شفقنا/ یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت شخص خوردن سبزیجات است. سبزیجات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند.

افرادی که سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی و سرطان قرار می گیرند. مفید ترین سبزیجات عبارتند از:

اسفناج

اسفناج یک منبع عالی از کلسیم، ویتامین ها، آهن و آنتی اکسیدان ها است.

کلم پیچ
کلم حاوی ویتامین A، C و K و مفید برای افرادیست که کلسترول بالا دارند.

کلم بروکلی
کلم بروکلی یک سبزی فوق العاده سالم است که حاوی ویتامین K و ویتامین C است.

نخود فرنگی
نخود فرنگی حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین های A، C و K و برخی از ویتامین های گروه B است.

سیب زمینی
سیب زمینی حاوی ویتامین A، ویتامین C و B-6 ، پتاسیم، بتا کاروتن است. بتا کاروتن سلامت چشم را بهبود می بخشد و با سرطان مبارزه می کند

چغندر
چغندر برای سلامتی قلب مفید است و آب آن باعث کاهش قابل توجه فشار خون در افراد می شود. چغندر حاوی آنتی اکسیدان است که برای مشکلات عصبی مربوط به دیابت مفید است. چغندر جاوی پتاسیم و فولات است.

هویج
هویج دارای ویتامین A به شکل بتا کاروتن است.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی حاوی پتاسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان لیکوپن است. لیکوپن می تواند به جلوگیری از سرطان پروستات کمک کند. دیگر آنتی اکسیدان های قوی در گوجه فرنگی لوتئین و زاکسنتین هستند که از بینایی محافظت می کنند.

سیر
سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است . سیر کم کالری و ویتامین و مواد معدنی کمی نیز دارد.

پیاز
پیاز دارای ویتامین C، ویتامین B-6و منگنز است. پیاز حاوی ترکیبات گوگرد است و در برابر سرطان مقاوم است.











ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید