برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

اگر کراتینه مو انجام داده‌اید، منتظر این دردسرها باشید!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اگر کراتینه مو انجام داده‌اید، منتظر این دردسرها باشید!
باشگاه خبرنگاران/ کراتينه کردن مو يکي از اقداماتي است که معمولا براي زيبايي مو‌ها و صاف کردن آن‌ به کار گرفته مي‌شود، در تبليغات مربوط به کراتينه کردن همواره مدعي مي‌شوند که با استفاده از اين اقدام مو‌ها صاف و شفاف خواهند شد، اما اين روش عوارض ناخواسته‌اي دارد که در ادامه به آن‌ اشاره مي‌کنيم.
عوارض جانبي کراتينه کراتينه نوعي پروتئين طبيعي در پوست، مو و ناخن‌ها است که به زيبايي هر چه بيشتر کمک مي‌کند همچنين اين پروتئين در محصولات زيبايي و آرايشي به کار گرفته مي‌شود، اما در محصولات آرايشي بهداشتي همراه با فرمالدئيد‌ها هستند که انجمن سرطان امريکا اين ماده را به عنوان ماده‌اي کارسينوژن معرفي کرده است. اين موضوع به اين معني است که فرمالدئيد‌ها موجب سرطان خواهد شد و نوع گازي آن هم مي‌تواند به هوا وارد شود البته هنوز عوارض درمان‌هاي کراتينه به طور گسترده گزارش نشده است همچنين عوارض طولاني مدت اين روش مورد آزمايش قرار نگرفته است که بايد روي آن بررسي‌هاي لازم صورت گيرد؛ مهم است که آثار جانبي و خطرات مربوط به کراتينه کردن را بدانيد تا در انتخاب محصولات حاوي اين ماده دقت کنيد. کراتينه کردن چه فايده‌اي دارد؟ مردم معمولا از کراتينه براي زيبايي مو‌هاي خود استفاده مي‌کنند و انواع مختلفي از درمان‌هاي کراتينه کردن وجود دارد که مي‌توان به صاف شدن موها، شفاف شدن آن، پرپشت شدن و ضخيم شدن آن اشاره کرد.
راه‌هاي طبيعي صاف شدن مو اگر چه کراتينه کردن مي‌تواند به بهبود ظاهر مو‌ها کمک کند، اما روش‌هاي طبيعي هم وجود دارد که همين کارکرد را به دنبال خواهد داشت. مو‌هاي وز و فر به طور طبيعي خشک‌تر از مو‌هاي عادي هستند بنابراين با اجتناب از شست‌وشوي زياد مي‌توان وز يا فر مو‌ها را کاهش داد؛ علاوه بر آن محصولات مرطوب کننده مو مي‌تواند به حفظ شفافيت و صاف بودن مو‌ها کمک کند که مي‌توان از روغن آرگان، زيتون، نارگيل و آفتابگردان براي اين منظور بهره گرفت.
فرمالدئيد‌ها چه خطراتي براي بدن دارد؟ برخي از مردم نسبت به مصرف مواد شيميايي حساس هستند و فرمالدئيد‌ها از جمله مواد شيميايي هستند که عوارضي همچون سرطان در پي دارند، مطالعات پزشکي خطرات مربوط به فرمالدئيد را فهرست کردند که مي‌توان علاوه بر سرطان به واکنش‌هاي آلرژيک، خارش، سرخ شدن، جوش‌هاي پوستي، سردرد، حالت تهوع، ريزش مو و تغيير در خلق وخو اشاره کرد. دردسر‌هايي که همراه با صاف کردن مو مي‌آورند
اين ماده در محصولات صنعتي زيبايي همچون لاک ناخن، شامپو، محصولات پاک کننده، حشره‌کش‌ها و شفاف کننده‌هاي مو وجود دارند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد