باشگاه خبرنگاران/ برای کاهش وزن باید راه‌هایی را در نظر گرفت که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؛ در این میان داشتن یک رژیم غذایی استاندارد برای رسیدن به تناسب اندام بسیار مهم است.

در اینجا به معرفی مواد غذایی مقوی می‌پردازیم که سبب کاهش وزن می‌شوند و هیچ چربی اضافی در بدن ایجاد نمی‌کنند.

سیب زمینی آب‌پز
در سیب‌زمینی کربوهیدرات بسیاری به کار رفته و مقدار زیادی مواد معدنی دارد؛ همچنین سیب‌زمینی سبب می‌شود تا حجم زیادی از معده پر شود و در این زمان شما احساس گرسنگی نخواهید داشت، سیب‌زمینی خواص معدنی متفاوت دیگری هم دارد که به افزایش پتاسیم و سدیم بدن کمک می‌کند.



تخم مرغ کامل
تخم مرغ یکی از مقوی‌ترین مواد معدنی است که حجم زیادی پروتئین را در خود جای داده است و می‌تواند تا ۳۶ ساعت شما را سیر نگه دارد.



جو دوسر
این ماده غذایی از بهترین انواع مواد غذایی است که سبب می‌شود شما بتوانید در طول یک روز سیر بمانید و همچنین فیبر بالایی که در این ماده غذایی به کار رفته است به بهبود وضعیت جسمانی شما کمک می‌کند.



حبوبات
حبوبات بیشترین حجم پروتئین و فیبر را دارند و هیچ چربی در بدن ایجاد نمی‌کنند، همچنین کالری کمی که در آن‌ها به کار رفته است سبب می‌شود تا وزن کاهش پیدا کند.

سیب
سیب از جمله مواد مقوی برای بدن است و تحقیقات مختلف نشان داده که سیب کالری کمی دارد و به کاهش وزن سریع بدن کمک می‌کند، سیب از ۸۵ درصد آب تشکیل شده است و کالری مضری برای بدن ندارد.

مرکبات
مرکبات مانند پرتقال، نارنگی و گریپ فروت به کاهش سریع وزن کمک می‌کنند و از آنجایی که بیشتر حجم آن‌ها از آب تشکیل شده است سبب افزایش وزن بدن نمی‌شوند.



ماهی
ماهی‌ها از اومگا ۳ و اسید‌های چرب تشکیل شده‌اند و این توانایی را دارند که همانند گوشت و مرغ پروتئین بدن را تامین کنند و همچنین بر اساس تحقیقات میزان چربی به کار رفته در ماهی‌ها بسیار کم است و در رژیم‌های غذایی می‌تواند به کار رود.

سبزیجات
سبزیجات از میزان آب و فیبر زیادی تشکیل شده است و معده شما را برای مدت زمان طولانی پر نگه میدارد، خوردن سبزیجات در سالاد‌ها می‌تواند کالری بدنتان را کاهش دهد و چربی اضافه به وجود نیاورد.

گوشت گوسفند
گوشت از حجم زیادی پروتئین تشکیل شده است که می‌تواند سبب کاهش حجم چربی‌های بدن شود.




ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید