تندرست نیوز/ میوه‌های آبدار تابستانه با قند فراوانی که دارند، بعد از یک روز گرم و خسته‌کننده می‌توانند شما را سرحال کنند. اما اگر به فکر تناسب‌اندامتان و نگران عقربه‌های ترازو باشید، ممکن است هوس خوردن چند دانه زردآلو یا گاز زدن یک قاچ هندوانه را نادیده بگیرید و جایی را برای میوه‌های آبدار تابستانه در رژیم غذایی روزانه‌تان باز نکنید.
اگر به‌خاطر نگرانی از چاق‌شدن از خوردن هندوانه می‌گذرید، این چند خط را بخوانید. ما می‌‎خواهیم به این نگرانی بی‌مورد پایان دهیم و خیالتان را راحت کنیم.

شیرین اما کم‌کالری!
هندوانه با تمام شیرینی‌اش، یک میوه کم‌کالری است. با خوردن هر فنجان از این میوه کمتر از ۵۰کالری به بدنتان می‌رسد و چربی ناچیز این میوه، می‌تواند آن را به یکی از اعضای ثابت یک رژیم غذایی کم‌چرب تبدیل کند.
آنچه با خوردن هندوانه به بدنتان می‌رسد، نه کالری بالاست و نه چربی زیاد. این میوه یکی از پرآب‌ترین میوه‌هایی است که می‌توانید در یک روز گرم میل کنید و با کمکش بدنتان را از کم‌آبی و عوارض آن نجات دهید.

فیبر هندوانه را دریابید!
همین آب فراوان وقتی با فیبر بالای هندوانه همراه می‌شود، آن را به یک میان‌وعده سیرکننده تبدیل می‌کند و مانع پرخوری و ریزه‌خواری می‌شود.

فقط 11 گرم!
در هر فنجان هندوانه، تنها ۱۱گرم کربوهیدرات وجود دارد و به همین دلیل با وجود شیرین‌بودنش، زمینه را برای بالارفتن قندخون آدم‌های سالم فراهم نمی‌کند.
یادتان نرود که کربوهیدرات‌ها هم درست مانند مواد قندی می‌توانند قندخون شما را بالا ببرند. هندوانه میوه‌ای است که اغلب آدم‌های سالم بدون هیچ نگرانی می‌توانند سراغش بروند.

پایان خوب برای یک روز کاری
پس اگر به این میوه حساسیت ندارید، با دیابت نوع دو درگیر نیستید و خطر بالارفتن قند بارداری هم در کمین‌تان ننشسته، روز پرکارتان را با یک برش هندوانه تمام کنید.هندوانه با پتاسیم فراوانی که دارد به سلامت قلب شما کمک می‌کند. این میوه میزان کلسیم خونتان را تنظیم کرده، فشارخون را تعدیل می‌کند و با ویتامین A و منیزیم فراوانی که دارد، زمینه را برای سالم ماندن عضلات و استخوان‌هایتان فراهم می‌کند.



ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید