيد و در صورتي که محل بازي وجود ندارد بايد خودتان اقدام به پاکسازي قسمت مناسبي از منطقه کنيد که در جستجوهاي هوايي به راحتي قابل رؤيت باشد.
در نظر داشته باشيد که هميشه جستجو براي يافتن شما ، از آخرين منطقه اي که از شما اطلاعاتي در دست بوده آغاز مي شود و يا از مسير رفت و برگشت شما که قبلا توسط خودتان اعلام شده. بنابراين در نظر داشته باشيد که محل ارسال علامت هرچه نزديکتر به اين نقاط باشد به نتيجه جستجوي نجات گران کمک بيشتري خواهد کرد.

سيگنال کمک (S.O.S)
S O S يا Save Our Souls بهترين علامت شناخته شده وضعيت بحراني بين المللي است. هر شخصي بايد با S O S آشنايي داشته باشد. اين علامت را مي توان با هر روش صوتي و بصري منتقل کرد . کدي که براي ارسال اين علامت وجود دارد به اين صورت است:
سه علامت کوتاه – سه علامت بلند – سه علامت کوتاه
که اين ريتم تکرار مي شود
براي اينکه نمونه هاي از چگونگي ارسال اين پيام به روش هاي بصري و صوتي بيان کرده باشيم به مثال هاي زير توجه کنيد:
شما مي توانيد به عنوان ارسال سيگنال زمين به هوا از سنگ و يا هر شيء تيره رنگ ديگري استفاده کنيد ، و خود حروف S O S را روي زمين بنويسيد تا از بالا ديده شود.
مي توانيد در تاريکي شب توسط نور يک چراغ قوه قوي براي هواپيما ، هليکوپتر و يا افرادي که در دوردست احتمال وجود آنها مي رود ، اين پيام را ارسال کنيد.
در طول روز با استفاده از يک آينه مخصوص ارسال سيگنال و يا آينه معمولي که معمولا در کيف بقا موجود مي باشد و يا هر شيء مشابه ، اين پيام را ارسال کنيد.در صورتي که ارسال نور هاي کوتاه مدت و بلند مدت با آينه براي شما مشکل است مي توانيد پيام را سه بار سه بار تکرار کنيد. معمولا ارسال پيام هاي سه تايي اعلام وضعيت بحراني است. هميشه از قدرت تخيل خود استفاده کنيد.

سيگنال آينه

در يک روز آفتابي ، يک آينه مي تواند ابزار مناسبي براي ارسال سيگنال کمک باشد . ابزار هايي همچون عينک ، سگک کمربند ، ته براق قمقمه ، شيشه و يا هرشيء مشابه ديگري که بتواند اشعه خورشيد را منعکس کند مي تواند در اين امر به شما کمک کند. لوازم همراهتان را چک کنيد ، احتمالا قطب نماي آينه دار همراهتان باشد !!!
يک فلش نور از فاصله بسيار دوري مي تواند ديده شود ، سعي کنيد با ارسال تشعشعات نور ، توسط آينه علامت دهي ، سطح افق را بطور عرضي درو کنيد. در صورتي که هواپيمايي به شما نزديک شد به هيچ وجه بيشتر از چند ثانيه به طرف کابين هواپيما اشعه نوري ارسال نکنيد زيرا ممکن است باعث از بين رفتن ديد خلبان شود و اين حادثه ساز است. براي اين کار از کد S O S استفاده نماييد. اين عمل دو حسن دارد اول اينکه مفهوم پيام وضعيت بحراني را ارسال مي کند و دوم اينکه به دليل منقطع بودن فلش هاي نور ، آسيبي به ديد خلبان وارد نمي شود.
هنگام استفاده از آينه علامت دهي ، با استفاده از دست آزاد خود ، به نشانه روي کمک کنيد و خطي را که مي خواهيد علامات به آنجا ارسال شود در نظر بگيريد و در هر لحظه حرکت خورشيد و موضع خود را در نظر داشته باشيد.

سيگنال آتش
در طول روز مي توانيد از دود آتش براي درخواست کمک استفاده نماييد. دود آتش از فواصل بسيار دوردست قابل رويت مي باشد.
يکي از بهترين روش هاي ارسال سيگنال کمک در شب ، استفاده از آتش است که به دور روش قابل اجراست. هر دو روش از سيستم هاي استاندارد و شناخته شده بين المللي مي باشند….

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar