فارس/ سال‌هاست تخم‌ مرغ به عنوان ماده غذایی پرچرب و با کلسترول خطرناک شناخته شده است اما تخم‌مرغ مزایا و ویتامین‌هایی هم دارد به طوریکه محققان دریافته‌اند که پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامت استخوان داشته باشد.

اگر شما روزانه سه عدد تخم‌مرغ مصرف کنید اثرات مثبتی برای بدن شما دارد.

افزایش لیپوپروتئین پرچگالی (HDL)
گفته‌ها حاکی از این است که تخم‌مرغ دارای کلسترول زیاد و مضر است اما این ماده غذایی دارای مقادیر زیادی کلسترول مفید نیز هست. این کلسترول که «لیپوپروتئین پرچگالی» (HDL) نام دارد برای بدن ضروری است زیرا این لیپوپروتئین کلسترول‌های مضر را از دیگر بخش‌های بدن جمع‌آوری کرده و به کبد منتقل می‌کند تا کبد بتواند میزان کلسترول مضر را دفع کند.

کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی
داشتن سطوح بالایی از کلسترول HDL باعث می‌شود تا میزان لیپوپروتئین کم‌چگالی LDL)) (لیپوپروتئین‌هایی که کلسترول را به بافت‌های خارج کبدی انتقال می‌دهند) کاهش یابد. سال‌ها است که تحقیقات، ارتباط میان سطوح بالای LDL و افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی را نشان می‌دهند.

ماهیچه‌های سالم و قوی‌تر

تخم‌مرغ به طور متوسط حاوی 72 کالری است که بیشتر آن به شکل پروتئین موجود است و بدن شما برای ساخت و ترمیم سلول‌های ماهیچه‌ای به این پروتئین‌ها نیاز دارد.

استخوان‌های سالم‌تر
پیش‌تر دانشمندان تصور می‌کردند که مصرف پروتئین حیوانی اثرات منفی بر سلامت استخوان دارد، با این حال یافته‌های جدید رابطه مثبت میان مصرف پروتئین حیوانی و تراکم استخوان را نشان می‌دهد. درواقع پروتئین‌های حیوانی به حفظ و ذخیره کلسیم برای بهبود تراکم استخوان کمک می‌کنند.

سلامت چشم
تخم‌مرغ‌ها حاوی لوتئین و زآگزانتین بوده که این دو آنتی‌اکسیدان برای سلامت چشم بسیار مفید هستند. این آنتی‌اکسیدان‌های قوی در شبکیه چشم ذخیره می‌شوند و فرایندهای مضر برای چشم را خنثی می‌کنند.

کاهش اشتها
تخم‌مرغ می‌تواند به داشتن احساس سیری کمک کند و اشتها و میل شما را برای خوردن غذا در طول روز کاهش دهند.




ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید