برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

شکم سیکس پک با چند حرکت ساده!

منبع
خراسان
بروزرسانی
شکم سیکس پک با چند حرکت ساده!
خراسان/ اطرافيان ، دوستان و همسايه‌هاي من و شما از اين دست سوال‌ها زياد مي کنند که اطراف شکمم چربي جمع شده است، عضلات بدنم خوب است اما افتادگي شکم دارم، چه بايد بکنم ؟ با مدتي تمرين، افتادگي عضلات شکم کم مي شود. شکم صاف با عضلات قوي، حاصل کمي تلاش و زحمت است که به نتيجه آن مي ارزد . براي پاسخ به اين سوال ها و ارائه تمريني که به اين دسته از افراد کمک مي کند، از يکي از کارشناسان کمک گرفته ايم و در ادامه شيوه صحيح انجام حرکات پلانک را با عکس هاي چگونگي تمرين برايتان مي آوريم . حتما تمرينات با کمک گرفتن از وزن بدن را شنيده ايد . تمريناتي ابتدايي و پايه دررشته هاي ورزشي به خصوص ورزش ژيمناستيک .امروزه اين نوع تمرينات که به عنوان تمرينات ايزومتريک درعلم تمرين شناخته مي شود، بين افراد ورزشکار بسيار استفاده مي شود که نام يکي ازاين حرکات پر طرفدار، پلانک است.حرکت پلانک با درگير کردن چندين عضله اصلي (سرشانه، شکم،چهار سر ران و سريني) حرکتي براي کل بدن محسوب مي شود.
پلانک انواع متعددي دارد اما سه نوع اصلي آن عبارت است از : پلانک کف دست يا خط کش پلانک ساعد پلانک دو طرف
عملکرد بهتر با ميان تنه قوي عضلات هدف حرکت پلانک ، عضلات اصلي ميانه بدن است که شامل عضلات عرضي شکمي، عضلات راست شکم، عضلات مايل خارجي شکم و عضلات سريني مي‌شود.
کاهش چربي شکم با پلانک يا کرانچ بسيار ديده مي شود که افراد در باشگاه ها با کمر درد بسيار براي کاهش چربي شکم خود از انواع حرکات کرانچ استفاده مي کنند که با اين کار فقط درد کمر و آسيب را بيشتر مي کنند .کافي است از حرکت پلانک ساعد استفاده کنند چرا که اين حرکت فشاري بر ستون فقرات و لگن ندارد و درکنار تقويت عضلات شکم ، تمام عضلات پشت را هم درگير مي کند و باعث تقويت آن ها مي شود.
کالري سوزي بيشتر با پلانک در تمرين، هرچه تعداد عضلات درگير بيشتر باشد به همان نسبت کالري سوزي هم بيشتر خواهد بود . همان طور که گفتيم پلانک هم از چندين عضله استفاده مي کند پس شما چربي سوزي و کالري سوزي بيشتري را نسبت به ديگر حرکات شکم بعد از مدتي مي بينيد.
وضعيت بدني استاندارد مهم ترين بحث در سلامت آناتوميک بدن، حفظ وضعيت بدن است . تمرينات پلانک با تقويت ميان تنه باعث مي شود بدن وضعيت مناسب را هميشه به درستي حفظ کند چرا که وضعيت درست بدن به شرايط عمومي گردن، شانه‌ها، سينه و کمر بستگي دارد و اين شرايط را مي توان باتقويت عضلات شکمي تثبيت کرد.
تعادل بيشتر در ميان سالي آيا تاکنون احساس کرده‌ايد وقتي سعي مي‌کنيد روي يک پا بايستيد، نمي‌توانيد بيشتر از چند ثانيه با قامت راست بمانيد؟ دليل اين اتفاق، اين است که بدن انسان در حالت ايستاده داراي يک تعادل ديناميکي است يعني بدن انسان دايم درحال جلو و عقب رفتن است. حال شما با انجام حرکت پلانک با تقويت عضلات شکم، پشت و تقويت مرکز ثقل بدن، تعادل‌ و عملکردتان در هر نوع فعاليت ورزشي بيشتر خواهد شد.
کاهش فشار عصبي و ذهني آرام بسياري از افرادي که ساعت هاي متمادي روي صندلي و پشت ميز مي نشينند، دچار اضطراب و خستگي مفرط مي شوند، اين خستگي به دليل ايجاد تنش و فشار روي اعصاب از طريق منقبض بودن عضلات ران و ضعيف بودن عضلات فيله کمر که در نهايت باعث قوز کردن شانه ها مي شود، اتفاق مي افتد.حال شما با انجام حرکت پلانک به مدت چند دقيقه در روز، هم باعث کشش در عضلات ران مي شويد که اين کار فشار را از روي عضلات و اعصاب شما برمي دارد و هم با تقويت عضلات پشت به خصوص فيله کمر، از قوز افتادن در شانه ها جلوگيري مي کنيد. پلانک،حرکتي سخت اما فوق العاده مفيد براي تمامي عضلات و به خصوص عضلات شکم است. انجام 3 تا 4 سِت 15 تا 30 ثانيه اي کافي است تا دردي شيرين و لذت بخش در ناحيه عضلات شکم حس کنيد که نشان دهنده تمرين درست و فشار آمدن به عضلات ناحيه شکمي است. نويسنده: مصطفي عاشوري |فيزيولوژيست ورزشي ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره