باشگاه خبرنگاران/ کی از ویتامین‌های ضرور‌ی برای حفظ سلامت بدن ویتامین C است که از طریق مصرف انواع مواد غذایی جذب می‌شود؛ سبزی‌ها و برخی میوه‌ها منبع خوبی برای تامین ویتامین C هستند، دریافت مقدار کافی از ویتامین C در مقابله با بیماری‌های جسمی و روحی مثل افسردگی و استرس بسیار مهم است؛ در واقع دریافت مقدار مناسبی از این ماده مغذی در دوره‌های طولانی مدت از بروز افسردگی و استرس جلوگیری می‌کند.

منابع غذایی غنی از این ویتامین شامل انواع مرکبات، کیوی، توت فرنگی، خربزه، سبزی‌هایی مانند گوجه فرنگی، فلفل سبز، انواع فلفل‌های دلمه ای، کلم، گل کلم است؛ توصیه می‌شود روزانه سه تا پنج واحد سبزی و دو تا چهار واحد میوه مصرف شود و بهتر است حداقل یک واحد از سبزی و میوه مصرفی از منابع غنی از ویتامین c باشد.


ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید