برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

خوراکی‌هایی که دوست‌دار کبد شما هستند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
خوراکی‌هایی که دوست‌دار کبد شما هستند
باشگاه خبرنگاران/ کبد چرب يکي از بيماري‌هاي شايع در جهان است که به دليل انباشت چربي در کبد به وجود مي‌آيد و اگر به درستي درمان نشود، مي‌تواند عامل بروز برخي از بيماري‌هاي شود و يکي از مهمترين علل بروز کبد چرب عادت‌هاي غذايي نادرست است. دو نوع کبد چرب داريم که در يکي به علت مصرف بيش از حد الکل و نوع ديگر آن به دليل رژيم غذايي نادرست و سرشار از چربي به وجود مي‌آيد . در هر دو مورد، کبد توانايي خود را در از بين بردن سموم از دست مي‌دهد، کبد چرب مي‌تواند منجر به فيبروز مزمن شود و اين عارضه زماني بروز مي‌کند که عملکرد اين اندام کاهش پيدا کند؛ درنهايت چربي‌ها اکسيد مي‌شوند و التهاب به وجود مي‌آيد.
شايع‌ترين علائم کبد چرب بايد توجه داشت که بسياري از افراد مبتلا به کبد چرب، علائمي ندارند اما با اين حال در برخي موارد خستگي، کاهش اشتها، درد قسمت راست شکم، احساس نفخ شديد، حالت تهوع، مشکل در تمرکز و ضعف در حافظه از شايع ترين علائم کبد چرب محسوب مي‌شود اگر افراد با اين علائم روبرو شوند؛ بهتر است به پزشک مراجعه و آزمايش دهند تا وضعيت سلامت آن‌ها مورد بررسي قرار گيرد. برخي افراد مبتلا به چاقي، ديابت، فشار خون بالا و کساني که تري گليسيريد بالايي دارند، مستعد کبد چرب به طور بيولوژيکي هستند. مهمترين راه درمان کبد چرب تغيير رژيم غذايي است. ما به شما فهرستي از مواد غذايي حاوي فيبر و پروتئين معرفي مي‌کنيم که به درمان کبد چرب کمک مي‌کنند. سير سير حاوي سلنيوم و آليسين است که در پاکسازي کبد نقش دارند و با فعال سازي آنزيم‌هاي کبدي به از بين بردن سموم بدن کمک مي‌کنند.
زنجبيل زنجبيل يک ماده غذايي مفيد براي کاهش تري گليسيريد است، ما به شما توصيه مي‌کنيم که براي درمان کبد چرب چاي زنجبيل بنوشيد. مواد تشکيل دهنده يک فنجان آب (۲۵۰ ميلي ليتر) يک قاشق غذاخوري ريشه زنجبيل (۳۰ گرم) يک قاشق چايخوري عسل (۵ ميلي ليتر) روش آماده سازي و طرز مصرف آب را بجوشانيد و زنجبيل را به آن اضافه کنيد و اجازه دهيد تا به مدت ۵ دقيقه در فنجان باقي بماند، سپس عصاره حاصل را با اضافه کردن عسل در حالي که هنوز گرم است بنوشيد. بهتر است اين چاي را در عصر بنوشيد و نوشيدن آن حداقل دو بار در هفته براي درمان کبد چرب توصيه مي‌شود. برگ چغندر اسموتي حاوي برگ چغندر به درمان کبد چرب کمک مي‌کند. برگ چغندر که سرشار از فيبر، آهن، منيزيم، پتاسيم و آب است و به همين دليل يک فرمول طبيعي مناسب براي جوان سازي سلول‌هاي کبد و درمان کبد چرب محسوب مي‌شود. گريپ فروت گريپ فروت با فعال سازي برخي از مواد شيميايي به درمان کبد چرب و کاهش وزن کمک مي‌کند، توصيه مي‌شود که هر روز صبح آب گريپ فروت بنوشيد تا به کاهش چربي‌هاي بدن و درمان کبد چرب کمک کنيد.
چاي سبز چاي سبز در درمان کبد چرب بسيار موثر است، اين نوشيدني عملکرد کبد را تنظيم مي‌کند، چرا که حاوي ترکيباتي، چون کاته‌چين است که در کنترل راديکال‌هاي آزاد موجود در بدن تاثيرگذار است. روغن کتان روغن برزک يا روغن کتان حاوي ميزان قابل توجهي امگا ۳ است که به کاهش ميزان چربي در خون کمک مي‌کند، همچنين سرشار از فيبر‌هاي محلول و نا محلول است که به درمان کبد چرب و پيشگيري از يبوست کمک مي‌کند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره