وارونه/ مبارزات طولانی و مشکلات اشتهای افرادی که سعی در افزایش وزن دارند به همان اندازه چالش برانگیز است که تلاش برای کاهش وزن .اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید ، باید در عین حال به سلامت خودتان نیز فکر کنید.بسیاری از غذاهای پر کالری وجود دارد که می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند اما بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد.اما چگونه می توان افزایش وزنی سالم را بدست آورد ؟

علت لاغر بودنتان را بررسی کنید
لاغری شما می تواند به دلایل متابولیکی باشد.برای بررسی اینکه آیا یک علت متابولیکی تحت این مشکل وجود دارد یا خیر ، باید با یک متخصص غدد درون ریز مشورت شود و پس از آن لازم است با پشتیبانی یک متخصص تغذیه روند افزایش وزن را مدیریت کنید.

توجه به مصرف انرژی

میزان دریافت انرژی روزانه باید بیشتر از مقدار مصرف شده آن باشد.پس از بررسی میزان کالری روزانه فرد با نگه داشتن سابقه دقیق ، میزان کالری لازم (به طور متوسط افزایش 500 تا 100 کالری بر نیاز روزانه صورت می گیرد) و برنامه های تغذیه ای باید با محاسبه نسبت های کربوهیدرات ، پروتئین و چربی تهیه شود.

تعداد دفعات وعده های غذایی را افزایش دهید

باید در طول روز 5 الی 6 وعده غذایی مصرف کنید.و این وعده ها شامل غذاهای پر کالری مانند (فندق ، بادام ،پسته و میوه های خشک ) باشد.از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده حاوی کالری بالا اما افزودنی های اضافی باید اجتناب شود.

از مصرف پروتئین غافل نشوید

لازم است مقدار کافی پروتئین مصرف کنید (به طور متوسط 1 گرم در هر کیلوگرم). غذاهای سرشار از پروتئین در افزایش وزن بدن با حمایت از افزایش توده عضلانی مهم هستند.. بنابراین ، در وعده های غذایی؛ منابعی از جمله گوشت ، محصولات لبنب ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ باید مصرف شود.

از کربوهیدراتهای مناسب استفاده کنید

غذاهایی مانند محصولات غلات سبوس دار ، جو دوسر ، حبوبات که باعث اختلال در تعادل قند خون نمی شود باید مصرف شوند.

از ورزش غافل نشوید

ورزش منظم از نظر افزایش حجم عضلات حائز اهمیت است.به طور خاص ، دریافت کالری بالا با تمرینات قدرتی که باعث افزایش حجم عضلات می شود و تکرار آن 3-4 روز در هفته اثر مثبت خواهد داشت.

صبور باشید
روند افزایش وزن فرایندی چالش برانگیز است.بنابراین ، یک رویکرد پایدار برای افزایش وزن ، رمز موفقیت است.بهترین توصیه برای شما در این مدت این است که صبور باشید تا بتوانید به وزن ایده آل تان دست پیدا کنید.

از مصرف مایعات با وعده های غذایی خودداری کنید

با توجه به خاصیت اشباع در معده ، نوشیدن مایعات درست قبل و هنگام غذا ممکن است مصرف مواد غذایی را در وعده های غذایی کاهش دهد.یکی از اشتباهات انجام شده این است که نوشیدنی های اسیدی ، آب میوه های آماده ، نوشابه ها که اغلب برای افزایش وزن ترجیح داده می شوند می توانند اشتها را سرکوب کرده و باعث احساس سیری شوند.



به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید