چاره‌ چی/ بیماری قلبی دلیل شماره یک مرگ در این دوره و زمانه است. یکی از دلایل اصلی حمله های قلبی و سکته ها در واقع بسته شدن شریان ها است که می تواند باعث ایجاد تداخل در گردش خون بدن شود. در این مطلب چند غذا و نوشیدنی را معرفی کرده ایم که از بسته شدن عروق خونی شما جلوگیری می کند و بنابراین موجب پیشگیری از بروز بیماری ها و حملات قلبی در شما می شود.

ماهی قزل آلا: این ماهی یکی از غذاهای مفید برای قلب است. اسیدهای چرب سالم بسیاری دارد. می تواند موجب کاهش کلسترول ، التهاب و سطح تری گلیسیرید شود.
آب پرتقال: اگر آب پرتقال تازه و خالص را مصرف کنید، مقدار زیادی آنتی اکسیدانت به بدنتان می رسد که برای سلامتی عروق خونی بسیار مفید است.
قهوه: مصرف ۲ تا ۴ لیوان قهوه در روز تا ۲۰ درصد خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.
آجیل: آجیل ها اسیدهای چرب سالمی چون امگا ۳ و چربی های اشباع نشده دارد و برای سطح کلسترول شما و بهبود حافظه و مفاصل مفید است.
زردچوبه: این افزودنی دارای کورکومین است و دارای خواص سلامتی بسیاری می باشد. زردچوبه به شما کمک می کند که التهاب بافتی را کاهش دهید و از ذخیره بیش از حد چربی پیشگیری کنید.
پنیر: اگر مقدار متوسطی پنیر مصرف کنید، سطح کلسترول و فشار خون شما پایین می آید.
هندوانه: این میوه به شما نیتریک اکسید می دهد که موجب سلامتی بیشتر عروق خونی می شود.
دارچین: دارچین یکی از افزودنی های خوب برای غذاها و چای است. این ماده می تواند با کلسترول بد خون هم بجنگد.



ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید