الو دکتر/ ادویه ها را فقط برای خوش طعم کردن غذاها استفاده می کنیم، غافل از اینکه چقدر می توانند پر خاصیت باشند و به درمان انواع بیماری های ما کمک کنند.

با پیشرفتهای علمی، این موضوع روشن میشود که چه اتفاقی می افتد، وقتی که هر روز از زردچوبه استفاده کنید خلق و خوی شما ممکن است تحت تأثیر چیزهای کوچک باشد، اما ممکن است از برخی از این چیزهای کوچک شگفت زده شوید.زردچوبه

تغییرات جزئی در رژیم غذایی شما می تواند اثرات مثبت سلامتی برای بدنتان داشته باشد اثراتی که مهم ترین آنها را در این بخش از سلامت نمناک عنوان میکنیم ؛ در رابطه با زردچوبه، این به دلیل پیشرفت های انتقال دهنده های مغزی است که به طور مستقیم با سلامت روان شما ارتباط دارد.

بهبود خلق و خو ، با استفاده از زردچوبه به عنوان ماده غذایی

در برخی از دستور العمل های شگفت انگیز پخت و پز، مانند غذاهای کاری استفاده می شود. همچنین به غذاها ،رنگ پر زرق و برق ورنگ زرد هدیه می دهد. یکی از گونه های ارگانیک که در اوکیناوا، ژاپن رشد می کند، برخی از ناب ترین زردچوبه موجود برای مصرف کنندگان است.

انواع زردچوبه را در بهار و پاییز خواهید یافت هر دو نوع میکروذراتی از جمله کورکومین تولید می کنند. کورکومین در هر نوع از ژاپن و یا زردچوبه یافت می شود.

رژیم غذایی بر خلق و خوی و سیستم هاضمه ما تاثیر می گذارد ، علاوه بر این، روده پاسخ زیست شناسی ما را به عوامل استرس زا تغییر می دهد.

به عبارت دیگر، هنگامی که زردچوبه مصرف می کنیم کمتر تنش داریم، و غذا را بهتر هضم می کنیم وقتی تغذیه بهتری داریم، بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و نگران آن نیستیم که چه موقع، کجا و چه چیزی بخوریم. رژیم غذایی حاوی زردچوبه، می تواند سلامت روحی و جسمی را بهبود بخشد.

ارتباط زردچوبه با سلامتی فیزیکی:

زردچوبه یک ماده غذایی ویژه،و حاوی ویتامین C، ویتامین E، B1، B2، B12، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، منگنز، فسفر، سلنیوم است. همچنین 40 میکروذره را تشکیل می دهد ،که بدن را تغذیه می کنند ؛

با استفاده از زردچوبه ارگانیک روزانه، تفکر مثبت به عمل می انجامد. هنگامی که بدن خود را با زردچوبه تغذیه می کنید، التهاب مغز و بدن خود را با آنتی اکسیدان ها کاهش می دهید. یک مغز سالم ،مغزی خوشحال است.

ارتباط زردچوبه با سلامت روانی
در مطالعه زردچوبه و افسردگی شدید، مقالات علمی نشان می دهند که زردچوبه اثرات بهبودی را تأمین می کند.نقش آن، به عنوان یک آنتی اکسیدان و کاهش دهنده التهاب ممکن است به بهبود سلامت روان کمک کند.

اثر مثبت زردچوبه بر مغز، باعث افزایش سطح دوپامین و سروتونین می شود ، همچنین در تنظیم مقررات هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال کمک می کند که می تواند بر روی خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

سایر مزایای سلامت زردچوبه ارگانیک عبارتند از:
تقویت سیستم ایمنی بدن.

استعمال به عنوان یک مسکن طبیعی.

از طریق خواص ضد سرطانی آپوپتوسیس از سلول ها پشتیبانی می کند.

کمک می کند تا از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

خاصیت انگل کشی.

آنتی باکتریال.

کلسترول را کاهش می دهد.

هضم را بهبود می بخشد.

مبارزه با التهاب ،قابل مقایسه با داروهای استروئید و غیر استروئیدی است.

کبد را تصفیه می کند.

آنتی اکسیدان – زیاد کننده قدرت ویتامین C است.

تحقیقات همچنین نشان داد که زردچوبه علائم اضطراب و افسردگی را بهتر از پلاسبو کاهش می دهد ، شرکت کنندگان در این مطالعه، هر روز 500 میلی گرم زردچوبه دو بار در روز دریافت کردند.

آنها نهایتاً تا چهار هفته بهبود علائم خلقی و اضطرابی روانی را مشاهده کردند با توجه به خواص زردچوبه، خلق و خوی شما، درست مثل داشتن فعالیت بدنی، تغییر می کند این واقعیت نشان می دهد که روش های جامع ساده، می توانند سلامت روان را بهتر تامین کنند.

علم اظهار می کند که ،چطور زردچوبه خلق و خوی شما را تغییر میدهد:

یک مطالعه علمی بیان می کند، چه اتفاقی را پشت سر می گذارید وقتی که هر روز از زردچوبه استفاده می کنید این مقاله نشان داد که زردچوبه بر علائم بیماری جنگ خلیج فارس، از جمله مشکلات شناختی و روانی، تأثیر مثبتی دارد.

مواد شیمیایی سمی که در جنگ خلیج فارس استفاده می شد، باعث آسیب به مغز موش ها شده است، با این حال، مقدار مصرف روزانه زردچوبه باعث می شود که نورون ها بهبود پیدا کنند و آسیب های مغزی را بهبود ببخشد.

علاوه بر این، التهاب را از مواد شیمیایی سمی کاهش می دهد. سنجش خلق، از جمله انگیزه برای تکمیل یک کار، با استفاده از زردچوبه بهبود یافته است، در حالی که اضطراب نیز کاهش می یابد.

اگر شما تصمیم به افزایش مصرف روغنهای زردچوبه ارگانیک دارید، باید یک تغییر مثبت داشته باشید علاوه بر این، بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر خواهد گذاشت.

علم نشان می دهد که زردچوبه می تواند همانند داروهای ضد افسردگی ،دارویی معروف باشد. به طور خلاصه، به عنوان یک رویکرد طبیعی و جامع برای سلامت روان، و تفکر مثبت، انتخاب می شوند.











ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید