باشگاه خبرنگاران/ احساس خواب آلودگی و خستگی در ابتدای صبح برای تمام افراد ممکن است اتفاق بیفتد. زمانی که افراد به این حالت دچار شدند بهتراست دوش آب گرم بگیرند، زیرا در آرامش و خواب راحت فرد بسیار موثر خواهد بود. البته نباید این کار قبل از خواب انجام شود و بلافاصله به رختخواب بروید.

دمای بدن پیش ازخواب اُفت می‌کند. این افت دما درواقع به بدن می‌فهماند که وقت خواب است. اما حمام یا دوش آب گرم در ارسال این پیام اختلال ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است که زمان حمام یا دوش آب گرم را به حداقل ۱ تا ۲ ساعت پیش از وقت خواب منتقل کنید. افراد باید مصرف خوراکی‌های شیرین یا نشاسته دار پیش از خواب را شدیدا رعایت کنند.البته صبحانه خوردن هم به ساعت بیولوژیکی بدن کمک خواهد کرد که فاصله‌ی زمانی تا استراحت بعدی تان را محاسبه کند.

مشاهده‌ی نور باعث می‌شود که ترشح هورمون خواب آور ملاتونین در بدن سرکوب شود. توقف ترشح ملاتونین با اختلالات خواب همراه خواهد بود. منظور از نور فقط نور‌های طبیعی نیست و حتی پس بهترین کار این است که همه‌ی وسایل الکترونیکی داخل اتاق تان را کاملا خاموش کنید.



ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید