برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

ژاپنی‌ها چگونه پوست خود را جوان نگه می‌دارند؟

منبع
بروزرسانی
ژاپنی‌ها چگونه پوست خود را جوان نگه می‌دارند؟
هفته نامه سلامت/ آسيايي‌ها در مقايسه با ساير مردم روي کره زمين پوست‌هاي بي‌عيب‌تري دارند. ميان آسيايي‌ها مردم ژاپن به داشتن پوست‌هاي صاف و درخشان معروفند و دليل آن نوع مراقبت‌هايي است که از پوستشان دارند. در اين کشور مراقبت از پوست به نوعي شيوه زندگي است و آيين آن از يک نسل به نسل ديگر منتقل مي‌شود. به برخي از اين آيين‌ها اشاره مي‌کنيم تا در صورت تمايل شما هم آن را براي داشتن پوستي صاف و بي‌عيب و نقص ادامه دهيد.
1. لايه‌برداري روزانه اگر مي‌خواهيد پوستي صاف داشته باشيد ،بايد مرتب سلول‌هاي مرده را از روي آن‌ برداريد. ژاپني‌ها روزانه اين کار را انجام مي‌دهند. البته لايه‌برداري روزانه اگر به درستي انجام نشود صدمه‌زننده است. ژاپني‌ها از نوعي روش غيرتهاجمي (مصرف پودر برنج) استفاده مي‌کنند.
2. ماساژ صورت بسياري از ژاپني‌ها نوعي ماساژ صورت را به طور روزانه تمرين مي‌کنند. اين تکنيک به داشتن پوستي صاف و درخشان کمک مي‌کند. به کمک اين روش جريان خون زير پوست بيشتر مي‌شود و روند تجديد سلولي سرعت مي‌يابد. ژاپني‌ها با دو انگشت اشاره و وسط حرکات دوراني روي پوست انجام مي‌دهند که نه‌تنها سبب ريلکس شدن ماهيچه‌ها مي‌شود، بلکه در زيبايي پوست هم موثر است.
3. رعايت‌ ترتيب آرايش پوست ژاپني‌ها معتقدند براي داشتن پوستي زيبا بايد‌ ترتيب آرايش پوست را رعايت کنند. براي اين منظور روزانه 6 مرحله را دنبال مي‌کنند و معتقدند رعايت اين 6 مرحله به‌ ترتيب سبب سلامت پوست مي‌شود.
پاکسازي پوست با اسفنج - آبرساني به پوست با موس يا ژل - استفاده از لوسيون نرم‌کننده و تسکين‌دهنده التهاب - سرم آبرسان - استفاده از کرم دور چشم - استفاده از کرم روز
4. پاکسازي هر شب پوست ژاپني‌ها هر شب قبل از خواب صورتشان را با اسفنج و روغن‌هاي پاک‌کننده پوست تميز مي‌کنند. اين کار نه‌تنها به پاکسازي و تنفس بهتر پوست کمک مي‌کند، بلکه به پوست مواد مغذي مورد نيازش را هم مي‌رساند و سبب لطافت بيشتر آن مي‌شود. حتي اگر پوست چربي داريد پاک کردن و ماساژ پوست با روغن خوب است زيرا باعث مي‌شود غدد سباسه گمان کنند پوست به اندازه کافي روغن دارد و بيشتر چربي‌ ترشح نمي‌کنند. درنتيجه ميزان چربي پوست به مرور تعديل پيدا مي‌کند.
از تغذيه ژاپني‌ها چه مي‌دانيد؟ مواد غذايي نقش مهمي در سلامت پوست دارند و باعث لطافت، انسجام و تقويت آن مي‌شوند. نوع تغذيه ژاپني‌ها بسيار متفاوت از تغذيه ما ايراني‌هاست. به برخي نکاتي که آنها در تغذيه‌شان مدنظر قرار مي‌دهند، اشاره مي‌کنيم.
گام اول: کاهش مصرف پروتئين براي بهبود اکسيژن‌رساني از راه پوست، بايد سموم جمع‌شده روي آن را به نحوي از بين ببريم. اين سموم معمولا در اثر افراط در مصرف پروتئين‌ها ايجاد مي‌شوند و سلول‌هاي اپيدرم را تا مرز خفگي پيش مي‌برند! براي اين منظور توصيه مي‌شود از مصرف غذاهايي که باعث استرس اکسيداتيو مي‌شوند جدا خودداري کنيد! استرس اکسيداتيو زماني رخ مي‌دهد که راديکال‌هاي آزاد توليدشده توسط شيريني‌ها و گوشت قرمز به سلول‌هاي پوست حمله مي‌کنند و آنها را به سرعت از بين مي‌برند. مصرف بي‌رويه شيريني‌ها و گوشت قرمز گليکاسيون را هم به دنبال دارد که اين پديده در حقيقت واکنش غيرآنزيمي قندها با پروتئين است و در اثر جذب بي‌رويه قند و پروتئين شکل مي‌گيرد. دو پديده «استرس اکسيداتيو» و «گليکاسيون» در نهايت انعطاف و لطافت پوست را از بين مي‌برد و آن را چروکيده و بدظاهر مي‌کند.
گام دوم: اصلاح تغذيه • مصرف آنتي‌اکسيدان‌ها را براي طراوت بخشيدن به اپيدرم فراموش نکنيد. اين مواد از شکل‌گيري راديکال‌هاي آزاد جلوگيري مي‌کنند. ميوه‌ها و سبزيجات غني از آنتي‌اکسيدان‌ها هستند. هرچه ميزان ويتامين C موجود در اين مواد بيشتر باشد، براي پوست مقوي‌تر خواهند بود. ويتامين C در ‌ترکيب کلاژن نقش مهمي دارد و باعث لطافت و انسجام پوست مي‌شود. • موادغذايي غني از «روي» براي اپيدرم مفيد است. «روي» در تقويت سيستم ايمني بدن،‌ ترميم زخم‌ها و محافظت از سلول‌ها نقش مهمي بازي مي‌کند. جوانه گندم، گوشت گاو، جگر گوساله، گوشت بره، خرچنگ، صدف، گوشت بوقلمون، سويا، لبنيات، کاکائو، سبزي‌هاي خشک و غلات کامل، حبوبات و... از موادغذايي غني از «روي» محسوب مي‌شوند. البته لازم به ذکر است «روي» موجود در گوشت‌ها و لبنيات در مقايسه با غلات و حبوبات، بهتر جذب بدن مي‌شود. • آووکادو و انواع روغن‌هاي گياهي براي پوست مفيدند چون غني از ويتامين E هستند. • هر روز صبح، قبل از خوردن هر چيزي، آب يک ليموترش را در آب ولرم بچکانيد و بنوشيد. اين عمل در شفافيت پوست شما معجزه خواهدکرد! براي داشتن پوستي شفاف، از خوردن کيوي و قارچ که غني از ويتامين C هستند، غافل نشويد. • طالبي، خربزه، ملون، زردآلو، هويج خام يا آب هويج نيز براي پوست مفيدند چون حاوي مقادير بالاي بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن از مشتقات ويتامين A و از خانواده کاروتنوئيدهاست. • ميوه‌هاي قرمزرنگ حاوي آنتي‌اکسيدان هستند. • مصرف چاي سبز و اندکي شکلات را نيز در برنامه غذايي روزانه خود قرار دهيد چون پلي‌فنول موجود در اين مواد از شکل‌گيري راديکال‌هاي آزاد جلوگيري مي‌کند. • براي داشتن پوستي نرم از اسيدهاي چرب امگا3 غافل نشويد. ماهي‌هاي کوچک آب‌هاي سرد، ماهي‌هاي خال‌خالي، ساردين و شاه‌ماهي، غني از امگا3 هستند.
گام سوم: مصرف مکمل‌هاي غذايي به آن گروه افرادي که دوست دارند در کوتاه‌ترين مدت، پوستي نرم و لطيف داشته باشند، توصيه مي‌کنيم مکمل‌هاي غذايي حاوي انواع ويتامين‌ها، املاح معدني و عصاره سبزيجات را در برنامه غذايي خود بگنجانند. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در آي گپ https://igap.net/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره