سلامانه/ هر کس بر اساس سن و همچنین سبک زندگی نیاز به مقدار مشخصی زینک دارد. متأسفانه آماری که در مورد افراد مبتلا به کمبود روی خفیف وجود دارد نشان می‌دهد در حدود ۲ میلیارد نفر بدون آنکه خود خبر داشته باشند از کمبود زینک رنج می‌برند. با وجود اینکه کمبود زینک به صورت کم در طبقه‌بندی خفیف جای می‌گیرد اما کمبود جزئی آن هم می‌تواند برای افراد مشکلات سلامتی بزرگی به همراه داشته باشد.
شما به عنوان مذکر در طول زندگی خود به ترتیب زیر نیاز به زینک دارید:

تولد تا شش ماهگی ۲ میلی‌گرم
هفت تا دوازده ماهگی سه میلی‌گرم
یک تا سه سالگی سه میلی‌گرم
چهار تا هشت سالگی پنج میلی‌گرم
نه تا سیزده سالگی یازده میلی‌گرم
نوزده سال تا پایان عمر یازده میلی‌گرم و بیشتر
مقدار زینک برای زنان و دختران در سنین مختلف تغییرات زیادی به خود می‌بیند که به شرح زیر است:

تولد تا شش ماهگی ۲ میلی‌گرم
هفت تا دوازده ماهگی سه میلی‌گرم
یک تا سه سالگی سه میلی‌گرم
چهار تا هشت سالگی پنج میلی‌گرم
نه تا سیزده سالگی هشت میلی‌گرم
چهارده تا هجده سالگی نه میلی‌گرم. اگر فردی در این سنین باردار باشد مقدار روی مورد نیاز بدنش از نه به دوازده تغییر می‌کند و برای دوران شیردهی نیاز است که سیزده میلی‌گرم زینک مصرف کند.
نوزده سال تا پایان عمر ۸ میلی‌گرم. هرچند توصیه شده است که زنان مقدار مصرفی خود را بر اساس عادت‌های ماهانه، بارداری و همچنین دوران شیردهی افزایش دهند چرا که روی نه آن‌ها برای سلامتی خود آن‌ها بلکه برای نوزادان نیز لازم و ضروری است.

#باهم_شکستش_می‌دهیم
ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید