باشگاه خبرنگاران/ عاملی که می‌تواند موجب خواب راحت فرد شود، کاهش وزن است. این عامل حتی می‌تواند به فرد هنگام صبح احساس بهتری بدهد. برای رسیدن به این هدف، بهتر است غذا‌های مناسبی را به وعده‌های غذایی خودتان اضافه کنید. مواد غذایی و میوه‌هایی مانندکیوی که سرشار از ویتامین C و E، سروتونین و اسیدفولیک است و یا سویا که حاوی ایزوفلاون می باشد بر روی چرخه‌ی خواب و بیداری بدن تأثیر می‌گذارند.

غذا‌هایی که غنی از فیبر هستند هم می‌توانند موجب خواب بهتری شوند. فیبر، مانع نوسان در قند خون می‌شود که عاملی برای کاهش ملاتونین است. لوبیا، کنگر فرنگی، کینوآ و غلات سبوس دار غذا‌های خوبی از این جهت هستند. افراد می‌توانند با مصرف ماهی، آب آلبالوی ترش، ماست، غلات کامل، کلم برگ و موز خواب راحتری را تجربه کنند.



ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید